recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu Ray judder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu Ray judder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FaceLight Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-November-2006
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu Ray judder
    Sendt: 05-Maj-2007 kl. 10:21

Hejsa eksperter

Nu hvor der sker noget ingen for Blu Ray afspillere der kan vise 1080P/24  Sony BDP-S1E vil jeg gerne vide om en sådan afpiller helt eliminere hakken (judder) på f.eks. Samsungs nye M87/6 modeller.

Anyone?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af FaceLight FaceLight skrev:

Hejsa eksperter

Nu hvor der sker noget ingen for Blu Ray afspillere der kan vise 1080P/24  Sony BDP-S1E vil jeg gerne vide om en sådan afpiller helt eliminere hakken (judder) på f.eks. Samsungs nye M87/6 modeller.

Jeg kan ikke give dig et præcist svar, da jeg ikke ved hvordan Samsung håndterer 24 fps materiale, men: Hvis tv'et rent faktisk viser 24 fps korrekt, så får du minimalt judder (der vil altid være en smule, fordi 24 fps er for lidt til helt flydende panoreringer). Men hvis tv'et internt konverterer de 24 fps til 60 Hz, så er det lige meget om afspilleren har 24 fps eller ej.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 10:52

Svaret er faktisk vældigt enkelt. For undgå de forkerte måder tingene sker på, skal man have DVD'er som er taget fra digitale Film kopier. Rettere ting skal laves rigtigt inden de når Vores skærme.

Hvis nogen mener publikum i biografter accepterer 24 fps judder er det noget underligt.

Når 1920x1080p24 er så godt og nogen mener og forkerte ting sker, især i forkerte Retninger.    I starten af filmen "Der Untergang" hvor Hitlers sekretær optræder som ældre er der artifacter i hendes Hår, øverst i billedet på den almindelige købe DVD.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 15:02

At skrive  Judder i forbindelse med de 24 fps er en tilsnigelse. Det har intet med hinanden at gøre. 24 fps er det normale som Vi har haft i 100 år på film, som NORMEN.

Hvem ville tale om man ved Film på spoler kunne se "judder", dette ville ikke eksistere, man kan jo ikke vise billeder som allerede er kørt gennem maskinen. Derfor jeg glædede mig ved den amerikaner som skrev folk tog fejl af "judder" og så filmisk 24 fps.

Judder vil svare til man rent fysisk skulle ændre rækkefølgen af billederne på en filmstrimmel, men hvem gider det. Orv manner tænk hvorledes det ville se ud hvis man laved 3:2 pull down med fysiske billeder på en strimmel. Det ville dog blive en lidelse at se på.

Jo jeg glemte noget meget vigtigt, samme billeder er jo blevet skannet Interlaced.

De som skriver man perfekt kan lave 1080p24 fra noget andet med pulldown og de-interlacing, tror nogen virkeligt på det?

Så hvis nogen mener det hjælper den digitale vej, man bliver klogere.

Det er skrevet groft men ordet "Judder" er sluppet ud af æsken.

Redigeret af moho - 08-Maj-2007 kl. 15:06
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af FaceLight FaceLight skrev:

Hejsa eksperter

Anyone?

Samsung M86 kan mig bekendt ikke modtage 1080p/24. Det optimale mht. at reducere Movie Judder vil derfor være at sende 1080i til tv'et og slå Movie Plus til.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu