recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kom den - ja gæt  60.......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kom den - ja gæt 60.......

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Så kom den - ja gæt 60.......
    Sendt: 30-Juni-2008 kl. 19:32

Ja Onkyo 606 selvfølgelig!

Ja jeg har fået pakket den ud og stillet op - jeg har besluttet mig for lige at prøve den med mine gamle Pioneer gulvhøjttalere (m. 12 tommer bas) for at høre hvordan effekten er i forhold til den gamle 2 x 60 watt (de skulle vist være rimelig ærlige) - der har jo været skrevet en del her om effekten, inden jeg tilslutter de nye satelitter.

Såvel de gamle som de nye højttalere er 8 ohm - og hvis jeg har forstået det rigtigt skal receiveren så stå på 6 ohm - der er ingen instilling for 8 ohm (jeg har jo for længe siden downloadet manualen for at kigge lidt - det er jo min første surroundreceiver - jeg er jo kun vant til knapper der kan drejes og vippes - intet display).

Og det første indtryk - lyden er godt nok anderledes - ja meget anderledes - de første 25 enheder (er det db eller bare enheder) der sker der ikke rigtigt noget - man kan stadig tale sammen - men så kommer lyden - den er meget ren og klar i forhold til den gamle forstærker - jeg savner nok lidt bas - dynamik - min gamle loudness (jeg har skruet op for bas og diskant) men det findes jo tilsyneladende ikke på moderne surroundforstækere - når vi når op på 50-55 enheder begynder det at gøre ondt i ørerne - jeg kan se at den kan komme op på ca. 78 så der skulle være lidt at give af.

Det var det første indtryk - så de kommende dage kommer alle spørgsmålene sikkert til jer her i forum - for der er jo et par ting man skal have indstillet........

Og ja - jeg glemte lige jeg kan godt mærke på kabinettet, at den er tændt - jeg ved ikke om det er mere eller mindre end den gamle, da jeg aldrig har mærket på den da den stod inde på en hylde.

Redigeret af chico - 01-Juli-2008 kl. 16:27
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:37
Tilykke med dit indkøb
Har den selv og er yderst tilfreds
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 21:01

Tak A_Nielsen

Jeg spørger da lige med det samme - jeg har prøvet den medfølgende antenne (ledning) til FM - kan det være rigtigt at man skal skrue meget højt op for at få lidt lyd i højttalerne? (det er stationer der ligger i nærheden og modtages med godt stereosignal uden sus).

Redigeret af chico - 30-Juni-2008 kl. 21:08
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 21:24
Jeg har endnu ikke tilsluttet den medfølgende antenne, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg kigger lige på det.
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Såvel de gamle som de nye højttalere er 8 ohm - og hvis jeg har forstået det rigtigt skal receiveren så stå på 6 ohm - der er ingen instilling for 8 ohm

det er 6 ohm eller derover  så osse 8 

Og det første indtryk - lyden er godt nok anderledes - ja meget anderledes - de første 25 enheder (er det db eller bare enheder) der sker der ikke rigtigt noget - man kan stadig tale sammen - men så kommer lyden - den er meget ren og klar i forhold til den gamle forstærker -

Det er ikke db .... men enheder kan det godt kaldes.

jeg savner nok lidt bas - dynamik - min gamle loudness (jeg har skruet op for bas og diskant) men det findes jo tilsyneladende ikke på moderne surroundforstækere -

Du kan skam osse stille bas og diskant         Tryk på Audio knappen .. den lidt under ENTER ..    og så på den lige imellem  ENTER og Audio ... ( pil nedad ....  så ser du bas og treble...   )

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 23:21

Ja jeg har fået pakket den ud og stillet op - jeg har besluttet mig for lige at prøve den med mine gamle Pioneer gulvhøjttalere (m. 12 tommer bas) for at høre hvordan effekten er i forhold til den gamle 2 x 60 watt (de skulle vist være rimelig ærlige) - der har jo været skrevet en del her om effekten, inden jeg tilslutter de nye satelitter.

Såvel de gamle som de nye højttalere er 8 ohm - og hvis jeg har forstået det rigtigt skal receiveren så stå på 6 ohm - der er ingen instilling for 8 ohm (jeg har jo for længe siden downloadet manualen for at kigge lidt - det er jo min første surroundreceiver - jeg er jo kun vant til knapper der kan drejes og vippes - intet display).

Og det første indtryk - lyden er godt nok anderledes - ja meget anderledes - de første 25 enheder (er det db eller bare enheder) der sker der ikke rigtigt noget - man kan stadig tale sammen - men så kommer lyden - den er meget ren og klar i forhold til den gamle forstærker - jeg savner nok lidt bas - dynamik - min gamle loudness (jeg har skruet op for bas og diskant) men det findes jo tilsyneladende ikke på moderne surroundforstækere - når vi når op på 50-55 enheder begynder det at gøre ondt i ørerne - jeg kan se at den kan komme op på ca. 78 så der skulle være lidt at give af.

Det var det første indtryk - så de kommende dage kommer alle spørgsmålene sikkert til jer her i forum - for der er jo et par ting man skal have indstillet........

Og ja - jeg glemte lige jeg kan godt mærke på kabinettet, at den er tændt - jeg ved ikke om det er mere eller mindre end den gamle, da jeg aldrig har mærket på den da den stod inde på en hylde.

Tillykke med din Onkyo - super AV-Receiver

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 23:41

Ja tillykke med en fed reciever. Har selv 605, og var ikke helt tilfreds med den. Men efter Christian CSN-Teknik har haft fingre i den, er der sket en hel masse. Der er kommet mere power på, skal sænke volumen 5-10 for at det er ligesom før. Og så er den meget hårde diskant blevet blødere, og bassen er blevet stram og dybere. Den lyder bare endnu mere fantastisk.

Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 09:44

Hej igen!

Jeg prøver lige spørgsmålet omkring modtagelse af FM igen:

Jeg har prøvet den medfølgende antenne (ledning) til FM - kan det være rigtigt at man skal skrue meget højt op for at få lidt lyd i højttalerne? (det er stationer der ligger i nærheden og modtages med godt stereosignal uden sus)?

Er der nogen der har erfaringer her?

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

[ Har selv 605, og var ikke helt tilfreds med den. Men efter Christian CSN-Teknik har haft fingre i den, er der sket en hel masse. Der er kommet mere power på, skal sænke volumen 5-10 for at det er ligesom før. Og så er den meget hårde diskant blevet blødere, og bassen er blevet stram og dybere. Den lyder bare endnu mere fantastisk.

Øh, hvad har han da gjort ved den???

mvh Christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu