|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() Sendt: 15-April-2008 kl. 21:31 |
Hej....!!
Så har jeg lige fået mit seneste køb , en Subwoofer i den rigtige ende a Sub klassen.. Jeg har lige købe en Kef Psw4000 nypris herhjemme er ca 17-19k Wow siger jeg bare, det jo fantantisk.... ![]() Størrels er som et stort Dukke lege Hus , vejer hele 38kg.. Nu ved jeg hvad det vil sige at ha sub, alle dem jeg har haft før er/var kun woofere/boomboxes/rumbepacks/violinesker med bas i, i directe sammenlining.... ![]() hvordan lyder den så, ja wow siger jeg bare både i musik og film... Jeg satte The Patirot på blu ray 5.1Pcm Sad spændt og trykkede play.... allerede da rytteren komme ridende ind fra start, hmm tænke jeg lyder det bedre , ja det gjorde det meget.. så begynder Mel Gibson a tale... wow igen tænkte jeg det samme siger min kammerart som osse selv har Sub i sit setup " 10" " subben gik lidt med i stemmerne , mest fordi min center ikke er monteret endnu.. så køre kun front/bag/sub (den nye Kef 9000Ace ![]() Så kommer den første scene med muskterne (forlade rifler) igen WoW brag / knald på en helt ny Dybbbb måde og når kuglerne rammer punch, shit tænkte jeg vildt lækkert.. man kan bare høre den aldrig midstede kontrollen over bassen og den gjorde det uden at anstrenge sig meget... kanonerne wow igen deep impackt ingen rumlen eller noget ..clean deep monster bas.... Så satte vi noget musik på... Elton john hmmm endnu engan lænte vi os bare tilbage og nød det.... mark l siger min kammerart i sjov og henviser til en Musik oplevelse han hade på et show 10 år siden... Bassen komme clean ind tight Deep full a power , uden at tage kontrollen over musiken... og da mine satter er lidt lyse i lyden sikket et par de er... ultra klare høje toner og bassen blender bare ind på en helt nye, ja vidunderlig måde.. som sagt uden at tage kontrollen over lyd billede... ja vi satte michal Jakson på.. ja igen Wow effekt udover alle grænser...shhit jeg er en glad mand lige nu...Wow siger jeg bare.. og det blive vel endnu bedre når jeg får sidstillet den med mit SPL måler så det hele spiller min ven sad der lidt bag efter , for han hade købt min gamle Sub fra Kef 2005.2 som jo anses for at være en god sub, men glem det det er ikke en sub , når vi sammenligner i denne klasse sub/ og andre i denne range.. SvS , BKelec 300Xls/monolith , de store MK 250/350 . Velvodyne DD serien , yamaha 1500 et eller andet...plus andre bare for at nævne nogle at de store anakendte mærker... B&W s PV1 er kun ranglsitet under den lille model af BKelec 200Xls og det er da et par plaser...!! så gør jeg selv den tjeneste KØB jer en ordentlig sub...!! fuck det er det værd... osse selv om man ikke skruer op... Tro mig. Der var derfor jeg var lidt efter en Cube2 fra sib cube sætte i en tidligere tråd, fordi jeg ved en 8" 160w mener jeg det er i under kanten, fint den er da god nok til at få sig en subwoofer , men slet ikke en rigtig bas overhoved i Hjemmebio sammenhæng, man kan altid sælges og det kan opgraderes hvis man får blod på tanden og sys efter 3måneder der mangler sku noget, i sær i et større rum, klart det er ens første sub, så er man overvældet at lyden.. men det er ikke en rigtig sub.. ![]() Redigeret af henrik-t - 16-April-2008 kl. 11:36 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Ved ikke hvad du har givet for den der, men du kunne bare have købt en Harbo SUB10 fra starten af Nej spøg.. synes der er rigtig stor forskel på subs. Under 5-6k har jeg ikke hørt noget der slår en "billig" SUB10, men over får den selvfølgelig svært ved at følge med - og sådan skal det vel også være? Tillykke med den "lille" ny ihvertfald - der er intet federe end at føle man har ramt plet |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
ja det er en dejlig føelse..... dem der leder efter en god billig Sub... har jeg kun en anbefaling....
BKelec Xls300/pr mkII eller Bkelec monolith.. til den nette sum af kun 4200,- ca med fragt Directe fra England, som ny byggede i Hånden af engelske Subhåndværkere... Hvor 300Xls er en 10 " lukket kebinet men en passive 10" som er i fronten, så der sidder en 10" i bunden som DF(down fire) og en passiv 10" i fronten og hele 300W RMS som er rigtige W ikke som andre skriver peekpower, så har denne vel over 500 -600W Monohlit en er en rigtig sub uden der er tænkt på size derfor er den lige en tand bedre til det hele... men en 12" og bas port hole ligeledes 300W RMS De ligger lavt på top listen i toppen af sidsts 1/3 som dog må anses for at være ganske oki , , som har en b&w PV1 som en af de nedereste... faktisk anden sidst mener jeg asw850 er dog ikke på listen, og jeg kender ikke dens preformance i disse tests... som går ud over specs og bruger andmeldelser , og kun handler om destortion og Db i de forskellige Hz fra 15 - 100Hz + deres reponce curve over 15 - 120 Hz ved diverse Db levels for at se hvor deep og clean de kan gå og flat responce osv!!! Sub10 lyder sikker godt in house og er et godt køb til prisen, men jeg tviler på, hvis den bliver udesat for destortions og Spl Hz test i dens range 20-80Hz at den vil imponere meget mod disse tunge drenge, lige til prisen ja der er den vel god nok, intil han får en rigitig bas ind for dørende... Det var den/dem (BKelec ) jeg gik efter først, efter at kigger diverse test´s igennem , ikke reviews fra skod forhandlere eller c-net.. der ved Csn sku hva han taler om tilforskel til andre det tilbyder skod bas til dyre penge, grundet mærket.. Redigeret af henrik-t - 16-April-2008 kl. 01:04 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
nu skal jeg så bare efter arbejde idag , hjem og instille med Db målermeter i diverse Hz test for at få det rigtige rolloff + phase i sammen spil med højtalerne... så har jeg da så noget at lave idag ...
