recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor slukket kan VIsta være ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor slukket kan VIsta være ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor slukket kan VIsta være ?
    Sendt: 30-Juli-2007 kl. 14:12
Hej

Når nu min Windows Vista MCE er inst. og oppe og køre, kom jeg til at tænke på ....

Hvor slukket kan min Vista være, for at evt. planlagte optagelser går i gang ?

Selvfølgelig kan jeg ikke vælge SLUK PC - Men kan den dvale, slumre eller hvad det nu hedder i Vista'en ?

Michael
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

S3 standby. Så vækkes HTPC'en op når optagelsen skal gå i gang.

Altså standby - Hvad betyder S3 standby?
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 15:48
Wikipedia:

"S3 is called Standby in Windows, Sleep in Mac OS X, and sometimes also Suspend to RAM (STR), although the ACPI specification mentions only the terms S3 and Sleep. In this state, main memory (RAM) is still powered, although it is almost the only component that is. Since the state of the operating system and all applications, open documents, etc. lies all in main memory, the user can resume work exactly where he/she left off—the main memory content when the computer comes back from S3 is the same as when it was put into S3. (The specification mentions that S3 is rather similar to S2, only that some more components are powered down in S3.) S3 has two advantages over S4; the computer resumes in about the time it takes the monitor to come on, secondly if any running applications (opened documents, etc) have private information in them, this will not be written to the disk. Desktop users using this state may want to disable disk caching (also called disk buffer) so that, in the event of a power failure, the system disk is less likely to become corrupted due to data in the cache not being written to the disk."

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:02
Vi takker ydmygt...
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Men vi er enige om at man godt få PC'en ud af S3 til f.eks en optagelse (via EPG'en) ikk'? 

Jo, ved både S3 og S4 skrives til BIOS hvornår computeren skal vågne igen.

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Hvorfor skrive i BIOS fra S3 når den kan vågne fra et interrupt som f.eks. en USB port?

Fordi når den er i S3 og skal vågne f.eks kl 03.00 for at køre Windows Update / EPG / Optage etc. er der ingen til lige at give den en interrupt via f.eks USB

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu