|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Baby_Alf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 15-Juni-2008 kl. 22:06 |
Som den glade ejer af dette: Philips 50PF7320, Onkyo TX-SR605 (med firmware update) og en Panasonic DMP-BD 30 (og snart en BD 50 :) Hvis jeg bruger min 605 som HDMI-indgang for jeg dette på skærmen "Video-fuktion ikke understøttet" - dog kan jeg fint se 605s setup funktioner, og hvis jeg ser TV kan jeg også se film i PIP, det helt underlige er at hvis jeg sætter HDMI direkte til (altså udenom 605) viser mit Philips et fint 1080p/i billede. Midt i alt denne billede forvirring har jeg på intet tidspunkt kunne "modtage" nogen form for HD-lyd (dvs. at 605 ikke har opdaget Dolby TrueHD og DTS-HD via HDMI). - Mit endelige spørgsmål: er den defekt eller er det mig - På forhånd tak! |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Næh nej, jeg kan ikke lige huske hvor i Onkyo´en menu indstilingen findes, og mit tv m.v.. er optaget af min bedre halvdel. Men der er et sted i menuen hvor du skal sætte opsætningen til "HDMI off". Underligt nok egentlig. Men sådan er det Og har du husket at sætte din Pana BD30 til at udsende bit-stream? Redigeret af Hother - 15-Juni-2008 kl. 22:43 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Baby_Alf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Rigtig mange tak for det hurtige svar, men jeg selvom jeg har sadt det hele til HDMI off kommer "Video-fuktion ikke understøttet" stadig, og den skulle vel også være istand til at genkende TrueHD og DTS-HD nu?
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Har du husket at udsende lyd i bit-stream?
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Yep
|
|
![]() |
|
![]() |
Så bliver jeg dig svar skyldig, for jeg har faktisk aldrig set den meddelelse som du omtaler. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej men tak skal du have, du skal også være obs på at det er mit Philips 50PF7320 der skriver det på skærmen ved HDMI-input. Det er som om at min 605 ikke kan klare den HDMI profil den for fra min DMP-BD 30 (og jeg har prøvet og vælge 720i, unden held). Men rigtig mange tak! Mvh. Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Hurra - så fik jeg lidt til at virke, og dog HDMI-audit var sadt til off på min DMP-BD
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Mit umiddelbare gæt, er at Onkyoen ikke kan snakke sammen med dit Philips TV. Altså problemer med HDCP (kryptering) på HDMI. Det er et af de nye problemer der er kommet, i forbindelse med HDMI. Om fejlen ligger i Philips TV'et eller i Onkyo'en skal jeg ikke kunne sige. Jeg har dog læst om den type HDMI problemer i forbindelse med Philips TV før, mens Onkyo'en normalt virker med de fleste TV og projektorer (ellers ville forummet her flyde over med fejlbeskrivelser som denne). Du har sansynligvis også mulighed for at bruge Component til video, det er de tre stik rød-grøn-blå. Der vil også være mulighed for HDTV opløsning, mens SCART stikkene vil være normal gammeldags TV/DVD opløsning. Du skal bruge et specielt component kabel, da det er meget vigtigt at de tre kabler er helt ens og præcis samme længde. En anden mulighed, hvis vi ser bort fra udskifte TV'et, er at splitte HDMI signalet før forstærkeren. Så forstærkeren for et signal og TV'et et andet, begge fra blu-ray afspilleren. Den løsning er dog ikke helt billig (eksempel) /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen - da der ikke er component indgang på mit TV, har jeg brugt S-Video indgangen (hvilket jo gav billede) Mvh. Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Det hele virke nu (via HDMI), det var dog ikke i Onkyo´en jeg skulle finde HDMI off, men i min DMP-BD 30! (eller begge steder Lad mig benytte lejligheden til at takke Jer begge Redigeret af Baby_Alf - 16-Juni-2008 kl. 16:25 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |