recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR 606 eller Yamaha RX-V 663??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR 606 eller Yamaha RX-V 663??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gumbot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-SR 606 eller Yamaha RX-V 663??
    Sendt: 18-Maj-2008 kl. 22:42

Har lige brug for lidt hjælp.

Skal have en ny AV-reciever, til omkring 4000 kr. vil importere fra tyskland.

Havde besluttet mig for at det skulle være 606 da den virkede fornuftig alle steder, men begyndte så at læse diverse artikle om at den blev varm og alt det der. og ved ikke om jeg tør at importere den fra tyskland så. har så fundet 663 som virker til at være et fornuftigt alternativ. (kan ikke forestille mig at jeg skal bruge mere end 2 HDMI indgang i den nærme fremtid).

Men vil så lige hører jeres meninger om rygtet med ild og flammer i 606'eren og avt. andre rygtet om 663'eren.

i skal selvfølgelig også være velkomne til at anbefale andre recievere.

Den der skal skiftes ud er en YAMAHA RX-V540RDS som jeg har været fint tilfreds med.

På forhånd tak

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 23:25

Tja...nu har jeg ikke læst noget nogle steder om varmeproblemer med 606. Men læs eventuelt anmeldelsen af 606, hvor jeg kommer ind på sagen sidst i anmeldelsen:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1703&zoneid=1

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Gumbot Gumbot skrev:

Har lige brug for lidt hjælp.

Skal have en ny AV-reciever, til omkring 4000 kr. vil importere fra tyskland.

Havde besluttet mig for at det skulle være 606 da den virkede fornuftig alle steder, men begyndte så at læse diverse artikle om at den blev varm og alt det der. og ved ikke om jeg tør at importere den fra tyskland så. har så fundet 663 som virker til at være et fornuftigt alternativ. (kan ikke forestille mig at jeg skal bruge mere end 2 HDMI indgang i den nærme fremtid).

Men vil så lige hører jeres meninger om rygtet med ild og flammer i 606'eren og avt. andre rygtet om 663'eren.

i skal selvfølgelig også være velkomne til at anbefale andre recievere.

Den der skal skiftes ud er en YAMAHA RX-V540RDS som jeg har været fint tilfreds med.

På forhånd tak

Vil du lige poste nogle links ang. varmeproblemer i forbindelse med Onkyo TX-SR606 ?

mht. antal hdmi, du løber hurtigt tør , derfor er TX-SR 606 meget interessant.

Om den lyder bedre end den der Yamaha ved jeg ikke. Jeg ved blot at Onkyo lyder kanongodt i mit setup/mine ører.

Til top
b-nisse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2007
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 09:57

Hej Gumbot

Jeg har lige stået over for samme valg. Tidligere havde jeg en Yamaha RX-V757 som jeg har været utrolig glad for. Men jeg endte med at købe Onkyo TX-SR 606. En af de ting der gjorde udslaget var de ekstra HDMI indgange. Jeg har haft den i en uges tid nu, og må sige at den er meget mere brugervenlig en min gamle Yamaha. Lydmæssigt synes jeg også den er bedre. Ikke væsentligt, men den er mere detaljeret synes jeg.

Mht. til varme, synes jeg egentligt ikke det er noget problem. Den bliver en smule varmere end den gamle 757'er.

SAMSUNG - ONKYO - HARMAN/KARDON - PS3
Til top
Gumbot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 17:35

først tak for de hurtige svar.

Efter at hører i ikke har haft nogle problemer med jeres 606 begynder jeg at hælde mere til den igen.  Men synes godt nok det er svært at beslutte sig.

Her er et link til en hel tråd om varme problemet.  der er også andre links inde i tråden.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=916212

Men har fundet ud af at det ikke kun 606'eren men umiddelbart onkyos recievere.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Gumbot Gumbot skrev:

først tak for de hurtige svar.

Efter at hører i ikke har haft nogle problemer med jeres 606 begynder jeg at hælde mere til den igen.  Men synes godt nok det er svært at beslutte sig.

Her er et link til en hel tråd om varme problemet.  der er også andre links inde i tråden.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=916212

Men har fundet ud af at det ikke kun 606'eren men umiddelbart onkyos recievere.

Nu er 606 slet ikke nævnt i den tråd , derudover er det meget få som tilsyneladende har haft problemer med nogle ladelyttere (hvad er det nu de hedder korrekt ?).
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 23:18
Dem de nævner i AVS forum er de amerikanske modeller, det er ikke de samme i EU.

Men alle nye 7x et eller andet vildt Watt vil udgive meget varme.
Det er alm. fysik da det er analoge forstærker kredse der sidder i dem, vil meget af effekten blive brændt af i form af varme.

Dem der ikke bliver så varme står enten rigtigt godt ventileret ellers så er de bare ikke så kraftige.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu