recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon 1708 og gamle højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon 1708 og gamle højtalere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon 1708 og gamle højtalere?
    Sendt: 27-Marts-2008 kl. 10:39
Findes der dumme spørgsmål når man spørger i et hifi debatforum?   Man skulle næsten tro det, er min erfaring efter at have stillet et spørgsmål på et konkurrerende dansk hifisite, der pænt blev ignoreret af alle.  Håber at det går bedre her på recordere.

Jeg har et par gamle Dali 104 højtalere med tilhørende center+baghøjtalere (2x10w). De er vel alle ca. 10-12 år gamle.  Dertil har jeg en ligeså gammel Denon AVR-1000 surround-receiver kun med analoge forbindelser.

Vil gerne have koblet følgende udstyr til:  En pioneer dv-400 dvdafspiller med hdmi, en ps3, en wii, en viasathd receiver og en canal digital receiver.

Vil jeg få noget ud af kun at udskifte receiveren med eks. en Denon 1708 surroundreceiver?  Her tænker jeg primært på lydkvaliteten i de gamle højtalere - om forskellen er hørbar og mærkbar.

Redigeret af petrucci - 27-Marts-2008 kl. 10:48
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 12:03

Jamen jeg vil da godt svere

Jeg kender ikke Dali 104, men en højtaler der var god for 10 år siden vil også være god i dag. Det er klart at en højtaler også bliver slidt elle nærmere membranen forvitre. Men den skulle meget gerne kunne holde mellem 15 og 20 år. Derfor er det også helt forkert at spare på højtalerne, som mange gør, når der skal købes nyt. Det er bedre at gå på kompromis med fx DVD og blu-ray.

Så hvis du er glad for dine højtalere så bare klø på.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:00
Takker for svar :)

Jeg har ikke tidligere været så kræsen hvad angår lyden. Det skal bare lyde fint i mine øre. Så derfor er de 2 stk Dali 104 stadig ok.  Men nu er baghøjtalerne kun på 2x10w så vidt jeg husker....så dem ska jeg nok passe på ikke at ødelægge ved at bruge en receiver med 5x75w.

Hvis man evt. skulle købe et par baghøjtalere og en center, der var ok og passede fint sammen med Dali 104 (gerne billigt), hva ka man så anbefale?
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:16

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Takker for svar :)

Jeg har ikke tidligere været så kræsen hvad angår lyden. Det skal bare lyde fint i mine øre. Så derfor er de 2 stk Dali 104 stadig ok.  Men nu er baghøjtalerne kun på 2x10w så vidt jeg husker....så dem ska jeg nok passe på ikke at ødelægge ved at bruge en receiver med 5x75w.

Nej sådan kan man ikke sætte det op. Selvfølgelig skal man ikke fyre receiveren helt op, men hvem gør egentlig det? En receiver med lille udgangs effekt og stor forvrængning er faktisk meget mere ødelæggende for højtalerne, end en receiver med stor udgangs effekt og lille forvrængning.

Men det er klart, at hvis du godt kan lide at skrue op for lyden, så skal du måske have nogle andre.

Hvis man evt. skulle købe et par baghøjtalere og en center, der var ok og passede fint sammen med Dali 104 (gerne billigt), hva ka man så anbefale?

Hvad er dig budget?

Du kan eventuelt spørge Dali om hvad der vil passe til 104’eren.

Redigeret af -C5- - 27-Marts-2008 kl. 13:21
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 13:49
Tjaa tjooo...kravene er ikke så store og nu hvor jeg i forvejen gik fra en Denon 1508 til 1708, så er et evt. højtalerbudget rimelig stramt.  Kan man få noget (baghøjtalere+center) der er bedre end "mit gamle møg" for 1.5-2k?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu