recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung’s m86 40" vs pana px70 42"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung’s m86 40" vs pana px70 42"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
_DuNNe_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung’s m86 40" vs pana px70 42"
    Sendt: 28-Maj-2007 kl. 14:31
Hejsa.

Jeg er helt ny her inde, men har læst de sidste mange uger, forskellige emner omkring fladskærme. Og nu er tiden kommet, hvor det gamle tv skal skiftes ud til en fladskærm.

Jeg har set på en samsung LE40M86BD. Og det synes jeg stod meget pænt. Men har set, at mange anbefaler et Panasonic TH 42PX70. Men har desvære ikke haft muligheden for, at se dette. 
Jeg har lidt svært ved at bestemme mig, hvad det skal være.

Det skal bruges til: alm tv, dvd og så til en gang i mellem til xbox360. Skal siges, at det kører over tdc kabel tv, og har ikke nogen plan om, at anskaffe mig en selector, hvis jeg kan blive fri. 
Men vil også gerne have et tv, der ikke dur til noget om et par år. Hvis i forstår hvad jeg mener?

Hvad tror i der bedst kan betale sig til vores behov?

På forhånd tak.

Hilsen Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 15:03

Hej DuNNe - og velkommen til -  jamen umiddelbart ville jeg vælge Panasonic. Du får et aldeles flot billede. Jeg synes bestemt, at du skal drage ud i verden og se Panasonic med dine egne øjne 

Men uaset hvad du vælger så SKAL du altså købe dig en selector. Det giver efter min bedømmelse sådan cirka mindst et 40% bedre billede. Med mindre altså at du vælger Panasonic med DVB-T, og kan nøjes med DR1, DR2 og TV2 i digital kvalitet

Held og lykke med valget

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af _DuNNe_ _DuNNe_ skrev:

Det skal bruges til: alm tv, dvd og så til en gang i mellem til xbox360. Skal siges, at det kører over tdc kabel tv, og har ikke nogen plan om, at anskaffe mig en selector, hvis jeg kan blive fri. 

Må jeg spørge hvorfor ?

Noget af det vigtigste for et godt billede, er en god kilde.

Det hjælper ikke at bruge mange tusinde på en god skærm og så spare et par hundrede og føde det med en dårlig kilde som analog TV.

Uanset hvor god skærmen er kan den ikke lave en dårlig kilde om til et godt billede.

Og som Hother skriver - der er stor forskel på analog kabeltv og en selector i langt de fleste situationer. Og forskellen er markant især på fladskærme der skal digitalisere og skalere billedet til skærmens opløsning.

Ved brug af en selector fjerner du analog grums, du får skarpere billede, du får bedre kontrast, bedre farver, du får ægte 16:9 fra de kanaler der sender 16:9 dvs. godt 40% mere billedinformation end når de samme kanaler sender i letterbox på analog. At se eks. Smagsdommerne fra DR2 via selector er næsten bedre end DVD.

Så hvis du spørger mig, kan du ikke blive fri  

PS: Digital TV fra selector eller andre digitale dekodere har også sine problemer, eks. når kanalerne overkomprimerer deres materiale, så kan der opstå komprimerings artifakts. Så der er også risiko for et mindre godt billede når man benytter en digital modtager - men når det er godt, er det meget bedre end de analoge kanaler.

Redigeret af spawn - 28-Maj-2007 kl. 16:01
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 16:02
Klart Panasonic, hvis du vælger mellem de to. Den giver det bedste billede på alm tv-kiggeri. Den er ovenikøbet billigere og 2" større. Samsung er og bliver ikke min kop the. Så den igår med Bluray fra Samsungs egen afspiller og selv det synes jeg ikke den klarede specielt flot.....
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 16:09

Hej Thomas

Er selv i samme situation. Overvejer Samsungs nye LCD M-serie eller en plasma. Da jeg har en PS3, vil jeg svært gerne have 1080p, som Samsungen har - men synes også at plasma stadig giver det bedste allround-billede.

Men nu ser det sørme ud til at man kan få alle sine ønsker opfyldt med Panas nye pz700 den har 1080p kombineret med plasmaens billedkvalitet. Desuden har den indbygget DVB-T tuner som standard. Eneste minus: den kommer først i butikkerne i løbet af sommeren. Men er formentlig værd at vente på.

Prismæssigt ser det ud til, at 42"-udgaven af panaen lægger sig lidt over 40"-udgaven af Samsungen.

vh

Povl

Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 21:52
Det er klart en smagssag jeg personligt foretrækker klart samsungen som er en af de bedste på markedet pt.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 23:03

Hej Dunne!!

Jeg ville vælge Panasonic, man får dem praktisk talt kastet i nakken for tiden og det er et absolut ok tv!!

Du kan f.eks få 42 " for 9999,- i TC, det MEGET billigere end Samsungen og det er ikke et dårligere tv (bedre hvis du spørger mange her) og designet har fået et gevaldigt løft, siden sidste model!!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Dunne!!

Jeg ville vælge Panasonic, man får dem praktisk talt kastet i nakken for tiden og det er et absolut ok tv!!

Du kan f.eks få 42 " for 9999,- i TC, det MEGET billigere end Samsungen og det er ikke et dårligere tv (bedre hvis du spørger mange her) og designet har fået et gevaldigt løft, siden sidste model!!!

Jeg ville vælge Samsungen M86 af den grund at jeg klart synes det er et meget flottere design (skal altså stå i ens stue i mange år).

Den anden grund er at jeg har set dem begge, og synes faktisk billedet er bedre på Samsung M86 Men en smagssag om man er til LCD med fuld HD eller plasma med de fordele der ligger der. I det her tilfælde med en Selector vil jeg til hver en tid vælge Samsung M86.. Da jeg så M86 ved siden af Pana'en var billedet og farverne lige flotte på et digital signal, selv den sorte var rigtig flot på begge skærme... overall synes jeg M86 klarede testen bedst, sådan set med mine øjne.

Skal også lige huske at du med M86 får full HD :-)

Benitez
Til top
_DuNNe_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej DuNNe - og velkommen til -  jamen umiddelbart ville jeg vælge Panasonic. Du får et aldeles flot billede. Jeg synes bestemt, at du skal drage ud i verden og se Panasonic med dine egne øjne 

Men uaset hvad du vælger så SKAL du altså købe dig en selector. Det giver efter min bedømmelse sådan cirka mindst et 40% bedre billede. Med mindre altså at du vælger Panasonic med DVB-T, og kan nøjes med DR1, DR2 og TV2 i digital kvalitet

Held og lykke med valget

Okay ja, har også planer om, at skal ud og se det. :D Kan se at mange har skrevet, at de er rigtig glade for deres px70 :D

Jeg regner med, at jeg så skal have fat i en selector, da i siger, man ikke kan overleve uden :P hehe

Hilsen Thomas

Oprindeligt skrevet af Benitez Benitez skrev:

Hej Dunne!!

Jeg ville vælge Samsungen M86 af den grund at jeg klart synes det er et meget flottere design (skal altså stå i ens stue i mange år).

Den anden grund er at jeg har set dem begge, og synes faktisk billedet er bedre på Samsung M86 Men en smagssag om man er til LCD med fuld HD eller plasma med de fordele der ligger der. I det her tilfælde med en Selector vil jeg til hver en tid vælge Samsung M86.. Da jeg så M86 ved siden af Pana'en var billedet og farverne lige flotte på et digital signal, selv den sorte var rigtig flot på begge skærme... overall synes jeg M86 klarede testen bedst, sådan set med mine øjne.

Skal også lige huske at du med M86 får full HD :-)

Ja okay, havde den samme mening, designet jeg meget flot, på samsungen, håber bare jeg kan finde en butik, hvor jeg kan se begge 2 ved siden af hinanden :D hehe

Har ikke helt forstået meningen, med det full hd endnu
Men kan se, at mange nemlig har anbefalet px70'eren

Hilsen Thomas
Til top
_DuNNe_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:16

Hej Dunne!!

Ja okay, har været oppe i en butik i dag, og få tilbud på noget af det.

Skal have:
1 x 42" px 70
1 x DMR-EH67  dvd optager.
1 x vogel vægbeslag.

Og har fået et tilbud på dette, til 16000 kr. Er det ok pris? :) Har set fladskærm på nettede til 12.858 kr. Og det er uden vægbeslag.  Og det er jo det parallel-import.

Hilsen Thomas

Redigeret af _DuNNe_ - 29-Maj-2007 kl. 21:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu