recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray afspiller til 5-6.000- Noget nyt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray afspiller til 5-6.000- Noget nyt?

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Grazul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray afspiller til 5-6.000- Noget nyt?
    Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:54

Updates på side 4 (forhåbentlig)

Hey Folkens.

Har gået og ventet på Panasonics BD-55'er i noget tid. Men nu bliver jeg i tvivl om det måske bedre kan betale sig at vente på den nye Blueray afspiller fra OPPO???

Er der nogen der har nogen ide om hvilken der giver mest ydelse for pengene?

Den skal bruges til alt film visning, samt afspilning af cd'er/mp3... (indtil jeg får en Linky's, til at sende musik fra pc'en...

Mvh Thomas

Redigeret af Grazul - 26-Oktober-2008 kl. 20:30
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5
Center : B&W FPM6
Baghøhj: B&W FPM4
Reciever: Onkyo 607
BlueRay: Panasonic bd-55
Remote: Logitech Harmony One
Konsol: Wii og PS2
Media: Twix
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:59
Du får uden tvivl bedre ydelse fra Oppo'en. Muligvis er Panasonic BD55 ligeså god til Blu-ray-afspilning, men Oppo'en får dvd-afspilning tilsvarende den der sidder i verdens bedste dvd-afspiller! På dét punkt er Panasonics Blu-ray-afspillere mildest talt ikke for gode.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:06

Panasonic blu-ray afspillere er glimrende som DVD-afspillere - men Oppo er efter sigende endnu bedre...

Mht. Panasonic Blu-ray taler jeg ud fra personlig erfaring, og ikke udfra hvad jeg har læst mig til...

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:06
Hvad så med kombinationen af den nye dvdo edge og en bd afspiller, bliver dvd signalet så ikke endnu bedre + man får bedre billede fra sin cd hd boks dvb-s og dvb-t.
SVP03
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:42
Måske offtopic, men hvad er en Linky's?
But did you die?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Panasonic blu-ray afspillere er glimrende som DVD-afspillere - men Oppo er efter sigende endnu bedre...

Mht. Panasonic Blu-ray taler jeg ud fra personlig erfaring, og ikke udfra hvad jeg har læst mig til...

jeg har selv en dvdo vp 50 koblet på min dvd afspiller.hvis man går ud fra at oppen har den tilsvarende billedekvalitet(samme scaler ABT)som min konstelation,kan jeg kun sige at der er en stor forskel på den og så panasonic.dette er sammenlignet på et 92" stewart firehawk lærred med benq w5000 projektor
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:54
er der ikke nogen som har en komentar til ottos shout out igår
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har selv en dvdo vp 50 koblet på min dvd afspiller.hvis man går ud fra at oppen har den tilsvarende billedekvalitet(samme scaler ABT)som min konstelation,kan jeg kun sige at der er en stor forskel på den og så panasonic.dette er sammenlignet på et 92" stewart firehawk lærred med benq w5000 projektor

Jeg siger jo netop heller ikke, at det ikke kan gøres bedre

Jeg siger bare, at for mig fungerer Panasonic Blu-ray (BD50) glimrende som DVD-afspiller. Absolut ikke ringe.

Men Oppo skulle være bedre, og det bekræfter du så. Fint nok.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:42

Hvis du virkelig mener at Panasonics Blu-ray-afspillere er GLIMRENDE til dvd-afspilning, så har du meget lave standarder. Men den har vi vist været igennem før.

Oppos afspillere (dem med fokus lagt på god de-interlacing/skalering, og ikke nødvendigvis dem der skal fungere som 480/576i-transporter) er ikke efter sigende bedre, de ér, definitivit og indiskutabelt, bedre end Panasonics Blu-ray-afspillere, når det handler om afspilning af normale dvd'er.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvad så med kombinationen af den nye dvdo edge og en bd afspiller, bliver dvd signalet så ikke endnu bedre + man får bedre billede fra sin cd hd boks dvb-s og dvb-t.

Kan Panasonics Blu-ray-afspillere sende et urørt 480/576i-signal ud via HDMI (at de kan sende 480/576i ud via HDMI er ikke ensbetydende med at det er urørt eller godt nok), så ville det være en glimrende kombination, at sætte f.eks. en BD55 sammen med en Edge. Men en Oppo S83 alene ville være billigere og ligeså god, hvis ikke bedre hvad angår Blu-ray-afspilning.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Kan Panasonics Blu-ray-afspillere sende et urørt 480/576i-signal ud via HDMI (at de kan sende 480/576i ud via HDMI er ikke ensbetydende med at det er urørt eller godt nok), så ville det være en glimrende kombination, at sætte f.eks. en BD55 sammen med en Edge. Men en Oppo S83 alene ville være billigere og ligeså god, hvis ikke bedre hvad angår Blu-ray-afspilning.
Kunne være sjovt at høre Ottos mening om Oppo kontra edge og anden afspiller.
Nu anbefaler han selv kombinationen af Oppo og edge, så det må betyde at edge gør det bedre end Oppo. Men hvis Oppo bliver så billig som der står skrevet bliver det jo kun 1500,- mere end eks. Pana 55 eller Sony 550.

Redigeret af SVP03 - 02-Oktober-2008 kl. 19:50
SVP03
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:51

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad skal jeg sige... ovenstående afslører jo med al tydelighed, at du soim sædvanligt ikke har noget kendskab til de ting du udtaler dig kritisk om, og betegner som indiskutabelt udueligt...

Du har aldrig set DVD afspillet fra en Pana Blu-ray afspiller - ergo her du intet greundlag til at udtale dig om, hvorvidt det er glimrende eller mangelfuldt.

Du kan som sædvanligt kun henvise til amerikanske tests af amerikanske modeller - som ikke nødvendigvis kan sammenlignes med EU-modellerne.

Og på den baggrund konkluderer du så igen, at EU-modellerne - som du hverken selv har set, eller som du kan henvise tiul tests af, er uduelige...

Tsk tsk stk...

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu