recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SurroundProcessor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurroundProcessor?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: SurroundProcessor?
    Sendt: 27-Juni-2008 kl. 19:15

Jeg er på udkig efter en ny surroudeprocessor og har kig på lexicon MV-5 men hvad er der ellers i en prisklasse max 30K?

Mine krav er bare at den skal kunne modtage et PCM lydspor, så ikke noget med at den skal kunne decode de nye HD lydformater selv, samt kunne modtage 7,1 via HDMI og vidresende det til min forstærker.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 19:25
Lexicon MV-5 kan modtage PCM (LPCM) over HDMI, du skulle måske
også
kikke på Audiolab 8000AP som får til omkring 15k her hjemme og den
kan
også modtage PCM (LPCM) over HDMI.

Eller er der en Marantz AV 8003 surroudeprocessor på vej til 27k (og kan
tage alle de ny lyd formater) og DENON AVP-A1HD surroudeprocessor
(som
også kan tage alle de ny lyd formater) til 50k på vej.

Eller tro jeg ikke at der er flere på vej i pris klasse under 50k, ellers er
Krell som komme med en til 200k.

Måske skulle du lytte på en Onkyo TX-SR905 reciever, som skulle virke
rigtig god som suround forforsærker, ved så bare ikke om 905 lyder
beder end MV-5 med PCM ?

Redigeret af Startrek - 27-Juni-2008 kl. 23:46
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 20:49
I har for mange penge :D
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 21:25
Marantzen kunne helt klart være et oplagt emne
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 12:48
Har kigget nøje på surround preamps i klassen "under 100k."

Audiolab 8000 AP kræver en Blu-Ray som kan sende MPCM fra alle formatter. Der findes kun et par stykker, bl.a. PS3. Den kan ikke lave 7.1 fra HD 5.1 signal. Derfor droppede jeg den.

Marantz AV8003 kan ikke klare FLAC format ved netværksmusik funktionen og jeg har lige banket 1900 CD ind i en ReadyNAS server som fodrer Logitech Transporter i stuen. Det kunne være rart med adgang til musikken i biografen også.

AV80003 har "kun" Auddyssey MultiEQ rumkorrektion, ikke den nyeste MultiEQ/XT. Rumkorrektionen virker slet ikke ved lyd i HD lydformat (Dolby TrueHD og DTS-HD). Det tyder på manglende processorkraft.

Og ved HD-lyd i 5.1, er Marantz'en ikke i stand til at matricere 7.1 til baghøjttalere. Marantz har XLR-udgange, men er ikke ægte balanceret opbygget.

Denon AVP-A1HD klarer FLAC, har den nyeste Auddyssey som virker på alle signaler, kan lave 7.1 fra alle 5.1 signaler og er ægte balanceret opbygget. Og så har den dedikeret udgang til min Buttkicker!

AVP-A!HD er bestilt med (lovet) levering midt i juli.

Al Jones

Redigeret af AlJones - 28-Juni-2008 kl. 12:52
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 16:03

ALJones:

Det lyder til at du ved hvad du snakker om

Hvad er din erfaring/ viden om Lexicon MV-5? Den kan ikke decode de nye lydformater, men det er ok, da jeg nok vælger Denon eller Marantz`s store BD afspiller.

Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 12:16
Lexicon MV-5 (og MC-12HD) har kun 5.1 udgange. Det kan selvfølgelig række, hvis man ikke har eller planlægger 6.1 eller 7.1 opstilling.

Da de ikke kan dekode bitstream, skal Blu-ray afspilleren kunne lave PCM ud for HD formatter.

Denon DVD-2500 kan slet ikke. Denon DVD-3800 kan kun lave flerkanals PCM ud ved DTS-HD MA og Dolby True HD, men ikke Dolby Digital Plus eller DTS-HD HR.

Marantz' næste har de samme begrænsninger, ifølge manualen. Det er ikke overraskende, da den er temmelig meget "i familie" med Denon 3800.

Problemet med preamps uden bitstream dekodning for de nye lydformatter er at de begrænser ens udvalg af Blu-ray afspillere til de ganske få modeller som kan dekode bitstream for alle nye formatter og levere flerkanals PCM ud.

I øjeblikket er der PS3 og Panasonic DMP-BD50 og det er et ganske snævert felt. Der kommer flere der kan senere på året.

Al J.
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 13:39
Lydbutikken har parasound Halo c1 eller c2 - de er meget nice i den prisklasse der - du kan se den i live og det kan være de giver dig lov til at låne en.............måske

Redigeret af wamsler - 29-Juni-2008 kl. 13:40
Til top
emarkussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 00:19

Jeg er ligeledes på udkig efter surroundprocessor, er nået frem til 2 muligheder, Denon AVC-A1HD eller Denon AVP-A1HD. Men hvilken skal jeg vælge?

Uanset mit valg, kommer mine fronthøjttalere til at blive drevet af en MarkLevinson No. 431, 2-kanals effektforstærker.

Vælger jeg AVC, får jeg effektforstærkerne med til center (der ovenikøbet kan biampes) og bagkanaler, desuden kan jeg sælge min Sunfire Cinema Grand 5-kanalers effektforstærker. Vælger jeg AVP, beholder jeg min Sunfire til center og bagkanaler.

Så i virkeligheden drejer mit spørgsmål sig vel egentlig om AVC har en ligeså god forforstærkerdel og converterdel, specielt når jeg lytter til 2-kanals musik.

Medregnet det Sunfiren kan indbringe ved et evt. salg, kan jeg spare ca. 25k ved at vælge AVC frem for AVP og spørgsmålet er om jeg ikke opnår en ligeså god lyd?

AlJones, du lader til at være manden der kan besvare dette.

...markus

Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 08:29
Nu har jeg ikke interesseret mig så meget for integrerede/receiver løsninger, da jeg mener at fysisk adskillelse af preamp og effekttrin er en væsentlig fordel, både med hensyn til lydkvalitet og fleksibilitet.

Jeg mener også at ægte balanceret opbygning giver små, men væsentlige forbedringer.

Og med Mark Levinson og Sunfire til rådighed, ville jeg ikke tøve med at vælge AVP preamp-løsningen.

(Jeg bruger 3 Gryphon 500W monoblock på frontkanalerne, NAD 208 (2 x 250W) på sidekanalerne og 1 Gryphon 3100 (2 x 100W + 1 x 150W) til bagkanaler og Buttkicker.)

Lidt fakta: AVP og AVC vejer og fylder stort set det samme (AVP er 434 x 214 x 488 mm, 27 kg og AVC er 433 x 217 x 500 mm, 29 kg). Den plads der er brugt på 7 x 150W effekt i AVC er brugt på kompromisløs symmetrisk opbygning af AVP.

Har man råd og lydkilder og højttalere som kan følge med, så er valget enkelt.

Al J.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:32

Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Lexicon MV-5 (og MC-12HD) har kun 5.1 udgange. Det kan selvfølgelig række, hvis man ikke har eller planlægger 6.1 eller 7.1 opstilling.

Jeg ved ikke hvor du har den opfattelse fra, men MV-5 har analog 7.1 ind og ud.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:33
Otto kan MV-5 køre 7.1 PCM over HDMI ?

Og kan man køre 1080/24p igemme den (over HDMI) ?

Redigeret af Startrek - 30-Juni-2008 kl. 13:44
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu