recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God receiver i 5000 kr klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod receiver i 5000 kr klassen

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Architect Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: God receiver i 5000 kr klassen
    Sendt: 08-December-2007 kl. 14:09

Hej

Jeg har set på følgende højtalere:
DALI IKON 7 http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dali_ik on_7_hoejttaler_lys_valnoed.htm

Til dem vil jeg gerne finde en god surroundsound receiver som skal bruges til at afspille DVD, Blu-ray og spil-konsoller, samt afspilning af CD'er. Til dette har jeg set på:
- http://hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr- 1908_surround_receiver_sort.htm
- http://hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t744_s urround_receiver_titan.htm

Edit: hvad med: http://hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr- 2807_surround_receiver_soelv.htm  
selvom den er en del dyere, ser anmeldelserne rimeligt gode ud.

Hvad skal jeg vælge og hvorfor? er der andre som passer bedre til mit formål?

På forhånd tak

Redigeret af Architect - 08-December-2007 kl. 14:17
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 15:15

jeg ville nok hellere kigge på en Onkyo TX-SR605, så kan du også få glæde af de nye lydformater!.og især når din PS3 får en firmware, så den kan sende lydformaterne via Bit-stream, så er du flyvende!!.

Men ellers er 2807 helt sikkert også et godt bud!..

Dali'en ht'erne skulle være rimelig fine, men har du overvejet at kigge på noget brugt?...Og hvad skal du bruge dem til (lydmæssigt)?

mvh Zirio

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

jeg ville nok hellere kigge på en Onkyo TX-SR605, så kan du også få glæde af de nye lydformater!.og især når din PS3 får en firmware, så den kan sende lydformaterne via Bit-stream, så er du flyvende!!.

Men ellers er 2807 helt sikkert også et godt bud!..

Dali'en ht'erne skulle være rimelig fine, men har du overvejet at kigge på noget brugt?...Og hvad skal du bruge dem til (lydmæssigt)?

mvh Zirio

Jeg kan få rabat i hifiklubben(kender en der arbejder der) så vil egentligt gerne have dem der :)

Men hvad præcist er "lydformaterne via Bit-stream" og hvad er ellers godt ved Onkyo TX-SR605?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 19:44
Lydformater via bitstream...
Jo, de nye HD film har lige som en god billede kvalitet også en ekstra god lydside. Men denne lydside kræver en bearbejdning inden den kan afspilles... Denne proces hvormed man afkoder lydsiden så man kan afspille den, skal enten foregå i HD-afspiller eller i recieveren.
Hvis den foregår i HD-afspilleren, sendes lydsporet som det der hedder PCM, som alle de bedre recievere kan afspille. 
Hvis afkodningen af de nye lydformater skal ske i recieveren, så kræver det at HD-afspilleren kan sende lydformatet som det der hedder bitstream. Dvs. at afspilleren sender lydsporet direkte som det ligger på HD-mediet, og at al afkodning og processering skal ske i recieveren.

Umiddelbart, så vil jeg tro at 2807 er det bedste bud. Har hørt den med større og den kan godt fyre op for dem. Samtidig har jeg på div. fora læst at Onkyo 605 (på trods af overbevisende specs.) ikke kan trække lidt tungere ht. Watt er nemlig ikke bare watt, så derfor kan det være svært at sammenligne to recievere.
Denon 2807 kan også modtage PCM lyd, altså, hvis du køber dig en HD-afspiller så skal den kunne afkode og processerer de nye lydformater. Det er der mange i dag der kan (der mangler lige lidt), og på den måde kan du også få glæde af de nye HD lydformater!

Held og lykke med det...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

jeg ville nok hellere kigge på en Onkyo TX-SR605, så kan du også få glæde af de nye lydformater!.og især når din PS3 får en firmware, så den kan sende lydformaterne via Bit-stream, så er du flyvende!

Det kommer den aldrig til at kunne. Derimod er det meget muligt, at der inden længe kommer en firmwareopgradering, så den, foruden TrueHD, kan dekode DTS HD, og sende det ud som PCM.

Redigeret af Naiera - 08-December-2007 kl. 21:24
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det er der mange i dag der kan (der mangler lige lidt), og på den måde kan du også få glæde af de nye HD lydformater!

Det eneste der mangler er sådan set DTS HD, hvor du alligevel får det 1,5 mbps store CORE lydspor ud af det alligevel. Både TrueHD og (selvfølgelig) PCM sendes uden problemer ud som PCM over HDMI fra f.eks. HD-E1'eren og PS3'en, som jo nok må siges at være de mest gængse HD-afspillere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er der mange i dag der kan (der mangler lige lidt), og på den måde kan du også få glæde af de nye HD lydformater!

Det eneste der mangler er sådan set DTS HD, hvor du alligevel får det 1,5 mbps store CORE lydspor ud af det alligevel. Både TrueHD og (selvfølgelig) PCM sendes uden problemer ud som PCM over HDMI fra f.eks. HD-E1'eren og PS3'en, som jo nok må siges at være de mest gængse HD-afspillere.

Jeps, i know...  Men syntes ikke at ville gå i detaljer ang. core delen af DTS HD MA og -HR.
Da brugeren ikke var så meget inde i "problematikken", terminologien og teknikken ville jeg ikke lave en udredning. Derfor blevet det skåret ned til "der mangler lidt", hvilket underforstået er virkelig lidt!!
1,5 mbps skulle være super godt, og virkelig end forbedring, set i forskellen mellem 1,5 mbps og HD lyd.
Så derfor kan det diskuteres hvorvidt det er vigtigt om recieveren kan decode eller ej, da mange afspillere i dag sender det hele over PCM!

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 22:05
Det er netop ikke vigtigt om receiveren kan dekode! Det bør foregå i afspilleren.

Og ja, du kan stole på, at 1,5 mbps DTS HD CORE er godt!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 22:08

Det er netop ikke vigtigt om receiveren kan dekode! Det bør foregå i afspilleren.

Og ja, du kan stole på, at 1,5 mbps DTS HD CORE er godt!

Jeg er helt enig!
Dog, syntes jeg måske at man lige så godt - hvis man skal ud og have en ny reciever - kunne tage dem med decoder i, de koster ikke så meget mere. Og udvalget er jo blevet rigtig stort i dag!

MVH

De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 12:08
Så hvad skal jeg så købe? :D

jeg er stadig ikke helt sikker på om det skal være denon avr 2807 eller Onkyo TX-SR605.

Kan det betale sig at give lidt mere for en 2807 eller?
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 12:13
Helt sikkert Denon 2807 - har onkel 605 - ikke meget power i den ( pinligt, men trods alt ærlig snak ) til mine satelitter gør den det så meget godt.
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 14:55

Nej Nej nej!...jeg skrev det også i et andet indlæg Naiera!..Der er afspillere i dag, der kan dekode DTS HD!..Men det er rigtig, hvis det er DTS HD MA, så bliver det bare "Core"!...Og du har din holdning med at PCM og TrueHD lyder ens, det er jeg så uenig i, men fair nok!..

Men der er afspillere der kan dekode DTS HD (onkyo's, Toshiba's, og mener også Samsungs nye BD-afspillere kan)!.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu