recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt komplet HIFI!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt komplet HIFI!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
fissan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt komplet HIFI!
    Sendt: 03-Juni-2008 kl. 00:13

Hej,

Efter at have kigget og overvejet meget om det var indbyg jeg ville have, er jeg dog istedet kommet frem til den konklusion at det nok bliver en mere standard løsning istedet.

Jeg vil gerne høre om meninger om valgene evt. om egne erfaringer, eller forslag til andre valg.

Jeg har valgt udfra at designet skal være enkelt og lige til, matche hinanden, samt have en efter sigende udemærket lyd. Prisen på mit kommende setup er mere eller mindre ligegyldig, bare design og kvalitet er i top.

Det kommende setup skal stort set kun bruges til film og musik dvd'er samt lidt alm. musik i ny og næ.

Forslag:

Denon Receiver: AVR4308 Silver
( http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-4308_surround_receiver_soelv.htm )

Denon Blueray: DVD-3800BD (Købes når den kommer)
( http://hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/denon_dvd-3 800bd_blu-ray_afspiller_soelv_.htm )

B&W Front: XT4 Black
( http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/bw_xt4_ hoejttaler_sort.htm)

B&W Center: XTC Black
( http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/bw_xtc_cen terhoejttaler_sort.htm)

B&W Baghøjtaler: XT2 Black
( http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_xt2_ho ejttaler_sort.htm)

B&W Sub: PV1 Black
( http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/bw_pv1_ subwoofer_sort.htm)

TV: Pioneer Kuro 5090H
( http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-LX5090H/inde x.html)

Remote: Logitech Harmony 1000 Advanced Universal
( http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/373&cl=dk,da)

Kabler: Intet overvejet endnu, forslag tages imod med kyshånd!

Møbel: Frislev møbel, designet efter eget valg, med stoflåger samt med indbygget blæser til at køle receiver og blueray afspiller selvfølgelig

På forhånd tak

Redigeret af fissan - 03-Juni-2008 kl. 13:12
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 00:15
jeg har en del Clicktronic kabler til salg hvis det var noget...
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af fissan fissan skrev:

Prisen på mit kommende setup er mere eller mindre ligegyldig,

Ja, det kan man se. Du har sku' den store tegnedreng fremme.

Respekt!

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 02:34
Det er uden tvivl nogle super ting du har valgt...!!
Fjernsynet er jeg enig i, blu ray er jeg også enig i (dog skal du være obs på at Onkyo måske også smider noget på gaden, som har flere features end Denon'en).
Højtalere, det handler jo meget om smag og behag, men jeg ville nu også tage et smut forbi KT-radio, TC og Hififorum/Topsound for at se hvad de har at byde på.
Reciever, samme som ovenstående om højtalere!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 06:37

Receiveren gårdu ikke fejl af. Jeg har Denon 3808, den er jeg utrolig glad for. Spiller suverænt.

Men måske du skal overveje også at købe en CD afspiller, fx. Denon DCD1500AE. Men det afhænger selvølgelig af hvor meget du lytter til CD.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 09:40

fissan,

Du vælger nogle rigtig gode enheder som du ikke går galt i byen med! 

Hvad angår design, det er jo smag og behag, jeg bryder mig ikke om Denon's design, men igen du bestemmer

Jeg har valgt en Pioneer VSX-LX70 Receiver til min Pio 508, den spiller fremragende med masser af power. Der kan man i mine øjne sige at det matcher, men igen, smag og behag

Denon's nye Blu-ray afspiller er, ud fra billedet, ret grim faktisk  Pioneer's LX70 Blu-ray (har kun profile version 1.1) afspiller skulle også være en fremragende afspiller og noget kønnere efter min smag  og den matcher i høj grad den skærm du køber!

Men igen, det er fremragende hardware du køber uanset hvad!

/Halsted

Til top
fissan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 09:58

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det er uden tvivl nogle super ting du har valgt...!!
Fjernsynet er jeg enig i, blu ray er jeg også enig i (dog skal du være obs på at Onkyo måske også smider noget på gaden, som har flere features end Denon'en).
Højtalere, det handler jo meget om smag og behag, men jeg ville nu også tage et smut forbi KT-radio, TC og Hififorum/Topsound for at se hvad de har at byde på.
Reciever, samme som ovenstående om højtalere!

Med venlig hilsen

Har fået lov af en forhandler at låne højtalere og forstærker med hjem inden jeg køber. Overvejer også at få dem til at sætte det op i butikken istedet, og lytte til det der.

Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:02
du skal da have det med hjem.. så får du mere reel test i de rigtige omgivelser.
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:04

meget enig med nybym,

Tag det med hjem!

/Halsted

Til top
fissan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

fissan,

Du vælger nogle rigtig gode enheder som du ikke går galt i byen med! 

Hvad angår design, det er jo smag og behag, jeg bryder mig ikke om Denon's design, men igen du bestemmer

Jeg har valgt en Pioneer VSX-LX70 Receiver til min Pio 508, den spiller fremragende med masser af power. Der kan man i mine øjne sige at det matcher, men igen, smag og behag

Denon's nye Blu-ray afspiller er, ud fra billedet, ret grim faktisk  Pioneer's LX70 Blu-ray (har kun profile version 1.1) afspiller skulle også være en fremragende afspiller og noget kønnere efter min smag  og den matcher i høj grad den skærm du køber!

Men igen, det er fremragende hardware du køber uanset hvad!

/Halsted

Jeg har faktisk kigget på Pioneer's LX 70, samt deres S-LX 70 ( http://www.pioneer.dk/dk/products/42/99/161/S-LX70/index.htm l) men da det alligevel stort set skal stå skjult, samt valget er faldet på gulvhøjtalere, så synes jeg B&W er en pænere løsning. Desuden håber jeg at lyden også er bedre!
Desuden er valget på Denon faldet pga. forskellige tests og andre brugeres erfaringer med den. Men er da åben for andre bud, så godt der kommer nogen!

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:19

Hvad angår Performance er Denon Receiveren bedre, og når du er kompromisløs og du ikke er voldsomt optaget af design eller WAF at forholde dig til  så er valget af komponenter rigtig godt 

På højtalersiden vil jeg ikke vælge pio, dertil er B&W simpelthen for godt! Det er primært på Receiver og BD afspiller jeg har andre preferencer.

/Halsted

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 10:51

Når du alligevel har et Frislev møbel så kan udsenet på din kommende reciever jo være fuldstændig lige meget - det vigtigste burde da også være performance, lyd og alt det gejl.

I say go for it. Dit Frislev møbel vil alligevel stå der og se fint ud.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu