recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny til PS3. Hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy til PS3. Hjælp søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnjohns Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny til PS3. Hjælp søges
    Sendt: 19-Marts-2008 kl. 23:12
Hej alle,

Jeg går stærkt og overvejer at investere i en PS3. Dels fordi jeg savner at have en konsol(Læs: Har haft en PS1 på et tidspunkt.) og dels fordi min DVD maskine er gået i stykker. Udover det får jeg så også Blu-ray, og kendt som det er, er det jo lig med et kinderæg, hele 3 ting på en gang - og hvem vil undvære det.

Jeg har imidlertidig lidt spørgsmål som jeg håber at I kan afklare for mig.
Jeg har et nyt Panasonic 42" TV. Hvilke ledninger følger med når jeg køber en PS3 - og hvilke skal jeg købe med? Det har 2 HDMI indgange - og hvorledes klarer man det hele med spil/DVD/BluRay?

Hvorledes er det at spille "skyde"/shoot-em up spil med en konsolcontroler? Jeg har svært ved, at forstille mig at gå fra mus + tastatur til en controler.

Jeg har også læst en del om Firmwire(ware?) sjov, som eftersigende skulle være opdateringer? Hvorledes fungere dette?

Hvordan fungerer det med PS store ting? Jeg har læst lidt indlæg her og det popper op hele tiden. (Jeg har desuden trådløst internet i min lejlighed.)

Udover TV-kabler, hvilke ting skal man så købe med, som ekstra udstyr til PS3'eren?

Og skulle man samtidig med PS3'eren også investere i en PSP?

Det var lige nogle hurtige spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 23:23

Jeg kan svare på et par .

Du skal købe et HDMI kabel , der laves nogle specielt til PS3 aner ikke hvorfor men det står altså på dem.

Så skal du have en sixaxis controller mere og singstar eller guitar hero.

Så er du godt igang.

Hvis du har trådløst net hjemme finder din ps3 det og du kan hoppe på nettet og opdatere den samt spille med andre.

god fornøjelse.

Til top
KasperC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 23:28

Jeg har lige invisteret i en PS3. Jeg har selv en 42px70 og er ganske tilfreds med det setup. (Har været med gennem PS1 x 2, PS2 og nu PS3)

Du bør invistere i et godt HDMI-kabel. Glem alt om et 50 kr Harald Nyborg. Jeg synes hvertfald jeg kunne se forskel. Hvordan klarer maskinen så de forskellige ting. Spil: Glimrende. Man får følelsen af at være tilbage i 80érne og stå i spille hallen og tænke. Den grafik må jeg bare have en dag derhjemme (Tidsmæssigt) og nu har man det så. Det er vanvittig godt. DVD: Super godt. Væsentlig bedre end min gamle philps DVD-afspiller. (Har fjernbetjening til PS3). Blu-Ray: Har jeg endnu ikke prøvet.

Jeg har ikke prøvet skydespil og agter det heller ikke da jeg nok ligesom dig forbinder det med en mus. Men man kan jo slutte mus og tastetur til og måske kan det bruges dertil.

PS Store fungerer fint. Der er lidt gratis spil, spilbare demoer, demoer, film og billige spil. Ikke det store endnu, men der er potentiale. Den popper ikke op med noget som helst.

Firmwaren opdateret nemt og hurtigt. Min var dog født med det nyeste. Knap en uge gammel.

Must-udstyr er for mit vedkommen en BT fjernbetjening, da jeg vil bruge den som DVD-afspiller. En ekstra kontroller er jo også altid lækker. Men ellers synes jeg ikke der er andet pt. Men ens behov ændrer sig jo hele tiden ;-) (Skal bare lige overbevise konen om det).

Jeg savner bestemt ikke PSPén.

Håber dette kunne bruges.

Redigeret af KasperC - 19-Marts-2008 kl. 23:29
Med venlig hilsen
Kasper C

Panasonic 42px70 | Playstation 3
PS3 Spil: Ratchet and Clank, Fifa 08, Singstar, Gran Turismo 4 Pro, Grand theft auto 4, Pain.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 00:10
hvis du ikke kan lide at spille FPS med six axis, så kunne det være en fragfx kunne hjælpe på det? http://www.splitfish.de/en/

virker godt i fx CoD 4

edit: ups, lagde lige mærke til de ikke har flere på lager - my bad

Redigeret af nekolas - 20-Marts-2008 kl. 00:11
Til top
johnjohns Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 02:13
Jeg siger mange tak for hjælpen til Jer alle sammen. Jeg regner stærkt med at købe en PS3 her når butikkerne har åbent igen.
Der er bare lige en ting jeg skal høre. De spil jeg evt. køber(både som CD og online), kan jeg overføre den som PSP'en så jeg kan tage den med mig spille de spil? Eller skal jeg købe alle spillene seperat til PSP'en?
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 04:48
øhm du kan købe playstation 1 spil i playstation store som virker til både ps3 og psp så vidt jeg mener..

du kan ikke bruge ps3 spil på din psp.

der er dog noget der hedder remote play. det bliver vidst pt kun brugt i spillet 'lair' og gør at ps3'en kan "streame" spillet til din psp. men ved ikke om du kan sætte det op så din ps3 kan streame det til dig over nettet (=ikke behøver at forbinde psp direkte til ps3)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu