|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FaceLight ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-November-2006 Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 05-Maj-2007 kl. 10:21 |
Hejsa eksperter Nu hvor der sker noget ingen for Blu Ray afspillere der kan vise 1080P/24 Sony BDP-S1E vil jeg gerne vide om en sådan afpiller helt eliminere hakken (judder) på f.eks. Samsungs nye M87/6 modeller. Anyone? |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg kan ikke give dig et præcist svar, da jeg ikke ved hvordan Samsung håndterer 24 fps materiale, men: Hvis tv'et rent faktisk viser 24 fps korrekt, så får du minimalt judder (der vil altid være en smule, fordi 24 fps er for lidt til helt flydende panoreringer). Men hvis tv'et internt konverterer de 24 fps til 60 Hz, så er det lige meget om afspilleren har 24 fps eller ej. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Svaret er faktisk vældigt enkelt. For undgå de forkerte måder tingene sker på, skal man have DVD'er som er taget fra digitale Film kopier. Rettere ting skal laves rigtigt inden de når Vores skærme. Hvis nogen mener publikum i biografter accepterer 24 fps judder er det noget underligt. Når 1920x1080p24 er så godt og nogen mener og forkerte ting sker, især i forkerte Retninger. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
At skrive Judder i forbindelse med de 24 fps er en tilsnigelse. Det har intet med hinanden at gøre. 24 fps er det normale som Vi har haft i 100 år på film, som NORMEN. Hvem ville tale om man ved Film på spoler kunne se "judder", dette ville ikke eksistere, man kan jo ikke vise billeder som allerede er kørt gennem maskinen. Derfor jeg glædede mig ved den amerikaner som skrev folk tog fejl af "judder" og så filmisk 24 fps. Judder vil svare til man rent fysisk skulle ændre rækkefølgen af billederne på en filmstrimmel, men hvem gider det. Orv manner tænk hvorledes det ville se ud hvis man laved 3:2 pull down med fysiske billeder på en strimmel. Det ville dog blive en lidelse at se på. Jo jeg glemte noget meget vigtigt, samme billeder er jo blevet skannet Interlaced. De som skriver man perfekt kan lave 1080p24 fra noget andet med pulldown og de-interlacing, tror nogen virkeligt på det? Så hvis nogen mener det hjælper den digitale vej, man bliver klogere. Det er skrevet groft men ordet "Judder" er sluppet ud af æsken. Redigeret af moho - 08-Maj-2007 kl. 15:06 |
|
![]() |
|
DaWizeGuy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Samsung M86 kan mig bekendt ikke modtage 1080p/24. Det optimale mht. at reducere Movie Judder vil derfor være at sende 1080i til tv'et og slå Movie Plus til. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |