|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 03-Juli-2007 kl. 16:24 |
||
...gør man det bedst muligt? Jeg har planer om at lave en HTPC med både analogt og digitalt tv-kort (Hauppage 150PVR og FloppyDTV). Dette skyldes at min antenneforening udbyder det digitale spejl gratis, MINUS TV3 og TV3+ (noget med lidt bøvl omkring kontrakten mellem Glentevejens Antennelaug og Viasat). Anyway, Jeg behøver derfor at forbinde tv-kablet med begge kort (gør jeg ikke??), og mit spørgsmål er derfor: Vil jeg miste noget signal, hvis jeg splitter signalet/kablet to gange med et T-stykke - første gang mellem TV'et og HTPC'en, og anden gang mellem det analoge og det digitale kort??? Jeg regner naturligvi med at skulle bruge kabler og T-stykker af høj kvalitet. Eller er der nogen, der har et bedre forslag? |
|||
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
||
En splitter dæmper typisk omkring 3,5 db, men det vil du næppe kunne se hvis din antenneforening leverer et ordentlig signal. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
||
Istedet for at bruge 2 stk T-led kan vil jeg foreslå en 3-fordeler som f.eks nr 24-007 fra biltema.dk (søg på nummer på hjemmeside). Så får du ens signalstyrke på alle udgange. Vær opmærksom på at Windows MCE kun enten kan modtage analogt eller digitalt (ikke begge to samtidig), samt ikke understøtter undertekst på DVB-T (endnu - kommer måske?) Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 04-Juli-2007 kl. 11:19 |
|||
![]() |
|||
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||
...og her er jeg sikker på, at signalet ikke bliver "mudret", ikke??
Jeg regner nu med at bruge Media Portal, da det, så vidt jeg ved, kan håndtere begge typer kort samtidig - så er der bare lige det med underteksterne tilbage.... Redigeret af Dark Helmet - 04-Juli-2007 kl. 20:32 |
|||
|||
![]() |
|||
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
||
Det er muligt at få mediaportal til at vise dvbsubtitles. via dette plugin http://forum.team-mediaportal.com/showpost.php?p=134954& postcount=79 Via tvengine3 dan der os optages med dvbsubtitles i TS format SVJH sender Glentevejens Antennelaug ud i dvb-c Det er muligt at bruge dvb-c i MCE |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det lyder jo rigtig godt!! Jeg tror der er mange i dette forum, der har savnet denne nyhed Lige en lille ting: Hvad betyder SVJH |
|||
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Med de fejl der er nævnt i den plugin, så skal man vist være i besiddelse af temmlig meget tålmodighed for at begive sig ud af det.
|
|||
![]() |
|||
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
||
Nu har hjeg prøvet det plugin retmeget De fejl jeg oplever i Mediaportal er at den er slem til at sæt sig fast. faktisk totalt fast at eneste der hjælper er at resette. Faktisk vil jeg mene at den minste fejl jeg gør er nok til at den sætrter sig fast. jeg er ret sikker på at kommer en version hvor dvbsubtitles og tvengine3 er indbygget der i. nu skal jeg til at opdatere mediaportal med nyeste version og svn |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Hader at skulle sige det, for de er pisseirriterende mennesker, pirrelige og sure i deres forum, men de har: DVBViewer Bruger det hver dag, det funker, DVB subtitles funker, optagelser i .TS funker Supporterer alle DVB broadcasts (C og S og T) Det er klippestabilt!
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |