recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kef 2005.2 + Onkyo audyssey ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkef 2005.2 + Onkyo audyssey ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Emne: kef 2005.2 + Onkyo audyssey ?
    Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 18:31

Hej jeg er en glad ejer af Kef 2005.2 og Onkyo 805 men en ting jeg under mig over er efter endt audyssey måling måler den fronter til 150Hz rear til 100HZ og sub til 100Hz vel og mærke med 6 målinger. ville høre hva målinger i kommer frem til fordi der er langt fra de 80Hz som KEF opgiver til de 150Hz jeg måler. ang kabler bruger jeg til front Dreamcaster som CSN  er meget stor fortaler for.

Men meld ud hva jeres måler til også gerne på andre recivere

Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 12:56

En audyssey synes jeg mere er en "kom godt igang" guide/smart feature. du skal selv rette en del til efter, er min erfaring. Jeg husker dog ikke at den også sætter Hz på subben!?

det mener jeg selv man stille bag på subben, sådan sker det da hos mig.

Grunden til den laver det nummer med dig, kan være arkustiken i rummet eller andre ting der kaster lyden lidt rundt! husk at du nok ikke skal sætte dine kef sat's til under 80 Hz. det kan de godt tage skade af over længere tid.

Jeg har haft mit surround på et værelse hvor den ene væg var spejle all over.. det gav nogle vilde målinger. som jo nok skyldes lyden bliver kastet frem og tilbage i lokalet

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu