|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() Sendt: 20-Februar-2008 kl. 22:19 |
Hej, Hvor skal jeg kigge efter højtalere? Jeg syntes det svært at finde nogle sider på nettet der viser højtalere. Kender kun til Hifi-klubben, og det jo ikke alt de sælger. Nogle der vil komme med nogle gode links? Well, hjælp søges virkelig meget. Links, gode ideer.. Alt er velkommen! :-)
Redigeret af RuneH - 20-Februar-2008 kl. 22:23 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Har forresten lidt kig på disse som baghøjtalere, men ved ikke om de endda bliver for store. B&W DS3 baghøjttaler: Må lige finde et målebånd frem. Nogle der har erfaring med dem? -- Edit .. Øv hvor er den svær ! Redigeret af RuneH - 20-Februar-2008 kl. 22:22 |
|
|
|
![]() |
|
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Kig evt. på KEF - de laver bestemt anbefalelsesværdige højttalere i den klasse.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for dit svar. Hvor skal jeg kigge efter disse KEF højtalere? Hvor kan man købe dem i DK (butik) evt. Redigeret af RuneH - 20-Februar-2008 kl. 23:31 |
|
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Det er jo lidt et dilemma du er ude i, for du spørger om råd til hvilke højtalere du kan finde på nettet uden at tage højde for at højtalere er stort set det samme som tøj - når det gælder smag. Der er kæmpe forskel fra mærke til mærke. Hvor Dali har en lys klang (nogen vil mene for lys), har B&W en mere rund men mere styret klang. KEF har en helt anden osv... Jeg ville nok droppe at gå på nettet efter højtalere og i stedet gå direkte ned i butikker som HifiKlubben, TapeConnection o.lign. Der kan du som regel få lov til at høre dem inden du køber. Her kan du også se hvad højtalere i forskellige prisklasser kan tilbyde, da der igen er stor forskel. De få ekstra kroner man skal give, kan ofte give en helt anden og meget bedre lydoplevelse. Angående dit valg af baghøjtalere er det svært at rådgive når man ikke kender resten af dit setup - dog er det min erfaring at det bedst kan betale sig at bruge kronerne på front- og centerhøjtalere og så bruge lidt færre penge på baghøjtalere. De behøver ikke at være voldsomt dyre, da den mængde lyd de udgyder er ret begrænset. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak Kief, det var et super indlæg. Min plan var at smutte i Hifi-klubben, men derefter aner jeg ikke hvor jeg skal gå hen. Jeg ikke særlig meget inde i denne "verden", så kender desværre ikke de bedre butikker. Min plan var nu aldrig at købe noget over nettet før jeg havde set, hørt og rørt. Det kan jeg ikke få mig selv til. Det var mere for at se hvad de forskellige mærker har på market, hvad jeg kan lide af design og hvad der nu findes. Læse lidt om de forskellige firmaer osv. I det hele taget få noget baggrunds viden inden jeg står og lyder alt for dum i butikken. Men TapeConnect siger du, det vil jeg da lige slå op og se hvor er henne. (jeg befinder mig i Kbh). Tak for din tid og hjælp. :-) --- Oh, det lå så i Århus, men jeg tramper Kbh igennem en af de kommende dage, og så ser jeg market an der. Det er nok det bedste i længden ja. Redigeret af RuneH - 20-Februar-2008 kl. 23:44 |
|
|
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
Der ligger også en TapeConnection i kbh. adressen står på deres hjemmeside.
Der er også nogle andre hifi forretninger lige i nærheden, så du kan jo gå en tur der inde omkring. Der ligger også en Hifi-Klubben lige i nærheden. |
|
![]() |
|
![]() |
Det også rigtigt, mange tak. |
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Som lovet i en anden tråd du startede om sammen emne: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1557&zoneid=1
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak Kandersen, den vil blive læst med det samme. Super fedt :-) Den anden var nu rettet mest mod lige netop det sæt, da det jo er hvad jeg faldet for. Denne tråd havde jeg håbet på en masse gode links. Når en rookie som jeg ikke rigtig kender til hvor man skal kigge efter sådan noget. :-) |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Kandersen, Tak for den :-) Det ser lovende ud! |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |