Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
|
Emne: Forskel JVC LT-32R71BU og JVC LT-32A80SU Sendt: 25-April-2007 kl. 18:06 |
Jeg har nu besluttede mig for, at mit næste tv skal være et JVC.
Har kikket på LT-32R71BU og LT-32A80SU, er der nogle forskel på disse 2 tv? udover design og tilslutninger. Jeg tænker om den ene er nyere end den anden, eller har bedre teknik.
I Fona har jeg set, at de har en model der hedder LT-32EU80 er den lig med LT-32A80SU? den koster nemlig det samme, som internet butikkerne har LT-32A80SU til.
Mvh Kenneth
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 19:28 |
LT-32R71 kom sidste år med vores Dynapix HD (6.0) billedteknologi, creme de le creme. Derudover fik den i august måned vores nye samarbejdspartner AUO's paneler sat i istedet for Philips/LG panelet, som sad i i starten.
Med AUO kan vi endnu bedre udnytte faciliteterne i vores Dynapix HD billedteknologi. AO panalet har et højere reelt kontrast niveau, og en endnu bedre response speed, nu 7 ms.
LT-32A80 er en ny model, med 2 x HDMI ver. 1.3a, derudover Dynapix 5.0, 1000 siders tekst-TV.
LT-32EU80 er en nyere version specielt produceret udfra Fonas krav til produktet, så de har ønsket deres egen model, og udfra de kriterier er skærmen blevet udformet som LT-32EU80.
Den er featuremæssigt tættest på LT-32A80.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 20:12 |
BrianJVC skrev:
LT-32R71 kom sidste år med vores Dynapix HD (6.0) billedteknologi, creme de le creme. Derudover fik den i august måned vores nye samarbejdspartner AUO's paneler sat i istedet for Philips/LG panelet, som sad i i starten.
Med AUO kan vi endnu bedre udnytte faciliteterne i vores Dynapix HD billedteknologi. AO panalet har et højere reelt kontrast niveau, og en endnu bedre response speed, nu 7 ms.
LT-32A80 er en ny model, med 2 x HDMI ver. 1.3a, derudover Dynapix 5.0, 1000 siders tekst-TV.
LT-32EU80 er en nyere version specielt produceret udfra Fonas krav til produktet, så de har ønsket deres egen model, og udfra de kriterier er skærmen blevet udformet som LT-32EU80.
|
Tak for dit svar.
Så kommer spøgsmålet, hvilket model er bedst?
I de test jeg har læst om LT-32A80, bliver den rost for sin gode evne til at gengive analog signal, gælder det også LT-32R71? eller er de forskellige på det punkt. - Og benytter de samme panaler?
Hvilken forskel er der på Dynapix HD (6.0) og Dynapix 5.0?
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 08:12 |
Det kan vaere svaert at kaare den ene som ubestridt vinder. Fordi Dynapix HD kan haandtere alle indkommende signaler, hvor Dynapix 5.0 ikke behandler HD-signaler. Saa hvis man ikke har det store behov for HD-signaler, men prioriterer de analoge signaler, kan man jo noejes med at gaa efter A80.
LT-32R71 har saa ogsaa et endnu hurtigere tekst-TV, med 1500 siders tekst-TV hukommelse.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
gah1
Bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 92
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 09:04 |
BrianJVC skrev:
|
Skal det forstås sådan, at man nu ligesom i hvidevare branchen, nu giver samme produkt forskellige type betegnelser for hermed at udgå konkurrence samt prisgarantier ?
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 09:19 |
Hej "gah1" 
Sådan har det været længe efterhånden. 
For et års tid siden, var det især udbredt på Samsung modellerne... Men de er da vist snart med allesammen. 
Opdagede lige, at Panasonic TH42PX70E hos Expert hedder TH42PX74E, samme TV og samme vejl. udsalgspris. 
Det er jo nok noget vi må leve med, og så ellers bare finde det bedste (læs billigste) sted at handle, hvis man da selv magter at sætte apparatet op. ... Og hvis ikke... Ja så må man jo betale prisen. 
Redigeret af Pokerface - 26-April-2007 kl. 09:33
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 09:33 |
Pokerface skrev:
Opdagede lige, at Panasonic TH42PV70E hos Expert hedder TH42PX74E, samme TV og samme vejl. udsalgspris. 
|
Er du sikker? Normal betyder pv analog tuner, px analog + digital tuner?
|
mvh Christian
|
 |
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 09:36 |
Hejsa. 
Jamen, det var mig der lige havde skrevet forkert, men det er nu rettet. 
Redigeret af Pokerface - 26-April-2007 kl. 09:46
|
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 09:44 |
Nå, men så trækker jeg da spørgsmålet tilbage :-)
|
mvh Christian
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 11:10 |
Pokerface skrev:
Hej "gah1" 
Sådan har det været længe efterhånden. 
For et års tid siden, var det især udbredt på Samsung modellerne... Men de er da vist snart med allesammen. 
Opdagede lige, at Panasonic TH42PX70E hos Expert hedder TH42PX74E, samme TV og samme vejl. udsalgspris. 
Det er jo nok noget vi må leve med, og så ellers bare finde det bedste (læs billigste) sted at handle, hvis man da selv magter at sætte apparatet op. ... Og hvis ikke... Ja så må man jo betale prisen. 
|
Dette spørgsmål er nok mest til "Pokerface"
Jeg kan se, at du har fået nyt tv, hvordan er det i forhold til dit "gl." JVC ved godt at det nye er et 37" og JVC'en var 32" men hvilken har det bedste billede?
|
 |
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 13:08 |
Hej. 
Jeg vil godt lige vende tilbage senere, så skal jeg nok komme med min mening. 
Jeg fik det sent igår, og nåede kun lige at få det sat op, og indstillet og så videre, efter alle kunstens regler, efter de mange "vejledninger" der efterhånden er givet herinde på siderne.
Men mit førstehånds-indtryk, nu efter et par timer, hvor det står side om side med mit JVC og, hvor de begge kører med samme signalkilde... Det er, at "roserne" over Pana'en", de er som jeg frygtede, VILDT OVERDREVNE, mine forventninger var nok skruet alt for højt op. 
|
|
 |
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 15:39 |
Hej igen. 
Nå men, det er jo i et helt forkert emne dette her sættes ind, men det er jo her jeg bliver spurgt... Og jeg skal forsøge at fatte mig korthed. 
Mit tidligere indslag skal IKKE forstås sådan, at jeg fortryder købet, slet slet ikke... Og jeg har så også kun erfaring fra de to "flade" jeg har prøvet i min egen stue, nemlig de to der er nævnt i min "underskrift", og med de signalmuligheder jeg har til rådighed. 
Jeg har aldrig, siden jeg købte mit JVC, kunnet forstå den megen kritik af LCD, og det forstår jeg altså stadig ikke, nu efter snart et døgn med Plasma... Ved ikke om jeg bare har været heldig med det. 
Ihvertfald synes jeg IKKE at mit nye "Pana" bare sådan uden videre kan udrangere mit "gamle" JVC... De gør det forrygende godt begge to. 
"Dybden" i billedet er nok lidt bedre i "Pana'en", men til gengæld er billedet "renere" og nok også en anelse skarpere i JVC'en... Og jo, der èr mere "slør" på JVC end på "Pana", ved hurtige panoreringer, men absolut ikke så det virker generende... Men billedet på "Pana'en" lissom "sitrer" så til gengæld en anelse, hvor det bare står HELT stille på LCD'en... (Og jo, jeg kører 100Hz på "Pana'en" ellers bliver det helt galt.)
Går man lidt tættere på skærmene, så kan man på Plasmaskærmen ane en masse små firkanter, (lissom på en gammeldags CRT-skærm) det må jo være de mange små Pixels, og det kan godt virke lidt irriterende hvis man er tæt på (ca. 1 m)... Dette kan man nemlig slet ikke se på LCD'en, der er billedet bare fuldstændig rent.
Eneste gang jeg indtil nu syntes at Plasma'en tog kegler, det var med signal fra min gamle VHS-Video, det var den absolut bedst til, ingen tvivl om det. (Men den bruges jo efterhånden meget sjældent.) Via extern DVB-T tuner synes jeg ikke at der er så meget forskel, at jeg kan udpege en klar vinder.
Nu er solen så ved at komme om og ind af vinduerne, og så bliver "genskin" og "reflekser" et problem for Plasmaen, men til gengæld er lyset så kraftigt i rummet, at LCD'en ikke kan "lyse" ordentlig igennem, så der er de begge næsten lige uanvendelige.
Jeg er spændt på at se iaften, når det bliver mere mørkt i rummet... men, stod jeg på nuværende tidspunkt ude i en forretning og skulle købe nyt... F.eks. vælge imellem et nyt "Pana" 37PX70 og et nyt JVC 37M70 og hvor prisen evt. var den samme, så ville jeg IKKE med den erfaring jeg har lige nu, skelne imellem systemerne, men derimod bare vælge den jeg bedst kunne lide designet på.
Efter min nuværende mening, er det der gør "Pana'en" mest suveræn, de nuværende priser.
Jeg ønskede mig en "god" og en lidt større skærm til en "fornuftig" pris, og det tror jeg da bestemt også jeg har fået. 
Men det var til dels så også priserne på "Pana'en", der gjorde at jeg valgte den.
Tilføjet efterfølgende.
(Undskyld, det gik vist lidt stærk, så jeg har lige rettet nogle stavefejl.) 
Redigeret af Pokerface - 26-April-2007 kl. 16:48
|
|
 |