recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvale - Indbrænding, MCE og Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvale - Indbrænding, MCE og Plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nizzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Dvale - Indbrænding, MCE og Plasma
    Sendt: 12-Juli-2007 kl. 03:10

Hej,

Jeg er lige gået fra et Toshiba LCD til Panasonics PX70 - fedt :)

Jeg kører alt igennem MCE og via optisk til anlægget.

Men: ved musik lytning igennem MCE går Pana'en ikke i Dvale eller nedtoner billedet som Toshibaen gjorde (og det var uden at indstille noget).

Dette er for at undgå indbrænding og for at spare strøm.

Nogle ideer? Hvad gør i når i hører musik og skal navigere? I slukker da vel ikke tvet hver gang et album eller playliste er valgt - eller??

Tak

Redigeret af Nizzen - 12-Juli-2007 kl. 12:48
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 08:05

Enig!!! PX70 er et fedt TV. Men det er også det det er... et tv. Jeg hører musik på mit anlæg.

Skal jeg endelig have tv'et med ind over, er det for at vise coverflow i iTunes imens, eller eksempelvis spille en koncert fra DVD. Men i alle tilfælde, sender jeg lyden gennem mit anlæg og ikke tv'et.

Redigeret af MadManMingo - 12-Juli-2007 kl. 08:05
Til top
Nizzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 12:44
Jeg kører også lyden igennem mit anlæg, men jeg bruger MCE og derfor er det nødvendigt at se billedet når der skal navigeres - findes musik o.l.

Redigeret af Nizzen - 12-Juli-2007 kl. 12:48
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 13:02
Undskyldt lidt OT, men hvordan synes du MCE ser ud på Pana'en? Der er en del snak om brugen af media centre på Full HD fladskærme og LCD'ere, så et indspark fra en plasma bruger kunne være interessant. Især også når nu du har kørt MCE på et LCD førhen. Sammenligning?

Til top
Nizzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:16

Jeg ville meget gerne høre andres erfaringer, da det er meget vigtigt for om vi skal beholde tvet eller sende det retur :(

Jeg har haft et MCE med xbox360 extender setup også på Toshibaen - det kørte ok, meget låst men meget brugervenligt. Fint billede og funktionelt med remoten osv osv. Ingen problemer.

Har så lavet et nyt MCE med en DVB-C tuner (FireDTV), som kører fantastisk på nær et par små, men irriterende bugs fra Microsoft (som SP1 skulle løse nu her).

Fænomenalt billede. Rent teknisk en hel del bøvl at sætte det rigtige sammen - så det også virker godt i praksis. Har f.eks haft 4 trådløse keyboards og 2 remotes på prøve...

Nu har jeg så endelig en fungerende ultra lownoise maskine med Vista MCE stående i et skab til billige penge - nu skal den 'dvale' tilstand på Pana'en bare fixes!

Så til spørgsmålet; Har kørt med Component med Toshibaen og HDMI med PX70. Panaen er bare fantastisk - den tryller virkelig med billedet uden DNR eller lignende slået til!

Enkelte faktorer som man skal være klar over er at Plasma har typisk en meget reflektiv overflade(glas) og man skal være påpasselig med benyttelsen i forhold burn-in. LCD viser lavtopløselige billeder dårligere(herunder også analog tv) - antialiasingen er mere tydelig/kantet.

Redigeret af Nizzen - 12-Juli-2007 kl. 21:25
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:39

Du behøver vel ikke navigere i musikken hele tiden - det meste af tiden går vel med at lytte til musikken. Kunne du ikke sætte en screensaver til at gå igang på dit PC mediacenter efter få minutter ? Så ville problemet med evt. indbrænding jo være løst.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Nizzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:46

Tak for svaret.

Har overvejet dette. Og vil give det et par tests - måske med at den slukker for skærmen - hvis den kan dette (burde den kunne).

Jeg vil dele erfaringerne asap.

Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 22:03
Hvad med strømstyring i Vista?

Hvis du sætter at Vista skal slukke skærmen efter x min? Ved ikke om MCE holder skærmen tændt, men det er da et forsøg værd.

Selvfølgelig nu er det over HDMI og en plasmaskærm, så ved ikke lige om den overhoved kan det...

Redigeret af bluebucket - 12-Juli-2007 kl. 22:04
Til top
Nizzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 23:29

Der er en stor tidsindikator når der afspilles musik i MCE. Jeg troede ikke at en screensaver kunne ignore dette, men jeg tog fejl.

Efter lidt tests kan jeg konludere at med en brugbar 3d screensaver er det muligt at fjerne faren for burn-in :D
Btw - der findes en del knap så fede screensavers ;)

Jeg kan ikke få Vista til at slukke skærmen - desværre, men indtil videre er screensaveren en god løsning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu