recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tilslutte Sub til en alm stereo-forst.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettilslutte Sub til en alm stereo-forst.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: tilslutte Sub til en alm stereo-forst.
    Sendt: 10-August-2008 kl. 17:00

Har en gammel NAD 2-vejs stereo forstærker og kunne rigtig tænke mig en Sub, kan jeg få kørt sådan én ind over uden at skulle skifte forstærker.

Mine højtalere er Dali Menuet......

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 17:09

En Sub kræver jo et Sub (LFE) Out på Reciveren, og det har du næppe på din Reciver. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 17:34
Det' nu ikke helt rigtigt. Jeg havde engang en aktiv sub på min stereoforstærker. Den tilsluttes en af tape udgangene.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 17:39

Det er jo et Line Out, der har man jo ikke nogen mulighed for at justere Volume. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 18:18

Man kan også få passive subs, som tilsluttes højttalerudgangene.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er jo et Line Out, der har man jo ikke nogen mulighed for at justere Volume. 

Ja det er da rigtigt! Så må den have været sat til højttaler-terminalerne. Men det var en AKTIV sub, så det forstår jeg ikke helt? 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 20:08

Hmm...???

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 07:58

fandt ligfe ud af at min NAD 3240 forstærker har en Pre-Out udgang hvor der bare pt er sat noget lus i. Snakkede med HiFi-Klubben og de sagde at man så godt kunne tilslutte en Sub......

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 08:23
Citér

fandt lige ud af at min NAD 3240 forstærker har en Pre-Out udgang hvor der bare pt er sat noget lus i

Det lyder da ikke rart med lus i hardwaren
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

fandt ligfe ud af at min NAD 3240 forstærker har en Pre-Out udgang hvor der bare pt er sat noget lus i. Snakkede med HiFi-Klubben og de sagde at man så godt kunne tilslutte en Sub......

Du skal blot sørge for at bruge nogle phonosplittere til din sub, da forbindelsen mellem pre-out og main-in ikke må afbrydes.

Du skal anvende indgangene på din sub, hvor dens elektroniske delefiltre er aktive, så du kan ændre delefrekvens og følsomhed, da det ellers ender i det rene bulder.

Redigeret af fast2night - 19-August-2008 kl. 08:41
Mvh Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Du skal blot sørge for at bruge nogle phonosplittere til din sub, da forbindelsen mellem pre-out og main-in ikke må afbrydes.

Du skal anvende indgangene på din sub, hvor dens elektroniske delefiltre er aktive, så du kan ændre delefrekvens og følsomhed, da det ellers ender i det rene bulder.

Ja han snakkede godt om de Phonosplittere, bare til 130,- kr stk. Okay måske lidt bedre kvalitet med sådan NOGET billigere dem du viser, thanxx.

Men ER det en okay måde at tilslutte den på, det ikk noget klamt som ikk levere varen 100% - at lyden er ikk er 100% go' osv?

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Ja han snakkede godt om de Phonosplittere, bare til 130,- kr stk. Okay måske lidt bedre kvalitet med sådan NOGET billigere dem du viser, thanxx.

Men ER det en okay måde at tilslutte den på, det ikk noget klamt som ikk levere varen 100% - at lyden er ikk er 100% go' osv?

Det er sådan set din eneste mulighed for at tilslutte subwooferen, så du kan kun selv afgøre om resultatet lever op til dine forventninger.
Mvh Hans
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu