recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Hjemmebiograf...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Hjemmebiograf...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Hjemmebiograf...
    Sendt: 28-August-2008 kl. 11:50
Hej

Jeg skal ha nyt tv som det nok bliver Pioneer PDP-LX5090H , men skal bruge surround til den for at se film og spille konsol.Nogen der ved noget om LX01?

Fandt dette tilbud: http://www.sparshop.dk/lcd_plasma_tv/pioneer/pioneer_pdplx50 90h_lx01_1122_da.html?from=kelkoo

Eller skal jeg vælge noget andet?

MVH
Kobra
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 12:25

Jeg kender ikke så meget til LX01 anlægget, men det vil højst sandsynligt matche tv'et rigtig godt. Vær dog opmærksom på, at afspilleren/optageren ikke er Blu-ray kompatibel!

Har du iøvrigt set, at der er fælleskøb under optræk på bl.a. 5090H tv'et?!

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44855& PN=1&TPN=1

Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg kender ikke så meget til LX01 anlægget, men det vil højst sandsynligt matche tv'et rigtig godt. Vær dog opmærksom på, at afspilleren/optageren ikke er Blu-ray kompatibel!

Har du iøvrigt set, at der er fælleskøb under optræk på bl.a. 5090H tv'et?!

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44855& PN=1&TPN=1

Okay, er helt ny med hjemmebiograf o.l, d.v.s jeg ville kunne ikke tilslutte bluray afspiller til den?

Har set fælleskøb, men er ikke helt sikker hvordan det foregår selvom jeg har læst lidt...Hvad ville sådan en model koste?Og hvad med garanti?

MVH

Kobra
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 13:15

Oprindeligt skrevet af Kobra Kobra skrev:

Okay, er helt ny med hjemmebiograf o.l, d.v.s jeg ville kunne ikke tilslutte bluray afspiller til den?

Det burde man godt kunne, selv om main unit delen ikke har noget HDMI input. Subwoofer receiveren har tre HDMI inputs og et output, så jeg formoder at ekstern afspiller, fx en PS3, kan tilsluttes der.

Har set fælleskøb, men er ikke helt sikker hvordan det foregår selvom jeg har læst lidt...Hvad ville sådan en model koste?Og hvad med garanti?

Det følger der snart mere info om i tråden. Skriv dig evt. på (ikke bindende) og hold øje med det.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 19:37
Jeg ville personligt vælge et todelt system.

Du kan IKKE få glæde af BDs højopløselige lyd med det Pio LX01, det KRÆVER der er HDMI ind eller 5.1 (7.1) analog ind...

Så jeg ville vælge en god reciever og så nogle højtalere. Og der til suplerer med CD-afspiller, DVD el.lign. Alt afhængig af ønsker.

Mange hilsener
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Det burde man godt kunne, selv om main unit delen ikke har noget HDMI input. Subwoofer receiveren har tre HDMI inputs og et output, så jeg formoder at ekstern afspiller, fx en PS3, kan tilsluttes der.

Det følger der snart mere info om i tråden. Skriv dig evt. på (ikke bindende) og hold øje med det.

Nå okay, PS3 ville være fint...
Har sendt PM, omkring bestilling af TV'et...

Mange Tak
Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Du kan IKKE få glæde af BDs højopløselige lyd med det Pio LX01, det KRÆVER der er HDMI ind eller 5.1 (7.1) analog ind...

Så jeg ville vælge en god reciever og så nogle højtalere. Og der til suplerer med CD-afspiller, DVD el.lign. Alt afhængig af ønsker.

Mange hilsener

Har ellers læst nogle fine reviews på nettet omkring den...Havde tænkt mig tilslutte PS3,XBOX360 til den så man kan spille og se blue ray film...og selvføgelig musik...Tak for svar
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 01:46

Mange hilsener

Har ellers læst nogle fine reviews på nettet omkring den...Havde tænkt mig tilslutte PS3,XBOX360 til den så man kan spille og se blue ray film...og selvføgelig musik...Tak for svar

Det er muligt at du har læst det, og jeg tror gerne der ligger nogle gode reviews. Jeg vil dog være så fræk at påstå, at jeg stadig har tilgode at høre et HTiB der spiller bare nogenlunde godt ift. et flerdelt system. Og for at være rigtig fræk, at høre et HTiB der spiller godt!

Du kan sagtens tilslutte de forskellige ting, du skal bare være obs. på at al teknologi peger i retning af bruf af HDMI - og det understøtter den ikke. Den kan som sagt IKKE udnytte de nye HD-lydformater...
Og så syntes jeg den er lidt dyr, når man tænker på hvad man får for pengene.
Det er uden tvivl et smart produkt, pænt design, og nogle udvalgte features. Men så er der heller ikke mere at hente. Den kan bare ikke mere, og til den pris er det sgu for dårligt IMO...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Zuma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 12:35

Mange hilsener

Troede lige det var konstateret, at der vaar 3 HDMI input i receiveren.

Det fremgår endvidere, at den understøtter DTS HD MA og Dolby True HD.

Så hvordan du når frem til den konklusion, at den ikke kan anvendes med fuldt udbytte til BD, forstår jeg ikke lige.

At du så foretrækker et andet system er så en fair holdning at have.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Zuma Zuma skrev:

Mange hilsener

Så hvordan du når frem til den konklusion, at den ikke kan anvendes med fuldt udbytte til BD, forstår jeg ikke lige.

Sorry, i har selvfølgelig helt ret... Den kan den jo sagtens!
Der var jeg jo så lidt for hurtig til at dømme de HTiB, for tilslutningsmuligheder plejer at mange, især til audio (HDMI).

Bare som et nysgerrigt spørgsmål, hvordan ser det så ud med HT? For det lader til at fronter og center er slået sammen til een enhed? Så skal der vel laver lidt proccesering af lyden, til den vigtige center, hvis der skal surround til?

Jeg mener stadig at man for de samme penge, kan få et bedre set-up andetsteds. Men det vil ikke have samme design og samme antal features, der er Pio virkelig et sidestykke uden lige...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Zuma Zuma skrev:

Mange hilsener

Lyder godt

Jeg tror jeg holder mig til dette surround sæt, venter lige til prisen falder lidt...

Tak allesamen for svarene
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu