recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Yamaha
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo vs Yamaha

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo vs Yamaha
    Sendt: 27-Maj-2008 kl. 18:19

Jeg skal til at købe ny surround receiver. Jeg har set meget på Onkyo TX-SR705, som jeg har læst meget godt om her på siden. Min lokale radio/tv forhandler kendte godt til Onkyo, men ville nu hellere sælge mig en Yamaha receiver. Han mente det var et bedre produkt.

De 2 receivere er:

Onkyo TX-SR705

Yamaha RX-V863

De to Har ca samme pris og funktioner. Yamahaen har opskalering til 1080P og 2 sub udgange. Onkyo'en er THX-mærket. ellers har de næsten samme antal ind/udgange.

Hvilken receiver er bedst???

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 18:45
Der er din forhandler ubevidst kommet til at træde dette forum voldsomt over tæerne 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 19:04

Forhandler han også Onkyo? Ellers er det da klart han anbefaler noget andet

Bortset fra det.. jeg kender ikke til den Yamaha model, men hvis den gør det bedre end 705'eren så køb køb køb - for en 705'er gør det nemlig super fantastisk med rigelig overskud til film.

Jeg tvivler på om Yamaha'en er ringe - det ligger vist ikke til dem at lave ringe produkter - men som den er bedre eller ringere end Onkyo kan jeg desværre ikke svare på.

Men pas på med at lytte til en forhandler som ikke forhandler begge produkter - han er sjældent objektiv

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 19:33
Hmm, den ser da lovende ud, kunne være sjovt med en shoot-out imellem den og Onkyo´en. Yamaha har sjældent lavet noget rigtig dårligt og den store serie XX00 er jo også nogle fine SR´ere.

Jeg personligt er bare vild med Onkyo´s SR´ere, især den nye TX-SR 606 er vildt imponerende på papireret ellers hælder jeg mest til 875´eren.

@jespermart: Måske du skulle ændre dit brugernavn til Jespersmartass .

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 19:40

Synes heller ikke den ser tosset ud den Yamaha. Kiggede selv lidt på Yamaha også inden jeg købte min Onkyo.

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 19:50

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hmm, den ser da lovende ud, kunne være sjovt med en shoot-out imellem den og Onkyo´en. Yamaha har sjældent lavet noget rigtig dårligt og den store serie XX00 er jo også nogle fine SR´ere.

Jeg personligt er bare vild med Onkyo´s SR´ere, især den nye TX-SR 606 er vildt imponerende på papireret ellers hælder jeg mest til 875´eren.

@jespermart: Måske du skulle ændre dit brugernavn til Jespersmartass .

Ja det kunne selvfølgelig være en mulighed

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 21:46
Yamaha er reference kan huske min gode gamle, yamaha DSP-AZ1 prøvede også noget pioneer  VSA-et eller andet topmodel, men det var ingen yamaha, kender ikke noget til de 2 forstærkere, men må blot sige Yamaha er topklasse har altid været det, onkyo er sikkert godt, men "yamaha skal man HA!"
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 22:42

det virker som om, der er mange meninger om hvilket mærke der er bedst.

Jeg har prøvet yamaha V461, hos en kammerat, som er en almindelig 5,1 receiver. lyden var god, men jeg syntes ikke om betjeningen. den er ikke helt så logisk og lige til, som jeg er van til. Og Menuerne på skærmen(OSD) ligner noget fra en commadore 64. Jeg har kigget i manuellen til Onkyo'en, og jeg syntes det virker mere simpelt.

Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 09:38
yamaha V461 er en børnemodel, uden nogle from for sammenhæng med hvad yamaha kan lave, flere af delene i den er discont.  du kan slet ikke sammenligne de 2 modeler overhoved. v461 kan slet ikke bruges til 2 kanal stereo.
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
b-nisse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2007
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 09:51
Jeg havde en V757 og er lige skiftet til onkyo's 606, og må sige betjeningen er meget nemmere end yamaha. OSD er også meget nemmere og mere fiks. Lydmæssigt synes jeg der er meget lidt forskel, men hælder selvfølgelig mest til Onkyo'en.
SAMSUNG - ONKYO - HARMAN/KARDON - PS3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 23:19

Jeg tror det blir Onkyoen, jeg vælger. Har lige hørt at 706'eren kommer til Juli/august, så jeg venter lidt med at købe.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu