recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Import af Surroundforstærker fra USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketImport af Surroundforstærker fra USA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mandecs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Import af Surroundforstærker fra USA
    Sendt: 19-Juli-2008 kl. 02:37

Er der nogle der har prøvet at købe en forstærker i USA og konverteret 220v om til 110 vha. en voltage converter?

Kan se at priserne er væsentlig lavere. Ved godt at der vil komme told og moms oveni og der er andre garanti regler.

Inde på http://www.bhphotovideo.com/ kan man f.eks. købe onkyo TX-NR905 til 1295 dollars hvilket må siges at være en del lavere end de danske priser, som er omkring 16k. dertil kommer så en omformer som koster optil 200 dollars alt efter kapacitet. Men virker disse omformere til en reciever?

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 08:28
Jeg aner ikke hvad tolden er på en reciever, men der skal nok også betales en del i fragt +de obligatoriske 25% i moms. Dertil kommer nogle hundrede til dem der ordner fortoldingen fx PostDK, UPS mv. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre for under 10K, ca. pris ved omkring 15% i told (gæt). Den kan fås i England for 9.500,- + fragt, så det er nok en bedre løsning, især hvis den skal returneres ved defekt el. lign.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 09:02
I tyskland kan du også finde den til under 10 k plus fragt
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Jeg aner ikke hvad tolden er på en reciever, men der skal nok også betales en del i fragt +de obligatoriske 25% i moms. Dertil kommer nogle hundrede til dem der ordner fortoldingen fx PostDK, UPS mv. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre for under 10K, ca. pris ved omkring 15% i told (gæt). Den kan fås i England for 9.500,- + fragt, så det er nok en bedre løsning, især hvis den skal returneres ved defekt el. lign.

Det bliver helt klart dyrere at få den hjem fra USA, og så slipper man for eventuelle overraskelser mht. forskelle på udstyr fra USA kontra Europa.
Mvh Hans
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 14:18
Der er sindsygt mange der brænder nallerne, det kræver faktisk en væsentligt større omformer end man tror at leverer saft nok. medmindre man henter en amp med switchmode strømforsyning eller PFC, så ville jeg holde nallerne væk. fragten alene er oftest på et niveau der ikke gør det rentabelt, og så kommer afgifter, told, moms osv oveni.
Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu