|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
yildizhan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2004 Status: Offline Point: 106 |
![]() Sendt: 01-November-2008 kl. 12:09 |
Hvordan er jeres afspiller indstillet til det perfekte ?
Jeg bruger HDMI kabel og har sat afspilleren til at opskalere til 720p. Men under settings har man mulighed for at vælge forskellige color modes i HDMI menuen. Hvordan skal de indstilles ? Jeg tror ikke mit Sony v2500 kan opskalere selv. Derfor har jeg sat afspilleren til det. |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Sæt den til 576, det er det en alm DVD er indspillet i.
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
En fladskærm kan ikke andet, end at Scale til Native Resolution, så 576 opløsning er den rigtige. Anvend RGB eller YUV i indstillinger. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
hr_hansen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Jeg hægter mig lige på her med lidt flere spørgsmål, hvis det er i orden.
Jeg har en DV-600, men mon ikke de er ret ens mht. opsætning. 1) Skal det være 576i eller 576p? 2) Farveformatet? Man kan vælge mellem RGB, Full Range RGB og COMPONENT. Jeg har eksperiementeret lidt rundt med det, og COMPONENT fra DV-600 er YCbCr 4:4:4, og det ser ud til at virke godt. RGB der i mod kan jeg ikke blive klog på. Hvis jeg sætter TV'et til RGB (0-255) bliver sort til grå, uanset hvilken RGB indstilling jeg vælger på DVD'en, så det dur ikke. Når TV'et er sat til RGB (16-235) og DVD til RGB ser det OK ud, og hvis jeg sætter DVD'en til Full Range RGB bliver kontrasten højere, men billedet bliver mørkere og skygger knuses til sort. Så nu står DVD til YCbCr og TV (Pio 5090H) til AUTO, men det er mest fordi jeg ikke helt forstår hvad der foregår i RGB mode. Jeg har læst det Otto har skrevet om RGB Limited/Full her, men jeg kan ikke rigtigt hitte ud af at overføre det til hvad jeg ser. På forhånd tak Redigeret af hr_hansen - 26-Februar-2009 kl. 23:50 |
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Jeg havde en DV-400 på prøve uden at få den til at virke ordentligt. Se mine erfaringer her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27809 Håber du har mere held. |
|
Kuro
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |