recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 805 defekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 805 defekt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 805 defekt?
    Sendt: 14-December-2007 kl. 22:15
Jeg har et kæmpe problem med min Onkyo 805. Den har ellers virket fint men da jeg kom hjem i dag hopper den i lyden når jeg ser film/lytter til musik over hdmi. jeg har fundet ud af at den kun gør det når jeg har sat hdmi i out fra recieveren til fjernsynet. når jeg fjerner det er der ingen problemer. er recieveren defekt?

På forhånd tak

Thomas
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:17
det skal siges at displayet også blinker når det sker...
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:21

Hej Thomas

Står den og klikker samtidig?  Så kunne det være TV'et der fortæller receiveren noget tilbage, omkring skæmopløsning mv, som får receiveren til at blive forvirret og skifte frem/tilbage imellem forskellige modes.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:28
nej, den klikker ikke...den hopper bare i lyden og displayed blinker. selv når jeg fjerner strømmen fra fjernsynet gør den det så jeg tror ikk det er fjernsynet der fortæller noget
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:33
ok...det var godt nok underligt. når jeg tænder fjernsynet og slår den over på hdmi kører det fint, men lige straks jeg slår fra hopper den igen :s
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 22:45
har fundet ud af når jeg slukker altsammen inkl fjernsynet og power reciever + dvd op igen uden fjernsynet så hopper den i lyden og display blinker men når jeg så tænder fjernsynet og slår den over på dvd (hdmi) så er der ingen problemer. hvordan kan det være?
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 15:28
Har fundet ud af det...det har noget med HDCP copy protection at gøre. når jeg sætter monitor out til off når tv'et er slukket er der ingen problemer af en eller anden grund. er der nogen der kan forklare hvorfor det er sådan?

Mvh Thomas
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 21:34

Oprindeligt skrevet af xiuxiu xiuxiu skrev:

Har fundet ud af det...det har noget med HDCP copy protection at gøre. når jeg sætter monitor out til off når tv'et er slukket er der ingen problemer af en eller anden grund. er der nogen der kan forklare hvorfor det er sådan? 

I begyndelsen var der mange kompatibilitets problemer med HDMI. Altså at fabrikanterne ikke havde lavet det rigtigt, så der opstod forskellige fejl når kilder blev tilsluttet display. Dette var især omkring HDCP dekodningen.

Hvad er det for et TV, og hvor gammelt er det ?

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
xiuxiu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2007 kl. 21:08

Det er et philips 31" 9731D men jeg har lige fået svar fra Onkyo support og de siger det samme...at det er et HDCP problem men at jeg også bare kan bruge et coax kabel i når jeg hører musik. så er der ingen problemer men var noget nervøs for at den var defekt, når det nu er en så super forstærker :)

Men tusind tak for hjælpen :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu