recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig receiver til min minipods?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig receiver til min minipods?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Emne: Billig receiver til min minipods?
    Sendt: 09-December-2007 kl. 23:43
Hey!

Kæresten skal ud og købe 2 stks minipods, men dertil skal hun også bruge en receiver til max 2000kr. Det ville nok være bedst at købe brugt og få en bedre til den pris, end en ny til samme pris. Dog synes jeg ikke rigtig jeg via DBA, her eller på hifi4all har kunnet finde en brugt, god i sølv.
I morgen tager vi i HFK for at høre på de minipods igen, hvor vi vil bede dem om at afspille via en Denon 1507, der kun koster 1999kr. Umiddelbart bliver det nok bare den receiver.

Men først vil jeg høre om der evt er andre man skal tage med i overvejelserne? Setuppet skal være stereo til at starte med, men senere kunn udbygges til surround.

Tak.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 00:22
Min lillebror har 2 minipods, 2 mikropods og en cinepod - snart kommer den nye sub - sat til en 1907 og de spiller faktisk rigtig godt sammen. Der er saft og kræft i, og detaljeringsniveauet er også pænt. Dog mangler der lidt bund og bas... Så en subwoofer er vigtig til de HT!

Min anbefaling ville derfor være nr. større, Denon AVR 1907...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 11:13
Den er lige dyr nok. Hendes forventninger er ikke så store, men det skal dog stadig kunne spille godt. Hun vil ikke ofre mere end 2000kr på receiver. Måske kan hun presses til 2500kr. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 14:21
Har fundet en brugt Marantz SR4600 til 2200kr. Har selv en SR5500, som jeg er yderst tilfreds med.

Ville SR4600eren være bedre end en ny Denon 1507?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12434
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 14:50
Ja, uden tvivl.
Til top
justme, Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 06-December-2007
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 15:10

Som een allerede har påpeget - Køb en sub. Jeg ved der lige er kommet en ny sub fra podspeakers. Den er ikke stor, men den er fed. Hvis ikke hun "går så højt op i det", så er den vel fin nok. Har ikke hørt den endnu godt nok.

Den koster 2999,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/pod speakers_the_ball_subwoofer_hvid.htm

Bare et forslag  

sss
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 18:12
Vi har lige været ude og købe 2 x minipods til hende og tilsluttet dem til min SR5500. Det spiller uden tvivl helt fint til hendes behov til musik. Vi kan dog sagtens høre at når man smækker en film på, at der mangler noget, men taget i betragtning at hun måske ser 1-2 film på det om måneden, så er det ikke lige første prioritet i første omgang at udvide med sub og flere højtalere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 03:33
Hvis i melder jer ind i Hifiklubbens kundeklub, kan gøres på nettet og tager ingen tid og er ganske gratis, får i adgang til oprydningssalg. Der sælger de demomodeller, ældre modeller osv.
Der er det muligt at købe både en 1707 eller en 1907 til 2499 kr. eller derunder. Jeg har lige fundet en 1907 i sølv, demo-model i Randers til 2499, de plejer som regel at sende, hvis man er interesseret!  Sådan en ville jeg klart vælge... Efter hvad jeg har hørt at film+musik hos min bror...!!

Med venlig hilsen

Simon 
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 22:22
Asklepios: Så først dit indlæg nu, desværre.

Nåh, men det blev en Marantz SR4600. Er som sagt selv rigtig glad for min egen SR5500. Har lige tilsluttet minipods til SR4600eren og det lyder super. Så det perfekt.

Tak for hjælpen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 08:51
Jamen så længe i er tilfredse med det, og det spiller, så er det jo bare dejligt!

Tillykke med det...!!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu