|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Richardski ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 23:36 |
||
...hvilken model af dem? Der har været supergode anmeldelser af model BD50, men nu ser jeg at der er kommet en BD55 og at der tales om BD30 og BD 35 også. Så altså... som jeg forstår det er der 4 modeller at vælge imellem, men hvilket skal jeg vælge til mit Panasonic PZ50E plasma tv? Hvem har det bedste agument og det bedste bud på min kommende Blueray afspiller? Kommer nogle af modellerne iøvrigt med indbygget hardiskoptager funktion? På forhånd tak for kyndige svar!
|
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Nogen specielt grund til at det lige skal være Panasonic? Har du tænkt dig at køre lyden igennem en receiver som kan dekode DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD for dig - eller skal afspilleren gøre det? Ønsker du Profile 2 eller Profile 1.1 ? |
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
Richardski ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
||
Det skal være Panasonic fordi min hdd optager og min plasma er Panasonic. Jeg ved i øvrigt ikke hvad forskellen på Profile 2 eller Profile 1.1 er ? |
|||
![]() |
|||
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
||
Det skal da helt klart være BD35, den er bedre end BD50. springet til BD55 er at den har en bedre lyd chip, som du nok ikke ville kunne høre hvis du hører lyd fra tv'et |
|||
Get HIFI or die trying c",
|
|||
![]() |
|||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
||
Hej Richardski. Den store forskel mellem de nye og gamle modeller ligger i, at de dekode alle de nyeste lydformater, at der er kommet en bedre chip der gør, at de er bedre til at afspille dvd'er og at de begge er profil 2.0. Sidst men ikke mindst er de nyeste afspillere blevet fysisk mindre Profil 2.0 (BD-Live) betyder at du anvende alle de nyeste features på visse BD-film, såsom hente trailers, små spil etc. BD50'eren er også profil 2.0 som BD55'eren, med den primære forskel at 55'eren er bedre til afspille dvd'er. BD30'eren er profil 1.1 og kan ikke dekode de nyeste lydformater, som den nye BD35'er kan + den er også er bedre til dvd'er end 30'eren. Hvis din reciever kan dekode alle de nye lydformater, så kan du godt nøjes med en profil 1.1 afspiller |
|||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|||
![]() |
|||
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
||
Alene pga. prisforskellen er minimal, så lad være med at kigge på de gamle modeller. Du får simpelthen mere for pengene i de nye maskiner, og vent evt. 2-3 måneder, så kan du få en bd35 eller bd55 til samme pris som bd30 og bd50 har nu.
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
jeg har BD50, og ville gerne udskifte den med en BD55. BD35 og BD55 har kun en forskel på ca 800kr. ja, der er ikke den store forskel, men den skulle have en bedre lydchip, og lidt småting ekstra. og så er de lidt mindre. og så er der lige det med BD50, at der er en del som har haft problemer, med at ethernet forbindelsen ikke, virker til opdatering af firmware eller til BD-LIVE. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej alle og tak for jeres svar Jeg kan så efter jers indlæg komprimerer mine valgmuligheder ned til 2. BD35 eller BD55 - hvad er det bedste valg? Prisen betyder ikke noget hvis prisforskellen ligger indenfor 1000 kr. Er der iøvrigt noget med noget kodefri man skal være opmærksom på? På forhånd tak for svar |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
... Iøvrigt kan jeg jo undre mig over at den nyere og bedre BD55 koster ca. 700 mindre end den gamle BD50. Kan nogen forklare dette ulogiske prisforhold?
|
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Tjoh.. Jeg har selv en BD50 og det er da en rimelig afspiller, men jeg er bestemt ikke tilfreds-.
Jeg har nu bestilt en Oppo og håber på den bedre kan leve op til mine forventninger for både BD50'eren og ikke mindst Panasonic var en skuffelse for mig.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Øvda.... Ingen respons på mine sidste 2 indlæg ?
![]() |
|||
![]() |
|||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
||
Hej Richardski.
Mellem disse to vil jeg mene, at det er din reciever der afgøre det. Kan du dekode alle de nye lydformater via hdmi i din reciever, så ser jeg ingen grund til at vælge bd55'eren Mht. til bd35'eren så har cnet.com netop valgt denne afspiller som deres "editors choice" hvilket betyder, at du får en lige så god afspiller som ps3'eren
Der vil nok komme diverse kits, som kan gøre afspillerne kodefri på samme måde som bd50'eren. På DVD siden vil jeg råde dig til at holde øje med nogle af de internationale forums (avforums feks), der vil der helt sikkert være nogen der har fundet ud af det
Så vidt jeg ved har Sony og Panasonic sat prisen ned på deres aller nyeste afspillere, men har med vilje ikke fokuseret på de gamle Håber dette hjalp lidt Redigeret af Rod83 - 23-Oktober-2008 kl. 09:52 |
|||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |