Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Swingking
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
|
Emne: HD Film på 5-8 Gb på HD hvordan ? Sendt: 03-Marts-2008 kl. 21:31 |
jeg har nogle HD film på 5 til 8 GB stykket hvordan kan jeg få dem lagt over på min harddisk i min ps3 ??? for min usb hardisk er jo formateret i Fat32 som jo er der eneste ps3 kan læse , og fas32 understytter jo kun 4 gb Øv Øv , jeg har nemlig lagt en ny hardisk i min ps3 på 250 GB ......
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 03-Marts-2008 kl. 21:55 |
Kopier dem over på PS3 harddisken med Windows Media Sharing, via lokalnetværk.
Det må vel nærmest være den eneste mulighed (men bestemt heller ikke en dårlig en, jeg bruger det selv dagligt) pga. de Fat32 begrænsninger du selv beskriver - og en brændt DVD som alternativ giver dig jo også kun 4.7 GB.
Hvad med en USB-stick? Er der også lignende begrænsninger på max. filstørrelse? De kører måske også bare med et almindeligt Fat32 filsystem?
|
 |
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
|
Sendt: 04-Marts-2008 kl. 20:42 |
PS3 vil kun kendes ved fat32, så selvom en usb stick kørte ntfs ville den ikke blive godkendt :/
|
/Bjarke
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 04-Marts-2008 kl. 22:18 |
bcravn skrev:
PS3 vil kun kendes ved fat32, så selvom en usb stick kørte ntfs ville den ikke blive godkendt :/
|
Hvad med den interne harddisk (som jeg også let kan udskiftes med en større 2.5" model, hvad Swingking åbenbart også har gjort) - jeg formoder at den så også benytter Fat32?
Hvis det er tilfældet hjælper mit forslag med at kopiere over netværk jo heller ikke just meget, hvis filerne alligevel er for store til at kunne lagres på grund af begrænsningerne.
Så må den eneste tilbageværende mulighed vel nærmest være at streame direkte fra PC'en - men hvis vi taler om HD film med rimelig høj bit rate kan jeg i hvert fald fra erfaring sige at det ikke kan lade sig gøre hvis både PS3 or PC er på trådløst netværk. Billedet hakker hos mig voldsomt hvis jeg forsøger det.
Wired netværk (måske bare en af maskinerne) skulle dog nok muliggøre det pga. den højere båndbredde.
Eller drop helt PS3'en til formålet og sæt PC'en direkte til TV'et  .
|
 |
Swingking
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
|
Sendt: 05-Marts-2008 kl. 15:52 |
Ja det er godt nok træls med de Fat32 begrænsninger på 4 gb , når næsten alle HD film med rimelig høj bit rate er på 5-8 gb Skod , men jeg vil prøve lige som Miths Sagde Windows Media Sharing, via lokalnetværk..
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 05-Marts-2008 kl. 16:30 |
Eller en Blu-ray brænder til PC'en  . Jeg formoder (men kun formoder) at PS3'en vil kunne læse data fra Blu-ray skiver som fra en harddisk eller USB stick.
|
 |
Venomous
Super bruger
Oprettet: 03-November-2006
Point: 420
|
Sendt: 05-Marts-2008 kl. 21:28 |
Miths skrev:
Kopier dem over på PS3 harddisken med Windows Media Sharing, via lokalnetværk. Det må vel nærmest være den eneste mulighed (men bestemt heller ikke en dårlig en, jeg bruger det selv dagligt) pga. de Fat32 begrænsninger du selv beskriver - og en brændt DVD som alternativ giver dig jo også kun 4.7 GB. Hvad med en USB-stick? Er der også lignende begrænsninger på max. filstørrelse? De kører måske også bare med et almindeligt Fat32 filsystem?
|
Kan du ikke uddybe det med at overføre filer via media sharing - eventuelt en guide?
|
 |
OHJ-1
Bruger
Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 115
|
Sendt: 05-Marts-2008 kl. 21:40 |
Hej Venomous,
Hvis du sætter din pc´s Media Player (obs ver. 11!) op til fil sharing (ind under indstillinger -> bibliotek), og herefter synkroniser, ja så skulle du kunne du efter media søgning på PS3 finde dine MP filer, og dermed film mm.
Håber det hjalp lidt?!
Mvh
|
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 05-Marts-2008 kl. 22:13 |
WMP11 media sharing er ikke en kopiering, men en UPnP server funktion, som betyder at filen streames til afspilning på PS3 over dit netværk ...
Så det gør ikke kopiering muligt, det gør afspilning mulig.. Filen bliver på din pc.
|
 |
Viftrup
Junior bruger
Oprettet: 10-Oktober-2005
Point: 46
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 08:36 |
Måske WMP 11 metoden virker til kopiering.
Jeg bruger godt nok Twonky fra Min NAS server til at kopiere filer over på PS3'en så måske WMP 11 også virker.
Man skal bare trykke "trekant" når man har markeret en fil.
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 09:07 |
pendec skrev:
WMP11 media sharing er ikke en kopiering, men en UPnP server funktion, som betyder at filen streames til afspilning på PS3 over dit netværk ...Så det gør ikke kopiering muligt, det gør afspilning mulig.. Filen bliver på din pc.
|
Du kan skam også kopiere filer (video, foto, musik) fra de delte mapper over på PS3 harddisken - jeg gør det selv stort set hver eneste dag med nye TV-serier  (du kan dog ikke vælge destinationsmappe på sidstnævnte, så vidt jeg husker heller ikke hvis du har en ekstern USB harddisk tilsluttet, standardmapperne for de specifikke medietyper anvendes automatisk).
Når du har browset hen til en fil på medieserveren klikker du på trekantssymbolet på PS3 controlleren (hvis du klikker på krydset begynder den bare at streame video), og du får så serveret en række muligheder, bl.a. copy og copy multiple.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:10 |
Miths skrev:
Du kan skam også kopiere filer (video, foto, musik) fra de delte mapper over på PS3 harddisken - jeg gør det selv stort set hver eneste dag med |
Ok, det vidste jeg så ikke eller havde prøvet.. Det må jeg checke når jeg får gang i ps3'n igen..
|
 |