recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af ekstra sub, lidt hjælp tak:)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af ekstra sub, lidt hjælp tak:)

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: køb af ekstra sub, lidt hjælp tak:)
    Sendt: 26-September-2008 kl. 01:03

Hej.

Jeg står og kunne godt tænke mig en ekstra sub til mit 6.1 system.

Jeg har været ude i hifi klubben her til aften hvor de havde en opvisning af receiver for begyndere, også skulle vi da naturligvis lige hører lidt lyd:)

Vi fik lov til at hører hvad corner sub's og center sub's var, og hold da op, jeg havde aldrig forstillet mig så stor en forandring, specielt ved center subben.:)

Så nu fik jeg jo naturligvis blod på tanden, men  økonomien er skrab, samt pladsen.

Jeg kunne jo godt tænke mig en center sub, og for at den skal jo naturligvis sidde lidt tæt ved højtaleren, men min højtaler kommer til at sidde over et tvbord, så der skal trylles lidt med pladsen.

Jeg kiggede og snakkede lidt med dem inde i hifi klubben om det, og da forslog de selv Dali Basis 100 til små 2900,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dal i_basis_100_subwoofer_sort.htm

eller en B&W 608 sub til 3400,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/bw_ asw608_subwoofer_sort_ask.htm

Mit surround er ikke det helt vilde, da økonomien skulle passe efter min pung, og designet så jeg også kan være der for fruen d: Så det blev til at Cerwin Vega HD63 system med en Yamaha RX-V663 receiver, vil de her subwoofere kunne passe ind i resten af mit system? Eller burde jeg kigge efter andet? til den pris.:)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 07:40

Personligt - og hvis pengene er til det, så vil jeg foreslå dig en Velodyne SPL 800i, alternativt den som jeg pt har til anmeldelse nemlig Velodyne MicroVee. Sidstnævnte må virkelig have WAF potentiale. Den fylder minimalt, og designet er super

http://www.velodyne.com/products/product.aspx?ID=26&sid= 800h800n

Redigeret af Hother - 26-September-2008 kl. 08:04
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 10:07
Jeg ville kigge på en BK elec xls200 håndlavet i England og en af av forum mest recomenderet Sub´s til prisen

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.html

Eller  deres Monolith som er  deres top sub til små 400 pund

300xls som er med 2 gange 10 " sub i kabinettet som skulle være en super bas osse til £389.00

det koster
£24.75 at få sendt dem til DK men det er  en lille pris når man tænker på de vejer en del..

God jagt...!!!

Her er link til hjemmeside..

http://www.bkelec.com

Kan ikke hyper linke sorry i må kopy and paste

Redigeret af henrik-t - 26-September-2008 kl. 10:10
+100HD Film
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:16
Køb hellere en ordentlig sub, fremfor 2 mindre gode, en sub er nemmere at integrere
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:39

Jeg kigger lige på de linkt i har givet mig. :)

Jeg står også og gerne at vil ha mig et nyt tv, samt jeg skal flytte i lejlighed fra næste uge af, og SU lønnen stiger ikke før til januar hvor jeg bliver 20 så det er heller ikke noget og råbe hurra for, derfor vil jeg gerne forholde mig på ca. 3500,- plus 500,- til et kabel. :)

Da den nok skal stå under et tv bord eller inden i det (skal ud og måle lidt på det, forhåbentligt idag) så er det begrænset hvor stor den kan være. :)

Den første velodyne er meget lille, men kan den så yde noget? og hvad koster sådan en lille bandit?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg står også og gerne at vil ha mig et nyt tv, samt jeg skal flytte i lejlighed fra næste uge af, og SU lønnen stiger ikke før til januar hvor jeg bliver 20 så det er heller ikke noget og råbe hurra for, derfor vil jeg gerne forholde mig på ca. 3500,- plus 500,- til et kabel. :)

Da den nok skal stå under et tv bord eller inden i det (skal ud og måle lidt på det, forhåbentligt idag) så er det begrænset hvor stor den kan være. :)

Den første velodyne er meget lille, men kan den så yde noget? og hvad koster sådan en lille bandit?

Jeg kender ikke prisen på Velodyne MicroVee, men jeg kan garantere, at den i forholdet til størrelsen yder forbavsende meget

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Jeg ville kigge på en BK elec xls200 håndlavet i England og en af av forum mest recomenderet Sub´s til prisen

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.html

Eller  deres Monolith som er  deres top sub til små 400 pund

300xls som er med 2 gange 10 " sub i kabinettet som skulle være en super bas osse til £389.00

det koster
£24.75 at få sendt dem til DK men det er  en lille pris når man tænker på de vejer en del..

God jagt...!!!

Her er link til hjemmeside..

http://www.bkelec.com

Kan ikke hyper linke sorry i må kopy and paste

XLS200'eren virker fin, også koster den forresten kun £289 + £28

men hvor stor er den egentlig? Det er snart det vigtigste, fordi bliver den for stor kan jeg ikke ha' den . :(

Og kan man evt få den i sort? Det andet kommer ikke rigtig til at passe ind i resten af lejligheden, desværre. :(

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kender ikke prisen på Velodyne MicroVee, men jeg kan garantere, at den i forholdet til størrelsen yder forbavsende meget

Jeg fandt vidst en pris herinde på siden, de koster begge 5-6000kr. lige lidt voldsomt. :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 16:55
Er der nogen som kan sige om den velodyne microvee er god til film/spil?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 17:10

Tror godt at jeg kunne tænke mig en voldyne SPL-800i, den kan fåes for £500, men jeg synes at jeg har læst at den egner sig bedst til musik, det er lidt af et problem da jeg mest ser film og spiller lidt playstation. :)

Men tror jeg venter til at vi er flyttet ud i lejligheden (engang i næste uge) også ser jeg lige hvordan vi får det hele på plads. :)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 18:01

Ja jeg kan fortælle at begge Velodyne er glimrende til Film, og for den sags skyld til musik.

Det er muligt at du synes prisen er voldsom, men du får også et kvalitetsprodukt som i forhold til størrelsen ikke matches af nogen sub som jeg har kendskab til

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 18:04
CSN skal vist have det samme INCL. levering for 800i.

Der er dog mange forskellige tråde som handler om subs. Der er mange alternativer, og der er en del som allerde er nævnt.

Der er også et mærke som "ManicMiner" anbefaler. Kan sq ikke huske navnnet, men ligesom med BK subs, så er de en anelse billigere, og skulle stadig være rigtig gode.

Jeg overvejer selv at sælge min HTB2, og så købe en lidt bedre sub. Den yder fint, men jeg vil nu gerne have en lidt større sub.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu