recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til tilslutning af sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til tilslutning af sub

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Notorious Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2007
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til tilslutning af sub
    Sendt: 11-Juli-2007 kl. 01:40
Ja mit problem er at min Sony receiver kun kan bruge Aktive Subwoofere og min subwoofer er passiv, er der noget jeg kan gøre for at få dem til at arbejde sammen eller skal jeg ud og have en helt ny sub?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 03:51
Selv om det måske syntes som en lidt primitiv løsning, så kunne du jo godt have en stereoforstærker til at trække din passive sub. Sådan nogle findes  brugt. Måske har du en stående på lager.

Den behøvede jo ikke at stå fremme. Fra Sony ind på en linieindgang (aux for eksempel) og så fra højtalerudgang til sub. Men man skal jo selvfølgelig lige tænde og slukke.

Men ellers er det en aktiv sub du må have.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:11

Ja jeg har en stereoforstærker men den kan ikke tage nogen sub

Tilsydeladene bliver jeg nødt til at købe en ny...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Notorious Notorious skrev:

Ja jeg har en stereoforstærker men den kan ikke tage nogen sub

Tilsydeladene bliver jeg nødt til at købe en ny...

Jamen du skal vel også kun køre dit subsignal over i stereoforstærkeren og lade den om at forstærke signalet op til subben, så du tilslutter subben på feks speaker a på stereoforstærkeren, og med dit subsignal fra kilden.

Det skulle kunne køre ganske nemt.

Mvh

René
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 12:36
Så jeg skal tag Stereoforstærkeren og smaske subben i på fx Speaker A, og derefter sende et signal og i receiveren...
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 13:27

Så jeg skal tag Stereoforstærkeren og smaske subben i på fx Speaker A, og derefter sende et signal og i receiveren...

næsten rigtigt... du tager signalet fra din subudgang på receiveren og kører det over på en indgang (ligegyldigt hvilken) på stereoforstærkeren også sætter du subben på feks speaker a, så kan du sætte din stereoforstærker på feks "kl 12"(effektmæssigt) også lade din receiver om at styre skillefrekvens og volumenstyrke efterfølgende på den måde kan du gemme stereoforstærkeren væk hvis du syntes så er det kun at få den på en tændgruppe som du evt tænder sammen med dit øvrige anlæg.

På den måde laver du din passive sub lidt mere aktiv

Redigeret af rhsin - 11-Juli-2007 kl. 13:28
Mvh

René
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 13:51
Okay vil jeg lige prøve, men hvis det ikke virker... Hvilken aktiv sub, er så tilpas til en hjemmebio, high-end er udelukket da jeg ikke har penge til dem... Men hvor stor er forskellen på divers prisklasser og hvilken sub er fornuftig?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 14:25

Okay vil jeg lige prøve, men hvis det ikke virker... Hvilken aktiv sub, er så tilpas til en hjemmebio, high-end er udelukket da jeg ikke har penge til dem... Men hvor stor er forskellen på divers prisklasser og hvilken sub er fornuftig?

Jamen, det virker! Det kan ikke undgå at virke. Måske har din sub 2 tilslutninger? I så fald skal du bruge 2 udgange fra din stereoforstærker.

Noget andet er så måske hvad det er for en passiv sub du har? Den behøver jo ikke at være speciel god. Så måske kan en aktiv sub alligevel give dig nogle klare fordele. Det afhænger af det du vil give og de krav og forventninger du har.

En aktiv sub har jo forstærker indbygget på måske 100watt eller mere, så det er begrænset hvor billigt det kan laves. Over 2000 skal man regne med, nok 3000 som det mindste for noget der er ok.

Prøv lige det andet med din forstærker først, hvis din passive sub er ok, så vil du ikke nødvendigvis opnå noget med en aktiv, bortset fra naturligvis at forstærkeren er indbygget og ikke kan ses. Og nok tænder af sig selv ved signal.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 14:56

Det er en Bose Passiv Sub, eller faktisk er det ikke min, det er en som jeg har lånt så skal på et eller andet tidspunkt ud og have en ny sub alligevel

Men har kigget på B&W 700W men det skulle da ikke undre mig at det kunne gøres bedre for en pris på 11.000 kr. ville nemlig helst lidt længere ned i prislejet 7.000 kr. er med på at hente i Tyskland så længe der er nogle ordentlige penge at spare...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 15:24

Det er en Bose Passiv Sub, eller faktisk er det ikke min, det er en som jeg har lånt så skal på et eller andet tidspunkt ud og have en ny sub alligevel

Men har kigget på B&W 700W men det skulle da ikke undre mig at det kunne gøres bedre for en pris på 11.000 kr. ville nemlig helst lidt længere ned i prislejet 7.000 kr. er med på at hente i Tyskland så længe der er nogle ordentlige penge at spare...

Faktisk skulle du kigge på en brugt sub som den jeg har, den spiller helt kanon meget præcis i sin lydgengivelse en klassehøjtaler efter min mening, også når du har sparet op så kan der ligge en centerhøjtaler på toppen, den er der forøvrigt også en til salg af på dba

Der er en til salg for 9k på dba her den burde nok kunne købes brugt til 7-8k, den spiller meget overbevisende og designet er formidabelt se data på den her du kan se hele heliconserien her

Mvh

René
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 16:25

Jeg havde enten tænkt mig at købe noget M&K eller B&W når jeg nu engang fik pengene, men de er jo dyre så der går jo nok noget tid...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 00:22

har set Velodyne CHT-R15 subben, og ville lige høre om der er nogle der har noget at sige om den...

http://www.vassagohifi.com/products/velodyne/velodyne_cht-15 r.html

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu