recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af lydkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af lydkort

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
janLOOK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af lydkort
    Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:39
Har købt mig en HARMAN KARDON AVR 4000 forstærker der kører Dolby Digital og DTS 5.1

Vil gerne ha et lydkort der kan køre dts 5.1 digitalt men hvad skal jeg vælge ?? vil gerne bruge penge på det, bare det er godt

Har pt et Sound Blaster X-FI der max kan klare 5.1 i analog
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 22:47

Kig engang på Claro fra HT Omega - læg mærke til til digital in/ud med coax og optisk:

www.htomega.com

www.xs-sound.dk

God fornøjelse :-)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 23:21

Prodigy er et ekstremt ros lydkort (og med rette). Deres nye ser meget interessant ud.
http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71hifi/index.htm l

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 11:06
Hvis lyden skal i forstærkeren er det ikke lidt overkill med de her lydkort? Et onboard lydkort der kan smide lyden over untouched må da være mindst lige så kvalificeret, da det jo er forstærkeren der skal process/behandle informationerne...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 13:00

Nej, det er stadigvæk lydkortet i pcén som skal dekode signalet. Så lydkortet har i aller højeste grad noget med kvaliteten at gøre. Ydermere er der jo også en digital konverter.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 13:12

@Kandersen
Det er det da ikke hvis han skal sende det digitalt videre fra computeren, så er det da bare at vælge pass through, så skal lydkortet ikke decode noget som helst og sender signalet direkte videre til H/K'en, som så er DAC.

Han kan så benytte sig af programmet Reclock og på den måde opnå bitperfekt lyd

Jeg kunne forstå hvis han skulle bruge de analoge udgange på kortet, så ville jeg gå efter dem der bliver nævnt her.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 13:16

Enig med Zardo.

Jeg bruger fx. mit onboard 7.1 lydkort hvor jeg bare laver passthrough.. det lyder sprødt

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 13:21

Zardo - Okay. Hvad er dit signal/støjforhold på dit onboard lydkort så? (blot for at tage udgangspunkt i et simpelt men væsentligt eksempel).

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 13:37

Det ved jeg ikke, men da jeg benyttede den optiske udgang på mit Asus bundkort havde jeg ingen problemer med støj.

Idag har jeg et Audiotrak 7.1 Hifi idet jeg bruger de analoge udgange.

Men umiddelbart mener jeg ikke at kvalitetsforskellen på en optisk udgang på et bunkort og et på et lydkort er 1000,- værd så længe man vil køre digitalt pass through...?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:05

Det er desværre en meget stor misforståelse.
Signal/støjforhold skal være vanvittigt slemt for at du overhovdet kan høre det. Men det betyder ikke, at det ikke er der.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 07:15
Måske... men så kan det jo være at jeg har haft et godt bundkort, for det var intet problem i min situation
Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 14:09

Det er vist ikke første gang denne diskussion kører her på sitet hva'?

Der er altså utrolig stor forskel på hvad vores ører kan opfange, og for nogle vil det helt sikkert være spild at bruge 1000 kr. på et kort der har et andet s/n forhold, end det der er på bundkortet.

Men noget helt andet er, at jeg har svært ved at tro at der findes et X-fi kort uden digital udgang. Selv det billigste til 287,- har spdif-udgang, men der skal sikkert et konverterkabel til, for de bruger jo desværre tit deres irriterende flexijacks. Der er masser af hjælp at hente hvis du søger her i forummet, for du er ikke den første med problemet.

Men hvis du har mere lyst til et rigtigt hifi-kort, kan jeg også sagtens bakke Audiotrak-anbefalingen op. Jeg har et siddende i maskinen her, som er det absolut ældste komponent jeg ejer. Det er kvalitet og det fungerer 
MEN det tog dem et halvt år fra jeg købte, før de havde drivere der holdt det de lovede, og jeg har tit været nødt til at lede i underlige supportforummer (halvt på koreansk tror jeg) for at få driveropdateringer.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu