|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jawer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 02-August-2007 kl. 15:55 |
Jeg har Energi Midt fiberbredbånd installeret i husstanden. Mit setup er digitalt fra fiberbox til settopbox via netkabel. Fra Settopbox til tv i stue via scartkabel. Resten af tv'erne i huset er analogt tilkoblet fra fiberbox via fordelerstik på loftet. Jeg ønsker nu at gøre min pc til et mediecenter men signalet skal være digitalt. Hvordan udtager jeg signalet digitalt (DVB-T) fra fiberboxen? Hvilken hardware har jeg behov for?
Redigeret af Jawer - 02-August-2007 kl. 15:57 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Et almindeligt analog TV-kort og en eller anden IR-blaster enhed til at skifte kanal på fiber-settopboksen... Det er nogen særlig god HTPC-løsning, når det kunne være rent digitalt, fordi fibernettet er det samme som et LAN, hvor man normalt kan koble PC-er til via et netkort... Du kan faktisk få en bedre HTPC-løsning med satellit og almindelig antenne, hvor signalet kan holdes digitalt hele vejen ved hjælp af et DVB-S og DVB-T Tv-kort... Måske kunne en løsning være at finde en IPTV-udbyder, der vil udsende kanaler over det almindelige internet, derfor kunne fiberløsningen være interessant for at få en god internetforbindelse... pt. kender jeg kun af den slags www.streamtv.dk (kanal udbud begrænset), Tv2 sputnik og nogle VOD-udbydere som nordisk film og www.sf-anytime.dk... Noget der heder www.jay.net skulle også blive en mulighed ... Redigeret af avh - 02-August-2007 kl. 16:44 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |