recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke kabler skal man købe??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke kabler skal man købe??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tinaw25 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke kabler skal man købe??
    Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:13

Hejsa

Jeg har lige anskaffet mig et samsung 40 tommer fjernsyn, med fuld hd opløsning. Mit sprøgsmål er hvilke kabler skal jeg købe? Jeg ved godt at det er HDMI kabler som jeg skal have, men er det rigtigt at der findes kabler specielt til fuld hd opløsning??

Jeg har intet begreb om dette . Så folk kan bilde mig hvad som helst ind .

Håber der er nogle som vil hjælpe mig.

/Tina

Til top
Gymnasten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: København
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:41

Hej Tina

Hvad ønsker du at koble til dit fjernsyn?

Til top
tinaw25 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 23:04
Jeg skal koble suround sound forstærker, 1 dvd optager hvor man kan tilslutte med optisk eller coaksial kabel, en alm dvd afspiller som der er HDMI indgang i og en HD box fra canal digital
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 10:19
Du skal tilslutte DVD og DVD optager (er det en harddisk recorder?) med HDMI hvis det er muligt (det er billede). Så skal du tilslutte samme 2 med coaxsial, optiske 2. prioritet.

HVilken surround reciever har du, det kan være HDMI kan køres over der?

Dit fjernsyn har nok kun analog udgang, som skal kobles til surround recieveren.

Af HDMI burger jeg Supra, de er rigtig gode men dyre. Ellers er Clicktronic også et godt køb til prisen, både til HDMI og lyd!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
tinaw25 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:17

Hejsa

Af fjernsyn har jeg lige købt et LE40F86BD og der er 3 HDMI indgange i.

Min DVD optager er en AMITECH, den er 3 år gammel men der sidder 1 coaksialt og et optisk stik på den men intet hdmi.

Min forstæker er en Cambridge 540R V.3 og der sidder 3 HDMI ingange

Min alm DVD afspiller er Cambridge 540D V.2 jeg mener også at der er HDMI indgang i den har ikke fået den endnu.

Også en Canal Digital HD BOX, og der er også HDMI i den men hvor mange der er ved jeg ikke.

Men hvordan skal man lige smartes tilslutte alt dette her? Umiddelbart vil jeg tilslutte det sådan at mit fjernsyn med hdmi til forstræker. Samt min dvd optager til forstæker med optisk tilslutning. Min alm dvd afspiller skal tilsluttes med hdmi til forstærker også og HD box også med et hdmi kabel er dette korrekt?

Det jeg så er lidt i tvivl om det ellers skal tilsluttes med hinanden, så jeg kan optage med min dvd optager både fra sat og alm tv?? Det er jeg lidt i tvivl om

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu