recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal goes Blu - HD DVD in Flux
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUniversal goes Blu - HD DVD in Flux

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Emne: Universal goes Blu - HD DVD in Flux
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 18:10

"While Universal values the close partnership we have shared with Toshiba, it is time to turn our focus to releasing new and catalog titles on Blu-ray," said Craig Kornblau, president of Universal Studios Home Entertainment.

The path for widespread adoption of the next-generation platform has finally become clear. Universal will continue its aggressive efforts to broaden awareness for hi-def’s unparalleled offerings in interactivity and connectivity, at an increasingly affordable price. The emergence of a single, high-definition format is cause for consumers, as well as the entire entertainment industry, to celebrate."

http://www.homemediamagazine.com/news/html/breaking_article. cfm?article_id=12118

Redigeret af Iron Man - 22-Februar-2008 kl. 20:10
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 18:19
der kommer gode nyheder hele tiden. dejligt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 18:52

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

der kommer gode nyheder hele tiden. dejligt.

Ja, det er super.

Forhåbentligt kommer der nyt fra Paramount inden ugen er omme. Sjovt, at Universal kom før Paramount, det havde jeg ikke ventet for 2 måneder siden

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:13

Selvom Toshiba nu officielt har meldt pas i kampen, så havde jeg ikke ventet så hurtig officiel melding fra Universal. Men hva', de skal vel alle hurtigt i gang, så der ikke er et for langt hul mellem det nu døde HD-DVD og Blu-ray udgivelserne.

Det bliver spændende at se om der i kraftig stigende grad er interesse for High definition.

Blu-ray
Film
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:24
Nogend er ved om de stadig vil udgive de titler som de har annonceret på HD DVD?
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Nogend er ved om de stadig vil udgive de titler som de har annonceret på HD DVD?

Universal ved jeg ikke med, men da Paramount gik HD-DVD exclusive sidste år blev samtlige kommende Blu-ray udgivelser på deres liste annulleret, hvorfor jeg også tror de vil lave samme stunt denne gang og skrotte alle kommende titler på HD-DVD. Men nu må vi jo se, efter en officiel udmelding fra Paramount.... og Universal for den sags skyld.

Blu-ray
Film
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Universal ved jeg ikke med, men da Paramount gik HD-DVD exclusive sidste år blev samtlige kommende Blu-ray udgivelser på deres liste annulleret, hvorfor jeg også tror de vil lave samme stunt denne gang og skrotte alle kommende titler på HD-DVD. Men nu må vi jo se, efter en officiel udmelding fra Paramount.... og Universal for den sags skyld.

Synes de har et vidst ansvar for at udgive på begge formater i en tid endnu. Kan godt forstå de vil udgive Bluray, men det er sgu for ringe hvis de bare dropper HD DVD.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:45
.

Redigeret af flemming larsen - 24-Februar-2008 kl. 16:42
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218

Universal ved jeg ikke med, men da Paramount gik HD-DVD exclusive sidste år blev samtlige kommende Blu-ray udgivelser på deres liste annulleret, hvorfor jeg også tror de vil lave samme stunt denne gang og skrotte alle kommende titler på HD-DVD.

Der er en ret væsentlig forskel: Dengang blev der lavet en eksklusiv-aftale, hvor Universal skrev under på _udelukkende_ at udgive på HD-DVD. At Toshiba stopper HD-DVD, betyder ikke at Universal har en eksklusiv-aftale med Blu-Ray, og ej heller at de ikke må udgive på HD-DVD. Tværtimod, så vil Toshiba da kun klappe i hænderne over hver eneste licenskrone de kan skrabe i land. Om Universal vælger at udgive de forestående ting, er en simpel beregning af om de eksisterende HD-DVD ejere køber nok film til at det løber rundt. Jeg kunne godt forestille mig at software-udgivelserne fortsætter lidt endnu, men efterhånden som dem der har HD-DVD nu får købt en blu-ray afspiller, så vil de fleste af dem formentligt stille og roligt stoppe indkøbet af HD-DVD film, og dermed fjerne incitamentet for at udgive HD-DVD sideløbende med blu-ray.

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Synes de har et vidst ansvar for at udgive på begge formater i en tid endnu. Kan godt forstå de vil udgive Bluray, men det er sgu for ringe hvis de bare dropper HD DVD.

Mit gæt er, at Paramount og Universal meget hurtigt ønsker forøge deres HD salg 3 eller 4 gange, og nu ligger muligheden der jo, eftersom der står rigtig mange blå afspillere rundt omkring, PS3 ikke mindst.... så jo hurtigere man ikke behøver arbejde på HD-DVD jo mere får man lavet på Blu-ray siden. Vi må se deres temperament og generøsitet efter med deres næste udmeldinger 

Blu-ray
Film
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:08

Universal har kun annonceret én med en releasedato - Fletch 11/3 - og jeg tror ikke vi ser flere.

I øvrigt fortæller Kris Deering (fra bl.a. Secrets of Home Theater and High Fidelity) på AVS at Microsoft mere eller mindre trækker VC-1 ud af HDM markedet.

Sidste version af softwaren er frigivet og supporten skulle efter sigende stoppe.

Åbenbart har kun Warner været rigtigt interesseret i VC-1 selv om det understøttes fuldt ud af Blu-ray.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=13156254&postc ount=21

Redigeret af lunddal - 19-Februar-2008 kl. 21:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg tror desværre for HD-DVD ejere, at de gør lige hvad der passer dem. Penton-Man (Hollywood insider) siger, at der kan gå 4 måneder før de er klar med Blu-ray. 

Pt. har de jo kun 1 HD-DVD for release liste. Det ser ud som om de venter med det helts store før de er klar med BD.

• Fletch - 11. marts

Redigeret af Iron Man - 19-Februar-2008 kl. 22:43
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu