Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
|
Emne: Xbox - Hvilken version? Sendt: 12-Marts-2008 kl. 02:26 |
Er der nogle der lige kan hjælpe mig med beslutningen om hvilken udgave jeg skal købe af Xbox'en? Jeg står nemlig lidt mellem valget af den alm. eller Arcade. Egentlig ville jeg helst have den i sort, men jeg nægter at give 800kr mere for det, bare fordi der er 100GB mere plads på den. Jeg kan dog heller ikke se noget grund til at have en 20GB disk, da jeg har HTPC, og derfor kun vil bruge Xbox'en til spil. Men hvordan med Xbox live og sådan. Er de 256MB nok til noget som helt ud over savegames? Jeg skal ikke downloade HD-trailere eller noget. (Igen pga. HTPC'en) Men hvis man nu skulle få lyst til at købe et spil online, kan den så gemmes på eksterne kilder eller en ekstern HDD slået til?
Jeg venter dog under alle omstændigheder til prisfaldet på maskinen når til DK, og ser om prisforskellen på Arcade og den alm bliver mindre. Forskellen er lige under 500kr nu, men det er dælme også meget for en 20GB HDD.
Edit: Og forresten.. Er Xbox 360 kompatibel med de gamle Xbox spil?
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 12-Marts-2008 kl. 03:16 |
Selvom 500 kr. rigtigt nok er rent tyveri for så lille en harddisk, så har jeg på fornemmelsen af du hurtigt vil fortryde det voldsomt hvis du vælger en model uden disk (kan man senere opgradere Arcade-modellen?).
Save games, patches osv. fylder muligvis ikke mere end at der kan være rigeligt på et memory-kort (jeg aner det faktisk ikke) - men hvad nu hvis du skulle få lyst til at købe en DLC (downloadable content) pakke til nogle af dine spil, eller nogle af de mindre arcadespil fra onlineshoppen?
Så render du godt nok meget hurtigt tør for plads på et memorykort - og i nogle tilfælde vil der slet ikke være plads til fx en DLC pakke overhovedet.
Jeg mener også at nogle spil (Oblivion fx) benytter harddisken som cache memory for at forbedre load-tider - omend det vist (modsat PS3 spil) er påkrævet at XBox 360 spil skal kunne køres effektivt uden harddisk.
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 12-Marts-2008 kl. 03:17 |
Double post.
Redigeret af Miths - 12-Marts-2008 kl. 05:42
|
 |
nuaa
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 151
|
Sendt: 12-Marts-2008 kl. 03:32 |
Først ja, 360 kan spille bestemt af de gamle xbox spil(software emu). Her er MS liste med hvilke der skulle virke: http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygamesli st.htm
Hurtig svar på det andet. Købe en 360 uden 20GB er det dummest man kan gøre. Checket lige alle min save igennem endte med ca. 160mb Så med gratis ting some maps også videre. Bare Gh3 tager 132mb med alle gratis sange, forza 2 er på 150mb også videre med masser andre spil. Og slet ikke engang talt de vigtig patch eller xbox live arcade spil, som kan være op til, samme størrelse som dit memory card(faktisk memory cards skyld der er en grænse på arcade spil størrelse). Oops glemt helt demoer som fylder over 1GB for det meste.
Nå ja, MS har også givet udvikler lov til at lave spil der skal bruge HDD for at spilles.
Tro alt der kan passe på en memory card(arcade spil og diverse DLC) kan også køres derfra. Men ellers skal det ligge på 360´s HDD for virke.(kan vidste kun tage musik og video fra ekstern kilde)
Så du kan se 360 uden HDD er nok dummest idag der er. Samme tid er core "hadet" af alle folk med HDD. Da den begrænser 360 muligheder en smule. DØD TIL CORE/ARCADE :p
EDIT: Miths: Nej ingen spil bruger HDD to
cache fra endnu. Men nogen expansion packs udkommer kun som download,
Så alt data til dem skal hentes fra HDD.(oblivion og overlord lige de
eneste 2 jeg kan huske der tilbyder "expansion packs")
Redigeret af nuaa - 12-Marts-2008 kl. 03:36
|
 |
morphar
Bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 172
|
Sendt: 12-Marts-2008 kl. 10:48 |
Jeg vil stærkt anbefale at få noget hdd plads. Det giver mulighed for at hente diverse demo'er og få dem afprøvet.
Ligeledes sælges nogle spil udelukkende via marketplace på xbox live, eksempelvis den netop frigivet "content add" til Mass Effect, hvilket betyder at slags som disse kun kan downloades.
Jeg har den sorte elite og fortryder absolut ikke mit køb. Skulle have en hdmi tilslutning og ville gerne have lidt "plads at arbejde med".
Jeg har hurtigt fået brugt 15gb. Ligeledes hvis man ønsker at afspille noget musik mens man har "lydeffekterne" kørende fra spillet skal man kopiere sine lydfiler over til xboxen. Ligeledes rygtes det at VoD snart kommer til europa, så bliver det jo endnu mere relevant at have noget hdd kapacitet.
|
 |
Nagash
Guld medlem
|
Sendt: 13-Marts-2008 kl. 03:47 |
Tja svaret var ventet. Så bliver det en alm. version. Så håber jeg bare at prisfaldet når til DK snarest.
|
 |
Videbæk
Ny bruger
Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 6
|
Sendt: 13-Marts-2008 kl. 07:49 |
i coolshop har de allerede de nye vejledende priser...
|
 |
Nagash
Guld medlem
|
Sendt: 15-Marts-2008 kl. 00:57 |
Hvis der er andre der har interesse, kan jeg sige at Blockbuster har Xbox 360 Pro på bud i denne uge. 2000,-
Der er altså tale om udgaven med 20GB HDD og HDMI Tilbudet gælder fra 14/3 til 30/3. Har ingen anelse om der er begrænset udbud, men det virkede ikke sådan da jeg var nede og kæbe en.
Redigeret af Nagash - 15-Marts-2008 kl. 01:07
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
|
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 10:20 |
det godt nok fristende lige at købe sådan en! så man også kan spille 360 exclusives .. PUHA X_X
|
 |
Nagash
Guld medlem
|
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 14:49 |
Det er i hvert fald landets billigste af 20GB med HDMI. Den kan også bestilles fra deres hjemmeside.
|
 |
Nagash
Guld medlem
|
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 16:39 |
Har i øvrigt et spørgsmål mere. På HDMI versionen, er der også en optisk/coaxial udgang på den, så man kan overføre lyden til en forstærker uden HDMI indgang, eller skal man som sædvanlig ud og bløde 3-400kr for en special ekstra kabel, hvor de splitter HDMI ud til HDMI og Toslink.
|
 |
nuaa
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
|
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 17:16 |
Der er en "hack" som gør det muligt. http://www.chadledford.com/?p=50
ellers skal du ude have et special kabel.
|
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
|
 |