![]() ![]() Dejligt at rode med sit legetøj.... ![]() |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Hmm. Lyder godt. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Rolloff, phase, db-meter... hvad er der blevet af bare at plugge den til og stille volumen?? Det er en sub.. den skal ryste stuen... det kræver ikke den store studentereksamen - end of story |
|
![]() |
|
![]() |
Yep Spl serien er monster fed osse især over 10"
ja det skal jeg fortælle dig lidt om her...... Ja man kan godt bare sætte sin sub til og bare skrue på volumen op og ned, men der får du ikke det rigtige lydbilled ud af dit setup , ja det lyder sikkert fint i dine/de flestes øre, men jeg er meget kræsen og kræver mere af lyden end bare at Ex vis sætte en film på og så bare være tilfreds, jeg vil Gerne/skal ha tæt på den korecte gengivelse....(+ jeg elsker at lege med mit anlæg.....i sær ved nye opgraderinger ![]() så jeg vil gerne ha mine HT/Satter lave det optimale rolloff med subben, så jeg ikke går glip af noget/eller får for meget af noget andet som ikke var meningen skulle være fra subben..plus det rigtige Db både fra sub og Satter når de spiller sammen.. og Phasen ja det kommer an på hvor du plasere subben og hvordan rummet påvirker dette ja Db meter bruger jeg til at få alt dette gjort så rigtigt som muligt...via REW på min pc, som er et program der analysere lyd trykket ,flatresponce Thd Osv fra mit rums påvirkning.. faktisk placerer jeg subben 4-6 forskellige steder og går det hele igennem igen hvis jeg ikke er tilfreds..især hvis der er for meget toppe og dale i mit Hz cuve fra 15 - 120 hz Hvis ens setup bare er indstillet/placeret med et realativt utrænet øre, ja så få du bestemt ikke Max ud af dine DYRT brugte Skillinger , i sær i et 5.1 - 7.1 setup.. Redigeret af henrik-t - 16-April-2008 kl. 20:54 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er bare min stue er så elendig til acustik så det er fint nok jeg indstiller min sub til at agere perfekt dydsmønster.. så mangler jeg bare lige at indstille alt muligt andet som jeg ikke kan med det udstyr jeg har samt det vil være molboarbejde med den stue det hele står i. Jeg tror såmend ikke jeg er mindre kræsen end dig.. jeg kan bare mærke jeg ikke gider gøre mere ved det når betingelserne ikke er til det - jeg har prøvet tidligere og ærlig talt kunne jeg ikke høre forskel. Næh jeg venter til vi flytter - drømmen er et seperat værelse - SÅ skal du se mig rende og justere og indstille |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() |
Hvis det bare er meningen den skal ryste stuen, er der pænt frit valg på alle hylder med billigt, dårligt skrammel. Skal den derimod være god, præcis, stram osv. skal der en del mere til. Og der skal nogle gange bruges en del tid på at justere den korrekt ind. |
|
![]() |
|
![]() |
Der er faktisk ikke frit valg.. de færreste under 6k formår at ryste stuen synes jeg. Synes det kunne være sjovt at placere mig i en blindtest. Jeg er godt klar over I ikke piller så meget for sjovt, men fordi der er en mening med det. Men mon forskellen kan høres i en blindtest? Tit og ofte har man jo ikke et rigtigt rum til udstyret men blot en elendig stue... Jeg mener selv jeg har en god præcis og stram bas.. sat til og justeret på volumen. Der skulle ikke mere til Det kræver jo også at udstyret giver muligheden for at justere. Alle de subs jeg har kigget på kan booste, volume, frekvens samt fase. Resten styres på forstærkeren. |
|
![]() |
|
LarsSB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Tillykke med subberne. Prøv evt. Telarc's 1812 overture hvis du kan skaffe denne. Optagelsen er med ægte kanoner, hvor sidste skud ligger 13db over musikkens niveau (faktor 20x effekt krav), ydermere peaker den nede ved 11 Hz Men men, skru ikke op, da optagelsen smadrer de fleste højtalere. Der er iøvrigt også et mp3 sinus-sweep (10 - 20000 Hz) til download her på siden. Jeg selv anvender Cerwin Vega's "jordskælv's" system m. 18" basser, som jeg skrev lidt om i denne tråd d. 4 dec 2007 |
|
mvh Lars S
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Her fik man lige frigivet en masse plads i stuen v at erstatte 36" CRT med fladskærm, - og straks vil i have,at man fylder pladsen ud med et sub- uhyre af ca samme størrelse
( - har selv Jamo D8SUB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |