recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at se MCE indhold på LCD tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med at se MCE indhold på LCD tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muggen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at se MCE indhold på LCD tv
    Sendt: 17-Juni-2007 kl. 12:22

Jeg kører MCE 2005 og det virker fint når jeg ser det på en almindelig PC skærm. Nu har jeg dog anskaffet mig et Samsung LCD TV (37M87 - nyeste model), men jeg kan ikke få indholdet vist fra min PC/MCE på tv'et. Min PC er en Fujitsu-Siemens Scaleo E som jeg forbinder gennem PC'ens DVI stik til mit TVs HDMI stik. Desværre kan jeg ingenting se på mit LCS tv. Når jeg tænder computeren kan jeg på mit tv se, at den finder HDMI1, men til gengæld siger den også, at TV'et ikke understøtter det valgte Mode. På mit tv burde jeg have mulighed for at vælge Mode, men de to muligheder jeg har for at ændre dette på tv'et er desværre ikke valgbare - jeg kan se dem, men kan ikke vælge dem på tv'ets on-screen menu - øv. De to muligheder som er tilgængelige i menuen hedder PC og Home Theater PC, men er som sagt ikke valgbare. ER der nogen som kan hjælpe?????

Jeg har prøvet at rode med forskellige display settings og aktivere en og to skærme, men lige lidt hjælper det.

På forhånd tak for hjælpen.

Redigeret af Muggen - 17-Juni-2007 kl. 12:25
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 16:32
Dit problem er nok at den opløsning du sender til dit TV fra din PC ikke kan accepteres af dit fjernsyn.

Du skal altså først finde en indstilling på din PC der kan anvendes. Hvad med at prøve 1280x720? Du skal nok vælge den funktion der hedder "clone" til dit grafikkort hvis du kan det, du skriver ikke hvad dit grafikkort er for noget? Du har prøvet forskellige opløsninger, men måske ikke valgt "clone" og prøvet den vej.

Til top
Muggen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 20:38
Ken_T -> Du havde fuldstændig ret mht. opløsningen. Så snart jeg satte opløsningen til 1280x720 og clone kom billedet op på min tv skærm - jubiiii! Nu er jeg klar til at gå videre, men jeg render nok snart ind i nye problemer, når jeg skal til at finde kanaler fra satelitten osv. Tusind tak for hjælpen. Nu har jeg lige fået det op og køre, men det kan godt være jeg prøver at vende tilbage til denne tråd hvis jeg render ind i nye problemer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu