recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne adapter til Tivoli Audio Music Sy
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenne adapter til Tivoli Audio Music Sy

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne adapter til Tivoli Audio Music Sy
    Sendt: 22-Marts-2008 kl. 23:41
Hej

Jeg er indehaver af et Tivoli Audio Music System, men radio-modtagelsen med den medfølgende meget tynde lednings-agtige antenne er bestemt ikke optimal, men stikket den skal sidde i er ikke et normalt antennestik, så jeg kan ikke sådan bare lige tilslutte min kabeltv radiosignal desværre.

Mit spørgsmål er derfor om man få en form for adabter jeg sætte imellem mit stangard antennekabel og dette mærklige stik som sidder i Musicsystemet??

Jeg ved jeg spørger lidt i blinde da jeg ikke ved hvad det pågældende stik hedder eller har billeder af det eller noget, men jeg håber at nogen herindefra lige ved hvad den type stik der sidder i den radio er for noget.

Det er det samme type stik der sidder i deres almindelige modeller Tivoli audio model One også.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 00:07
Kan du ikke tage et/flere nærbillede(r), så kan vi jo prøve at gætte ? 
Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 14:35

Jeg tror jeg har fundet ud af det, hunstikket som sidder i enheden har gevind og så er hullet ret lille til et tyndt kabel.

Såvidt jeg har fundet ud af så hedder den type stik en F-connector og der findes en F-connector - RF-connector adabter, så sådan én må være løsningen.

Desuden viser det sig også at Tivoli Audio selv laver et omformer kabel til formålet, det koster bare 99 kroner hvor adabteren koster 10 så jeg prøver lige adabteren først.

Redigeret af Fanner - 23-Marts-2008 kl. 14:36
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Fanner Fanner skrev:

Jeg tror jeg har fundet ud af det, hunstikket som sidder i enheden har gevind og så er hullet ret lille til et tyndt kabel.

Såvidt jeg har fundet ud af så hedder den type stik en F-connector og der findes en F-connector - RF-connector adabter, så sådan én må være løsningen.

Desuden viser det sig også at Tivoli Audio selv laver et omformer kabel til formålet, det koster bare 99 kroner hvor adabteren koster 10 så jeg prøver lige adabteren først.

Lille hul og gevind omkring, det lyder ganske rigtigt som en F-connector.
Og så har du ret i at det er en F <-> RF adapter du mangler.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu