recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 + Onkyo 605. LPCM og Bitstream - Lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 + Onkyo 605. LPCM og Bitstream - Lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 + Onkyo 605. LPCM og Bitstream - Lyd
    Sendt: 18-Juli-2008 kl. 08:55

Hej!

Jeg er den umiddelbart lykkelige ejer af en PS3 og en Onkyo 605 og ved at dette emne har været diskuteret en del.

Jeg bruger normalt LPCM til Bluray og Bitstream til alm. DVD.

Men der er en kæmpe forskel på lydniveauet, når jeg skifter fra LPCM til Bitstream på Bluray. På en eller anden måde virker LPCM signalet dæmpet en del i forhold til Bitstream, så Bitstream virker på en eller anden måde mere imponerende.

Er der nogen som har en god forklaring på dette?

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 10:37

jeg har samme setup. Har ikke selv prøvet, men kunne tro det havde noget af gøre med at PS3'en ikke kan sende de nye HD lydformater som Bitstream.

jeg har prøvet dvd både med bitstream og PCM der kunne jeg ikke høre forskel. den eneste forskel, var at der stod dolby digital på onkyoen ved Bitstream.

Men hvis der er nogle der kan forklare Lyd niveauets forskel mellem bitstream og LPCM på Blu-ray er jeg også meget intresseret i dette.

Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:36
Er det ikke fordi ved bitstream sender den det gamle Dolby digital 5.1 lyd over ved bitstream og via pcm den nye hd lyd. Men hvorfor det skulle lyde bedre med bitstream kan jeg ikke lige forstå... PS3 skulle jo decode hdlyden og sende den som pcm til receiver. Den kan ikke sende hd lyd via bitstream, så det er kun digital lyd.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:50

Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

Er det ikke fordi ved bitstream sender den det gamle Dolby digital 5.1 lyd over ved bitstream og via pcm den nye hd lyd. Men hvorfor det skulle lyde bedre med bitstream kan jeg ikke lige forstå... PS3 skulle jo decode hdlyden og sende den som pcm til receiver. Den kan ikke sende hd lyd via bitstream, så det er kun digital lyd.

Det er som forståligt nok, da du jo så rigtigt siger, at PS3'eren kun kan sende den gode HD lyd ud via LPCM. Men hvorfor er der så stor forskel på lydniveauet, når man skifter mellem LPCM og Bitstream er en gåde for mig. Jeg skal skrue min 10% op på min Onkyo for at niveauet er det samme mellem Bitstream og LPCM.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu