recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan klare onkyo 606 stereo musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan klare onkyo 606 stereo musik?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan klare onkyo 606 stereo musik?
    Sendt: 22-Juni-2008 kl. 11:14

Jeg spørger da jeg har købt en harman/kardon avr 255 for at få de nye lydformater, Og det klare den også rigtigt godt. Men når jeg skal spille 2ch stereo er der næsten intet bas, der kommer næsten ikke noget til min subwoofer (Dali swa12)

Og jeg overvejer at sende den tilbage og købe en onkyo, Men vil lige høre om jeg mister noget ved at gøre det, Og om den onkyo spiller godt i stereo.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 11:42
Er det ikke et spørgsmål om opsætning ?

Subben er normalt ikke aktiv når man vælger stereo på en SR.

K/K får jo god kritik af dem som har købt den, især i stereo, tror ikke du får mere ud af en Onkyo (Skrev jeg virkelig det ? ).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Er det ikke et spørgsmål om opsætning ?

Subben er normalt ikke aktiv når man vælger stereo på en SR.

K/K får jo god kritik af dem som har købt den, især i stereo, tror ikke du får mere ud af en Onkyo (Skrev jeg virkelig det ? ).

Jo ville også mene at det var opsætning, Har også skrevet en del med en anden her inde fra som er rigtig glad for sin avr 255.

Men jeg har snart prøvet alt, Og også prøvet at sætte det som ham den anden, Men det hjælper ikke.

Min gamle avr 245 gav meget mere bas i stereo, Tror heller ikke det kun er bas fra sub der mangler, men i det hele taget.

Men den spiller klart og alt det, Der kan jeg godt høre den er bedre end min gamle, men mangler lidt dybde som jeg ikke kan få frem på den lige meget hvad. Og alt andet end 2ch stereo lyder bare dumt til musik efter min mening.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 12:51
Som jeg læser det i manualen, skal du manuelt indstille dit setup når du vælger, at køre med færre højttalere end fuld bestykning  .

Nu ved jeg ikke hvad højttalere du har, men hvis du har mulighed for at vælge large, så prøv det og sæt så submode til L/R+LFE.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 13:43

Jeg køre med det her sæt http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=5922&M=Shop&PID= 17158&ProductID=17850 Og så min dali swa12 til.

Men jo det hjælper ved at køre med large, Og jeg køre også med det L/R+LFE, Men stadig langt fra min gamle H/K.

På den gamle kunne man også stille sub og alt det til hver enkelt kanel, Her er det kun til fælles. Det er det som undre mig, At de ikke har gjort så man kan gøre det til hver enkelt indgang her også.

Men tak for du gad prøve hjælpe, Jeg vil så lige overveje hvad jeg vil gøre.

Edit: Jeg har forresten sat min cd afspiller til via analog phono, Kan man ikke sætte nye cd afspillere til via coaxial eller optisk? Og giver det ikke bedre lyd hvis man kan det?  Min gamle har optisk ud, Men det kan jeg ikke bruge til at høre musik over.

Redigeret af Susperia - 22-Juni-2008 kl. 13:50
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Jeg køre med det her sæt http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=5922&M=Shop&PID= 17158&ProductID=17850 Og så min dali swa12 til.

Men jo det hjælper ved at køre med large, Og jeg køre også med det L/R+LFE, Men stadig langt fra min gamle H/K.

På den gamle kunne man også stille sub og alt det til hver enkelt kanel, Her er det kun til fælles. Det er det som undre mig, At de ikke har gjort så man kan gøre det til hver enkelt indgang her også.

Men tak for du gad prøve hjælpe, Jeg vil så lige overveje hvad jeg vil gøre.

Edit: Jeg har forresten sat min cd afspiller til via analog phono, Kan man ikke sætte nye cd afspillere til via coaxial eller optisk? Og giver det ikke bedre lyd hvis man kan det?  Min gamle har optisk ud, Men det kan jeg ikke bruge til at høre musik over.

Det afhænger af hvor de bedste dac´er sidder, så du må prøve dig frem.
Du har 3 optiske indgange bagpå, så du skulle kunne sætte den til en af dem, husk at tildele den optiske indgang til valgte lydkilde.

På side 22 i den danske manual, står der da der er individuel regulering ?

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 15:00

Hej.

Har du kontrolleret, at du ikke har sat højttalerne til i modfase?

Dette gør at bassen modarbejder hinanden og næsten forsvinder!!!

M.v.h.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 15:11

Jeg havde tildelt den optisk, Men det er en gammel cd afspiller, så er ikke sikker på den kan. kan huske det skulle bruges til hvis man skulle optage på en minidisc. men overvejer at købe den cd afspiller der passer til receiveren HD980.

Ja der er så man kan stille på bas og treble og LFE, Men LFE kan du ikke høre noget forskel på. men jeg kan ikke lige se det står på side 22

Det jeg ville have det var den højtaler opsætning, Der kan jeg ikke tildele den hver enkelt indgang, Det kan jeg ihvertfald ikke finde ud af.

Det er der hvor man stiller på sub og hvor højt hver højtaler skal spille.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 16:19

Hej Susperia

Nu har jeg prøvet og lave din opstilling, uden min NAD c272 og fronter direkte på. Så mister jeg også lidt bas, men jeg kan stadig bare sætte min sub til 50 procent af styken. Så bulder min B&W 600 der ud af. Prøv og sæt den til 5ch og se om der ikke kommer mere bas.
Den Harman/kardon AVR 255 må da bare have strømforsyning der vil noget. Den kan faktisk godt styre mine fronter, Den mister en lille smule bas og volumen skal lidt op. men så spar man lidt strøm.
Hvis Harman havde skrevet 120 watt istedet for 50, så blev de en efterspurgt vare. Jeg håber da snart du får noget bas.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 16:42
På Onkyo er der en DIRECT AUDIO. Mon ikke der er noget lignende på H/K. Har lagt mærke til at stereo lytning forbedres væsentlig i de nederste frekvenser
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 17:32

Hej. 

Jo når jeg sætter den på alt andet end 2ch stereo så der mere bas på. Men jeg kan ikke lide lyden når der er musik fra alle sammen, da de andre ikke er så store lyder det forkert.

Min sub står til -5 db i receiveren, og halv styrke på sub selv. Og den skal ikke højere op da det er voldsomt meget under film visning, Der hyster alt jo i hjemmet.

jeg har spurgt på et udenlansk forum, og der var også en som skrev han ikke havde noget bas under 2ch stereo, så han kørte det over logic 7, men det lyder jo slet ikke godt.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 17:53
Har du prøvet Direct Stereo som Kampus foreslår ?

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu