|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 08-Juli-2008 kl. 13:35 |
Jeg har lige modtaget denne dejlige receiver, men skal høre om der er nogle gode råd, når jeg skal sætte den op for første gang.
Der er bl.a. mulighed for at man kan køre et autosetup hvor den detekterer højtalerne, eller man kan gøre det manuelt. Hvad bliver bedst? |
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
![]() |
Jeg synes det virker godt dog er det vigtig at micén står på en fod og du ikke holder den i hånden det gør en forskel , om ikke andet kan du købe en fod i tiger til 20kr.
|
|
![]() |
|
Shooter DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
det vil være en fordel at have den stående i samme rum som højtallerne og ikke i garagen eller lign.
|
|
![]() |
|
nybym ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 720 |
![]() |
da jeg modtog min 875´er fik jeg den ind i reolen og fik trukket højtaller kabelet og fik højtallerne indstillet..
|
|
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100 Samsung SMT-H3126 Integra DTR-50.2 |
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
Hvad er det for fod som du omtaler, og hvordan ser den ud ?? |
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
![]() |
bare en ganske alm tripod som til kamera osv.
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Tak for svarene. Dvs. autosetup eller manuel setup?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Med mic. = autosetup. Uden mic. = man. setup. Efter at have kørt autosetup, kan du altid gå ind i menuen og manuelt lave nogen ændringer til det bedre. Redigeret af Kampus - 09-Juli-2008 kl. 17:12 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Det bliver altid bedst at finpudse det manuelt. Men lav evt. en auto setup først, og efterhånden som du ser nogle film, så finpuds på det. Det er især volume (level) på de enkelte højttalere, som måske skal være en smule anderledes. Bemærk at en autokalibrering også justerer på en indbygget equalizer. Personligt syntes jeg det lyder bedre uden EQ, så den slår jeg fra i setup bagefter. Men det kan du eksperimentere med. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, jeg tror autosetup er måden at gøre det på også finjustere:)
Hvad skal højtalerne stå på i 5.1 udstyr? Center: Large Front: Medium Surround: Large |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nogle problemer med at få de analoge
indgange på min nye SR875. Har connected fra HTPC til receverens
multichannels, og har valgt multichannel HDMI 2 som er den port HTPC
kører på. Den kører dog samtidig med coaxial men jeg kan skifte mellem
de to kanaler, men der kommer ikke lyd ud når jeg vælger analog:(
|
|
![]() |
|
![]() |
Tror jeg måske problemet ligger i, at jeg kan have sat stikkene forkert
bagpå. På de analoge udgange på HTPC bruges der f.eks. kun et stik til
center/sub og på min gamle receiver var der markeret rødt/hvidt hvad
der er hvad, men på Onkyoen er der andre farvekoder. Det er kun front
der er rødt/hvidt i multichannel. Det jeg har gjort er så at sige at
center er hvid og sub rød, dvs. fulgt farvekodemønsteret så alle de
øverste er hvide og alle de nederste røde. Er det
korrekt?
Se link for bagside af Onkyo: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/15747936_c651d2ae7c.jpg |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |