recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter MEDION VISTA optagekvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter MEDION VISTA optagekvalitet

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DanKRasmussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter MEDION VISTA optagekvalitet
    Sendt: 08-Maj-2007 kl. 22:43

Hej

Jeg har netop modtaget mit medion mediecenter - den er pt tilsluttet mit Panasonic TH42PX70 via VGA  stikket. Når jeg viser DVD film ser de fine ud. Når jeg optager eller ser live tv gennem mediecenteret er kvaliteten tydeligt dårligere (analog). Jeg har Stofa analogt og lader signalet kører ind i mediecenteret og har så et t-stykke siddene i mediecenteret og lader det køre videre til tv'et - så jeg regner med at signalet alt andet lige er dårligere når det kommer op til tv'et - derfor regner jeg med at kvaliteten ikke skyldes dårligt signal ind.

Er der nogen der har erfaringer med medion'et eller nogen ideer til hvad jeg kan gøre ?

Mvh

Dan

Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 23:01

Er også skuffet over optagekvaliteten på Medion MC. Troede det skyldtes, at jeg bruger SCART indtil jeg får købt et DVI-HDMI-kabel.

Er det TV-kortene der er for dårlige?

Det jeg optager fylder ikke hele skærmen. Hvad kan det skyldes? Vista og MCE fylder det hele...!?

Redigeret af rasse78 - 09-Maj-2007 kl. 06:50
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 02:17
Diskussionen om Medion pc'ernes tv-kort har været her på forummet tidligere, og jeg blev stort set flået levende, da jeg skrev, at i de Medioner, jeg har med indbygget tv-kort, der er kortene så ringe, at det er pinligt. Medionerne er købt, fordi jeg iøvrigt synes, at maskinerne var et godt køb.
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Diskussionen om Medion pc'ernes tv-kort har været her på forummet tidligere, og jeg blev stort set flået levende, da jeg skrev, at i de Medioner, jeg har med indbygget tv-kort, der er kortene så ringe, at det er pinligt. Medionerne er købt, fordi jeg iøvrigt synes, at maskinerne var et godt køb.

...det er jo ikke kun et Medion problem. Samme debat har der været

med Acer Idea 500...Optagekvaliteten (via tuner) på den maskine var også ringere end dårlig....men der var nu ingen der blev flået i den debat.... 

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:16

Enig. Men da jeg skrev det sidst, var den en tilfreds Medion-tv-kort-ejer, der blev vred...

Bruger selv et Adaptec VideOh (USB), når der skal være godt.

Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 12:21

Lifeview tvkortene er skod, jeg skiftede til at hauppauge pvr-150 og det hjalp rigtig meget.

rasse78: Har du prøvet at zoom billedet via zoom knappen på din remote. På min 32" skulle den stå på zoom 3 før billedet passede.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 13:14

Som lasped siger, så er de meget ringe de kort der sidder i fra LifeView.

Min kammerat har også skiftet ud med et Hauppauge 150-LP og der var en helt klar kvalitetsforskel, så der er ikke andet for end at skifte dem ud.

Til top
O_Brinck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 16:21

En anden ting som bør undersøges er kvaliteten af dit antennesignal. Der er KÆMPE stor forskel på et fjernsyns tuner og den som sidder i dit mediecenter.

Prøv at gennemgå din installation for dårlige stik, samt t-stykker som ikke er HF-tætte. Jeg havde samme problem med mit MM-vision indtil jeg skiftede til HF-tætte stik og splittere. Der var en verden til forskel !!!

God fornøjelse

Philips 37PF9731 ( repareret version...virker endnu)
MM-Vision MC 300 HDMI
Denon AVR-1707 med B&W højttalere
Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af lasped lasped skrev:

rasse78: Har du prøvet at zoom billedet via zoom knappen på din remote. På min 32" skulle den stå på zoom 3 før billedet passede.

Tak, det virkede!

Jeg har en T-splitter på, så konen kan nøjes med at tænde TV'et, hvis det skal gå stærkt. Prøver at fjerne den.

Det er surt at skulle skifte TV-kort, når man har brugt 7900 kr på maskinen. Underligt, at Medion ikke har fundet noget bedre.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 18:14

Hej

Har lige talt med en kollega - fik også at vide at det er generelt - det kræver enten

1. nyt tuner kort (det er et mere generelt problem med kvaliteten end blot lifeview) - jeg har iøvrigt ikke kunne finde dem (drivere osv) på nettet.

2. et bedre tv kort kan hjælpe

3. måske brug en ikke digital indgang i tvet den har så den manglende billede processor som kompencerer for analog antenne kabel

4. brug digital tuner eller køb et bedre codec

Er der andre der kan bekræfte dette ? Jeg skal ihvertfald tale med panasonic imorgen om hvilken indgang der gør at tv'et bruger billede processoren.

Mvh

Dan

Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 21:06

Vi er flere, der ser frem til dit svar.

Jeg har adgang til to eksterne tunere, som jeg vil teste, for at se om det løser problemet.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 15:39

Har nu talt med medion support - de vidste ikke så meget om emnet så jeg kom ikke videre af den vej. De siger at kvaliteten på et mediecenters optagelser altid er dårlig.

Talte derefter med geco.dk hvor jeg har købt det. De har ikke hørt om problemet tidligere - er der ikke nogen af jer andre der har ringet til dem for fortalt at tunerkortet ikke præstere en ordentlig optagelse ???? (dette er en opfordring til alle med Geco's medion

De foreslog nogle ting jeg kan prøve af - og så vende tilbage. De kunne ikke afvise at der er noget galt med mine tuner kort så jeg skal prøve dem begge af - og prøve med et hdmi - ud fra hvad i andre skriver så løser det nok ikke problemerne - men det er et forsøt værd.

Mvh

Dan

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu