recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp med gallo!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp med gallo!!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Psykopat-asiat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp med gallo!!!
    Sendt: 15-Juni-2007 kl. 21:31
Hey.

Har lige fået dette sæt ind af døren, og har købt et subwoofer kabel(Link), men der er 2 indgange i subwooferen? Skal jeg have fat i et andet kabel ?

EDIT: Manuelen er god at bruge. har hittet ud af det.

Redigeret af Psykopat-asiat - 15-Juni-2007 kl. 21:47
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Psykopat-asiat Psykopat-asiat skrev:

Hey.

EDIT: Manuelen er god at bruge. har hittet ud af det.

Godt med noget værksteds humor 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 11:53
Jeg har forbundet det hele nu. Kørt auto setup. Checket at alle højtalerne er sat til "small" og receiveren har den også fundet sub'en.

Men subwooferen siger ikke et klap hverken ved stereo eller ved surround. Den brummede lidt ved auto-setup, men det er også den eneste jeg har hørt til den. Jeg har sat min DVD/CD afspiller til at skyde lyden ud i bitstream.

Jeg aner ikke hvad problemet kan være. Hvorfor kommer der ingen lyd ud af sub'en ? Nogen der kan hjælpe ?

Jeg har en Denon AVR-1507 reciever...

Redigeret af Psykopat-asiat - 16-Juni-2007 kl. 12:05
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 15:05
Ok, jeg ville fejlsøge på din opstilling.

Tag det kabel fra der går til din sub fra din forstærker ved din forstærker, det skal stadig være sat i din sub.  Når du rører ved stikket med en finger skal din subwoofer brumme, ikke højt, men svagt. Altså det  "ben" der er på stikket på dit kabel.

Nu ved du så at din subwoofer virker (hvis der er brum) og det er istedet din forstærker der ikke leverer et signal.

Hvis der ikke der noget brum, er det din subwoofer der ikke virker. Er du sikker på du bruger den rette indgang? At den er tændt? Er den tilsluttet strøm og så videre.

Måske kan det hjælpe dig, har ikke selv Gallo.

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 16:25

Hej Psykopat-asiat.

Jeg har præcis samme setup som dig, men mit virker fint....

Er du sikker på grisen ikke laver lyd, men det er svært at høre? Prøv at slukke den og se om du kan høre forskel. Du har tilsluttet den rigtigt med kabel fra Sub-udgang til hvid indgang1 bag på subben? Du har tændt subben på dens on/off knap? Du har sat strøm til subben?

Det er underligt du oplever problemer, da jeg har præcist det samme grej....

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 16:35
Langemor84:

Hvordan er du tilfreds med dit Gallo?

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 16:44

Jeg fik det sat til i går. Jeg er ovenud tilfreds og det er kæresten også, hvilket er en sjældenhed med denne slags ting. De spiller virkeligt godt efter min mening (der ikke er ekspert) og så ser de helt fantastiske ud. Ikke nok med de ikke ødelægger stuens udseende fuldstændig, det er lige før de pynter ! Jeg frygtede lidt, at grisen ville være grim (læs: "kæresten frygtede"), men den er langt pænere end jeg regnede med.

De er ikke spillet "til" endnu, men lyder allerede meget godt. Jeg så Pirates 2 igår for at lade op til 3´eren jeg skal ind at se i aften og det var virkelig en stor lydoplevelse. Desuden har jeg selvfølgelig lyttet til en masse musik, hvilket også har været yderst tilfredsstillende. Det er dog vigtigt at indstille cutoff rigtigt på receiveren (jeg har valgt 100), da subgrissen skal tage sig af de dybe toner.

Alt i alt er jeg meget tilfreds og hvis de kun bliver bedre og bedre den kommende tid, så er jeg ovenud lykkelig for mit valg, da de er diskrete, nydelige at se på og spiller fantastisk.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 17:39
Takker for hjælpen. Fejlen lå i subwoofer kablet, så nu spiller det. Nu skal jeg bare til at have fundet ud af hvor sub'en skal placeres 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu