recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af blu-ray og evt. anden receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af blu-ray og evt. anden receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik Høy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af blu-ray og evt. anden receiver
    Sendt: 03-Marts-2008 kl. 17:44

Hejsa

Er der nogen af jer kloge hoveder herinde som vil være behjælpelige med nedenstående

Jeg skal have mig en stand alone blu-ray afspiller i 3-4000 kr´s klassen eller et blu-ray drev i min computer.

Jeg har en Sony STR-DB790 receiver. http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=STR-DB790 &site=odw_da_DK&imageType=Main&category=HCS+Home +Cinema+Receiver

Vil der være forskel på den lyd jeg vil kunne få med en stand alone blu-ray afspiller i 3-4000 kr´s klassen og et blu-ray drev i min pc?

Og vil jeg vinde noget med den ene eller anden type afspiller den dag jeg anskaffer en receiver med hdmi input?

På forhånd tak

Henrik Høy

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Henrik Høy Henrik Høy skrev:

Hejsa

Er der nogen af jer kloge hoveder herinde som vil være behjælpelige med nedenstående

Jeg skal have mig en stand alone blu-ray afspiller i 3-4000 kr´s klassen eller et blu-ray drev i min computer.

Jeg har en Sony STR-DB790 receiver. http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=STR-DB790 &site=odw_da_DK&imageType=Main&category=HCS+Home +Cinema+Receiver

Vil der være forskel på den lyd jeg vil kunne få med en stand alone blu-ray afspiller i 3-4000 kr´s klassen og et blu-ray drev i min pc?

Kommer helt an på hvad muligheder du har for lyd ud af din pc, men som hovedregel er det nok, ja der er forskel og i favør til standalone. Du skal bare ikke købe den mindste model fra f. eks. Sony. Alle disse billige modeller jeg har fundet, er et i min verden halvfærdige panikprodukter.

Og vil jeg vinde noget med den ene eller anden type afspiller den dag jeg anskaffer en receiver med hdmi input?

Fra en standalone kan du overføre lyd via HDMI. Den bruger også mindre strøm end en PC.

På forhånd tak

Henrik Høy

Til top
Henrik Høy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Høy Henrik Høy skrev:

Hejsa

Kommer helt an på hvad muligheder du har for lyd ud af din pc, men som hovedregel er det nok, ja der er forskel og i favør til standalone. Du skal bare ikke købe den mindste model fra f. eks. Sony. Alle disse billige modeller jeg har fundet, er et i min verden halvfærdige panikprodukter.

Betyder det at jeg kan få de samme lyd-formater ud af begge typer afspillere, men at kvaliteten vil være højere via en standalone?

Er der en afspiller op til 4000 kr som er at foretrække?

Fra en standalone kan du overføre lyd via HDMI. Den bruger også mindre strøm end en PC.

Det troede jeg også at man kunne fra en pc, giver hdmi mulighed for nogle andre lydformater?

Tak for din respons

På forhånd tak

Henrik Høy

Redigeret af Henrik Høy - 03-Marts-2008 kl. 20:00
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu