recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion MCE hos Geco.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion MCE hos Geco.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Multe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion MCE hos Geco.
    Sendt: 19-April-2007 kl. 18:59

Hej alle.

Jeg er på jagt efter et MCE til mellem 8 & 10 kilo kr.

Jeg faldt over denne annonce hos Geco.

Medion media center PC VIIV-Model Intel® Core 2 Duo E6320 m. 4 mb cache, 500GB HDD, 2GB ram, 2 x analog/digital DVB-T TV tuner m.v.

http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=0&pag e=1

Er der nogle der har erfarninger med denne model?

Har i evt andre mærker i kan anbefale?

På forhånd tak

Michael

Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Multe Multe skrev:

Hej alle.

Jeg er på jagt efter et MCE til mellem 8 & 10 kilo kr.

Jeg faldt over denne annonce hos Geco.

Medion media center PC VIIV-Model Intel® Core 2 Duo E6320 m. 4 mb cache, 500GB HDD, 2GB ram, 2 x analog/digital DVB-T TV tuner m.v.

http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=0&pag e=1

Er der nogle der har erfarninger med denne model?

Har i evt andre mærker i kan anbefale?

På forhånd tak

Michael

Det er en ny model, men har stort set de samme spec. som den forrige, som jeg havde på prøve. Den er f.h.v. lydløst og ser godt ud i reolen. Havde problemer med keyboard og dvd-skuffen, hvorfor den blev returneret. Jeg ringede i dag til Medion for at høre om der nu er undertekster på de digitale kanaler - DR 1 og TV2. Det er der ikke men man regner med at komme med en opdatering senest ultimo 2007. Microsoft har lovet at klare problemet. Jeg har desværre hørt den sang nu i flere måneder. På trods af manglende undertekster er jeg stadig fristet til at købe den nye model, da man får meget for pengene.

Til top
Multe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2007
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 20:05

Håber at de får styr på underteksterne..... Det er jo et must!!!

Ved du om det er det samme keyboard og dvd skuffe der monteret i den nye model?

Selve keyboardet ser meget flot ud på billedet....

Fungerede maskinen ellers okay? Og hvor meget larmede den?

Det skal siges at jeg ikke skal spille advancerede spil og sådan noget på den, det er kun til visning af optagne programmer, afspildning af film, e-mail, msn, foto-fremvisning og til surfe lidt rundt på nettet....

Mvh Michael

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 20:13

hej

synes ikke jeg kunne se der var hdmi stik ???

hilsen agger

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Multe Multe skrev:

Håber at de får styr på underteksterne..... Det er jo et must!!!

Ved du om det er det samme keyboard og dvd skuffe der monteret i den nye model?

Selve keyboardet ser meget flot ud på billedet....

Fungerede maskinen ellers okay? Og hvor meget larmede den?

Det skal siges at jeg ikke skal spille advancerede spil og sådan noget på den, det er kun til visning af optagne programmer, afspildning af film, e-mail, msn, foto-fremvisning og til surfe lidt rundt på nettet....

Mvh Michael

Det ser ud til at være det samme keyboard, fjernbetjening og givet også den samme dvd optager/afspiller. Det er ikke prangende (plastik) med kan nemt udskiftes med et bedre. På en afstand ca. 3 m er den næsten lydløs. Alle de øvrige funktioner du nævner klarer den fint. Den har ikke hdmi men dvi udgang, så har du hdmi indgang på dit tv skal du have fat i et dvi til hdmi kabel og et kabel til lyd.

Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 10:05

Jeg var ude og hente ovennævnte Medion Mediacenter hos Geco i går. Her spurgte jeg til sidste nyt vedrørende DVB-T undertekster, og fik det svar, at det virkede ikke som om, at Microsoft vill gøre noget ved det.

Jeg har ikke sluttet centret til endnu, da jeg koncentrerede mig om at få mit nye TV sat op, men jeg er da meget i tvivl, om jeg skal aflevere mit center tilbage og købe en HDD-optager i stedet. Musik og radio kan jeg så trække fra min almindelige PC, men der er nogle features, som jeg så må undvære. Ellers skal jeg "nøjes" med at optage fra de analoge signaler på DR1 og TV2.

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 10:09

Jeg har bestilt det hos Geco.dk, men fået at vide, at det først er på lager i morgen.  Har du venner de rigtige steder, moose ?

Redigeret af Skalle06 - 02-Maj-2007 kl. 10:09
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 11:25
Mit skulle også først komme på lager i morgen, men mit TV var kommet, og så spurgte jeg til mediecentret, da jeg skulle hente det. De har fået mediecentrene, men de har kun fået meget begrænset antal keyboards. Resten skulle komme i morgen. De har så prioteret, at dem der skal bruge det til konfirmationsgave Storbededag skulle have første priotet (hvilket jeg ikke kan have noget imod), men de synes også, at det var åndsvagt, at jeg skulle køre to gange
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 16:43

[QUOTE=moose]Mit skulle også først komme på lager i morgen, men mit TV var kommet, og så spurgte jeg til mediecentret, da jeg skulle hente det. De har fået mediecentrene, men de har kun fået meget begrænset antal keyboards. Resten skulle komme i morgen. De har så prioteret, at dem der skal bruge det til konfirmationsgave Storbededag skulle have første priotet (hvilket jeg ikke kan have noget imod), men de synes også, at det var åndsvagt, at jeg skulle køre to gange [/QUOT

Hej Moose. Tillyke med dit nye center. Jeg er meget spændt på din test af mediacentret. Håber at du vil indvi nogle af vi andre i dette forum om resultaterne.

Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 13:06

Har også bestilt dette MC.

Hvordan vil I forbinde det til en plasmaskærm - med

DVI->HDMI

Component Video

eller Scart

Lyden bliver med optisk kabel.

Kan næsten ikke vente! 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 13:24

Har lige hentet mit fra Geco i Allerød.  Sidder og skriver på den nu.  Synes den er pæn og nydelig - ser dog en smule plastic-fantastic ud.  Tastaturet er noget småt, men OK.

Er OK lydsvag - kun en svag brummen.  Haddisken har en underlig "klokke" lyd når den læser, men den er meget svag, så det er overhovedet ikke generende.

Havde nogle problemer med skærmindstillinger, idet den som standard er sat op til 1024 x 768 med 75 Hz, og min fladskærm understøtter kun 60 Hz på VGA indgangen, så der var sort skærm.  Prøvede at starte op i sikker tilstand (trykke F8 under start), men der kom ingen menu.  Satte den til sidst til en anden skærm og fik rettet indstillingerne.

Har prøvet med dvi-hdmi en enkelt gang, men sort skærm.  Det skal jeg lige lege lidt mere med - nogle forslag?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 16:01

Det var selvfølgelig fordi jeg skulle indstille opløsningen.  Satte den til 1280 x 720, men jeg lider af overscan, og kan ikke rette det i Powerstrip.

Jeg kan ikke leve med den overscan, så den er røget tilbage på VGA.

Ellers er den fed.  Der er en del resonans-brum fra den, men ellers rimelig stille.  Kan man gøre et eller andet ved resonansen?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu