recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lukning af emner på spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLukning af emner på spørgsmål

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Lukning af emner på spørgsmål
    Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:04

Hej!

Jeg skal bare lige høre om der er lavet en ny politik på recordere?

Der har i dag været 2 emner (her og her) som er lukket af Sandal med henvisning til at bruge søgefunktionen.... egentligt syntes jeg ikke det er en særligt indbydende måde at håndtere spørgere på... egentligt lidt uhøfligt af en moderator hvis du spørger mig.

For med den politik kan man vel sige at forummet har overlevet sig selv.. også er det bare at søge i de gamle indlæg... er det som spørges om ikke interessant eller noget som ikke fanger opmærksomhed forsvinder de jo stille og roligt ud i tågerne... men giv da brugerne mulighed for at svare spørgeren. (men det er da ok at henvise til søgefunktionen som supplerende oplysning.)

Mvh

René
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:21
Syntes heller ikke det er en særlig pæn måde at gøre det på!
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:23

Jeg er egentlig enig i at folk bør søge inden de poster spørgelsmål, men jeg synes tilgengæld ikke at modeatorne skal udelukke spørgelsmål kun fordi de har været stillet før.

Redigeret af Aqaitas - 02-Juni-2008 kl. 21:34
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:27

Der er en extrem mængde af indlæg der er identiske med andre der er stillet før, så det begynder at ligne reklamer på TV, gentagelse af gentage gentagelser, så der forstår jeg udemærket.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:29

Undskylder mange gange, hvis I finder min fremgangsmåde uhensigtsmæssig. Fremgangsmåden er ikke foretaget på baggrund af en generel politik på recordere.dk, men er alene på baggrund af min vurdering.

Jeg lukkede de to tråde, fordi brugerne helt tydeligt, ikke havde undersøgt sagen selv. En søgning vil hurtigt have givet en masse resultater.

Forummet er selvfølgelig til for, at brugerne kan få svar på deres spørgsmål, men det er tilladt at forsøge at finde et svar, før man bare opretter en ny tråd om emne der har været behandlet et utal af gange.

Jeg vil mene, at det er almindelige forum kutyme, at man først søger efter et svar og hvis dette ikke giver et resultat, så opretter man sin egen tråd.

Redigeret af Sandal - 02-Juni-2008 kl. 21:32
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:31

det ved jeg da ikke. der kommer nok en om dagen, hvor der står hjælp til fladskærm, og det er det samme tv der bliver anbefalet hver gang.

der kan man jo så lukke nogen af alle dem, og sige brug søgefunktionen.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:36

Sandal:

Jamen jeg spørger fordi jeg syntes det er skudt lidt hurtigt fra hoften, også syntes jeg da iøvrigt det er fint at kunne tale om tingende både her.. men osse i de indlæg som var blevet lukket.. det er man så nu afskåret fra.

Generelt er jeg enig i mængden af gentagelser, men syntes da klart det havde være langt mere hensigtmæssigt feks at lave et link til søgefunktionen evt med et godt søgeord.. når man nu i forvejen er igang med at lave indlæg.. det benytter jeg da selv ofte.. og det er da en fin hjælp til mindre erfarne brugere som måske heller ikke er så fortrolige med søgefunktionen.
Men lad endeligt tråden være åben, for den forsvinder nu ud i tågerne alligevel når svarene ebber ud, det andet er helt klart min erfaring er at langt de fleste vil syntes det er alt for hård moderering, og virker langt mere negativt en måske tiltænkt fra din side.

Mvh

René
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:39

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Der kommer nok en om dagen, hvor der står hjælp til fladskærm, og det er det samme tv der bliver anbefalet hver gang. Der kan man jo så lukke nogen af alle dem, og sige brug søgefunktionen.

Både ja og nej. Anbefaling af fladskærme har ofte noget at gøre med brugerens behov (at plasma næsten altid er at foretrække er så noget andet). Men vil give dig ret i, at brugerne i langt højre grad burde undersøge sagen selv, før de helt hjerneløst bare opretter en ny tråd.

Bare min holdning, men kan se på det hele, at brugerne ikke ligefrem er enige.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:41

Det ville jo netop gøre det nemmere for alle dem der skal besvare de samme spørgsmål igen og igen, det som om, at man ikke vil søge de oplysninger man har brug for, så kan man jo altid få dem uddybet senere her på forummet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:42
nu siger jeg også bare det med fladskærm, da det og valg af hdd nok er de værste. men sådan en som hvor højt sidder min skærm, den har jeg personligt ikke set så tit.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:42

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Men lad endeligt tråden være åben, for den forsvinder nu ud i tågerne alligevel når svarene ebber ud, det andet er helt klart min erfaring er at langt de fleste vil syntes det er alt for hård moderering, og virker langt mere negativt en måske tiltænkt fra din side.

Det er hermed taget til efterretning.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Det er hermed taget til efterretning.

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu