recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den rette AV-receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen rette AV-receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Den rette AV-receiver?
    Sendt: 03-November-2008 kl. 23:02

Hejsa

Jeg skal have en AV-receiver til erstatning for min gamle stereoforstærker. Jeg har planer om at anskaffe en Pioneer BDP LX-71 til at afspille alle mine små blanke skiver. Jeg har læst, at den kan sync'e clocken med en kompatibel Pioneer receiver over HDMI og derved undgå jitter, men ved CD-afspilning kan man vel bare benytte en SPDIF optisk/elektrisk digital forbindelse eller de ganske udmærkede DACer og så nogle OK analoge kabler. LX-71'eren kommer efter sigende med en firmware opdatering til at kunne dekode DTS HD MA, så det er der jo så heller ikke brug for i receiveren.

Jeg har såkigget på nogle af de billigere Denon eller Pioneer receivere, men hvor får jeg mest for pengene (skal jeg vælge et tredje mærke)? Det gør ikke så meget at det er forskellige mærker, for jeg vil alligevel gemme det hele væk bag låger og så benytte en harmony radio fjernbetjening i de mest almindelige hverdagssituationer.

Det skal siges, at jeg går meget mere op i billede end lyd. Dermed dog ikke sagt, at jeg ikke kan høre forskel på papkasselyd fra billige anlæg fra bilka, og så min gamle kenwood forstærker med Dali 606 højtalere. De skal dog skrottes (degraderes til "festhøjtalere"), og de højtalere jeg vil bruge er minipods og en "The Ball" subwoofer og så nogle micropods til baghøjtalere Dette er så vidt jeg ved ikke en voldsomt audiofil løsning, men trods alt ret hæderligt.

Redigeret af AndyK - 04-November-2008 kl. 10:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu