recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægbeslag til Panasonic TH-37PX80?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVægbeslag til Panasonic TH-37PX80?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Emne: Vægbeslag til Panasonic TH-37PX80?
    Sendt: 04-April-2008 kl. 15:17

Jeg er på udkig efter et vægbeslag til den Pana 37PX80, som jeg har bestilt og som er på vej  i disse timer.

Det skal kunne dreje mindst 45 grader til hver side, og skal helst være rimeligt nemt at anvende i det daglige og også helst hænge max. 10 cm. fra væggen når det er slået sammen.

I den forbindelse er jeg faldet over følgende beslag (SMS): http://www.techhaus.dk/product_info.php?cPath=360_364_420&am p;products_id=3457

Det opfylder kravene og er betydeligt billigere end tilsvarende fra Vogels. Vil det SMS-beslag være godt nok - max. vægten står til 30 kg, men ifølge Techhaus.dk er det i orden til Pana 37PX80?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 16:52

Jeg har brug for hjælp!

Jeg satsede og købte beslaget hos Proshop.dk (kr. 1000,-). Jeg havde ikke de store betænkeligheder efter at have anvendt producentens bracketselector, der sagde OK for Panasonic TH-37PX80, dog med denne tilføjelse, som jeg desværre ikke bed mærke i første gang:

"The bracket will fit your screen with the correct adjustments."

Nu har jeg modtaget vægbeslaget, og det kan så vidt jeg kan se ikke på nogen måde passe sammen med 37PX80: den medfølgende plade, der skal sættes på tv'et med nogle lodrette skinner er kun 39 cm bred, og afstanden mellem de huller, der er på 37PX80 i hjørnerne gemt bag plasticdupper (jeg går ud fra, at det er dem, der skal anvendes?) sidder i en vandret afstand på 66 cm.
Jeg har sendt mail til SMS, men har ikke fået svar på hvad de mener med
"the correct adjustments.

Nogen der er vægbeslagkyndige med et Panasonic TH-37PX80, der kan hjælpe?

Redigeret af DonSilicone - 11-April-2008 kl. 17:21
Til top
xander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 22:16

Hej

Det lyder ikke som om at du kan få belaget til at passe, men hvis du har købt det på nettet har du 14 dages returret.Jeg har selv et vogels 6345,det er godt besalg,det kan drejes helt om til 80 grader og fra væg til tvets forkant er der 20cm når beslaget er slået helt sammen.Hvis 45 grader er nok, kan du så hvidt jeg nøjes med modellen der lidt mindre.Det her er det billligste sted jeg har set det.

http://www.befro.dk/shop/vaegbeslag-17c1.html

MVH

panasonic th-42 px80

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 22:42

Tak for tippet, xander - jeg er klar over de 14 dages returret, men jeg vil egentlig gerne gøre et forsøg på at få det til at virke - det virker til at være både elegant og solidt.

Alternativet for mig bliver nok et magen til dit, da den mindre model (Vogels 6325) kun kan dreje 20 grader til hver side, og det er altså for lidt.

Jeg er stadig interesseret i at høre fra Panasonic TH-37PX80 (og TH-42PX80) ejere om de 4 huller dækket med plasticdupper i hjørnerne er det eneste sted, der kan fæstnes et vægbeslag til?

Redigeret af DonSilicone - 11-April-2008 kl. 22:46
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 23:15

Jeg har selv fundet svar ved søgning her i forummet - rhsin har måttet skære pladen op og smede ekstra stykke på for at kunne anvende beslaget sammen med TH-37PX70:

http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21348& PN=0&TPN=3

Da jeg ikke har mod på noget, der bare ligner det, bliver det en returnering af beslaget, som jeg heldigvis ikke har andet end pakket ud.

Mon det virkelig er det producenten har ment med "The bracket will fit your screen with the correct adjustments." ?

Update:

Jeg prøvede lige bracketselector igen på www.smartmediasolutions.se og valgte denne gang svensk som sprog og får så et helt andet resultat end hvis sprog er engelsk:

"För att just denna skärm ska passa SMS eller FUNC stativ krävs en anpassningssats eller en skräddarsydd släde.
Finn lösningen här" med et link, hvor TH-37PX80 ikke er nævnt, men TH-37-PX70 angives med: "No special solution needed".

Jeg tror jeg finder en anden producent vægbeslag .

Redigeret af DonSilicone - 11-April-2008 kl. 23:37
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 10:16

Jamen jeg kan kun sige det var en ganske let omgang og beslaget er fuldt tilfredsstillende.

Helt stabilt, for at hullerne passer var den nemmeste at den blev skåret over lige ned igennem midten og der så blev svejset et midterstykke på på  27 cm, således bliver pladen tilpasset så det passer (bare sørg for at svejsningerne er lavet ordentligt.. men det plejer en god smed jo at have styr på ).. ham jeg brugte er i Højbjerg ved Århus.

Også tog jeg bare noget hvid spray og malede den da min skærm sidder så højt ville man kunne se noget af pladen nedefra ellers ville det ikke være nødvendigt.

Min smed tog en halv time om at gøre det, og han sendte ikke engang en regning  (nu skal det siges han laver andet arbejde for mig som jeg dog betaler for jævnligt).

Ud over det syntes jeg faktisk det er et super stabilt beslag i en rigtig god kvalitet.

Redigeret af rhsin - 12-April-2008 kl. 10:19
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu