|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() Sendt: 07-April-2007 kl. 19:15 |
Her kan du kommenterer anmeldelsen af MM Visions Media Center MC300. Og se fler billeder i Billedgalleriet Jeg vil forsøge at besvare alle spørgsmål om PC'en efter bedste evne. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
West ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Fin anmeldelse.
Hvad hvis man tager en af de mere prisbillige - hvad får man IKKE med? Hvad hvis man bygger den selv - hvad vil prisen blive - ca.? mvh West |
|
bye,
Finn |
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Hvisd man vælger en billigere model, får man måske en mindre CPU, mindre RAM (hvis det kan lade sig gøre Hvad det vil koste at samle den selv med stumper købt rundt omkring ved jeg ikke, men mon ikke det du sparer på komponenterne ryger i porto, og får du et problem vil forhandleren med garanti påstå at det skyldes en komponent der ikke er købt hos ham Ved at købe et samlet Media Center for du forhandlerens garanti for at det virker, og en erfaren forhandler som fx MM Vision har gjort lidt ud af at sætte centret op til kunden, hvis Windows er købt med, men bemærk også nederste billede i anmeldelsen, hvor 3 stik er klemt fast og ikke bare ligger og roder i kabinettet. Absolut fornuftigt! Men alt kan gøres billigere, det er bare ikke altid det der er det bedste i det lange løb! /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hej Michael.. Rigtig god anmeldelse Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere omkring strømforsyningen. Det virker sparsomt det der er vist/skrevet om det. Jeg var ærligt talt noget overrasket over at se, at DVD brænder er tilvalgskøb. Jeg troede efterhånden det var standard til de priser som de ligger på idag. Det keyboard der fulgte med, er det med Blutooth eller køre det også IR? (IR er noget frygteligt skod som keyboard, skal jeg lige hilse at sige). Det er rigtig kedeligt at se, at skærmkortet ikke kan trække HD. Hvad er det for et skærmkort der sidder i? (Det overrasker mig meget).
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er ikke ekspert ud i bærbare strømforsyninger Der er et DVD-rom drev i sæt prisen, men brænder funktionen er tilvalg/tilkøb og den er forholdsvis dyr da det er et notebook drev. Men det var rigtig god kvalitet, omend ikke lydløst. Keyboardet kører på IR. Donglen sidder bag i PC'en og fanger signalet uden problemer - også når jeg tager tastaturet 5 meter væk. Tastaturet hedder Rimini på kassen og Media-tech bag på, men jeg har set et meget tilsvarende, det hed blot Microsoft. Tasterne er i almindelig størrelse, men funktionstaterne er små. Der er ikke noget skærm'kort' i, men en Grafik chip fra Intel. Jeg husker ikke lige model nummeret. Jeg har fornyligt skiftet skærmhukommelsen op til 224 MB og ikke fået prøvet af om det hjalp på HD problematikken, for ja, det er underligt at et skærmkort der kan køre 1080p over HDMI ikke kan klare HD opgaven, som jo er den samme. Men det er Cyberlinks HD adviser der afviser grafikchippen og driveren. /MichaelS
|
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, ikke IR men RF sender/modtager. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige lidt yderligere oplysninger om grafikken. Fandt lige følgende om grafik chippen: The HDMI port on this motherboard is powered by the Intel GMA950 graphics processor, but has a Silicon Image TDMS PanelLink chip onboard for HDMI output. /MichaelS
|
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
32rækker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Tak for en super god anmeldelse. Sidder pt. og tester en Fujitsu-Siemens SCALEO EV MCE - men det larmer. OVervejer enten MM-Vision som testet oveenfor - eller et Amitech Home Center Living i en tilsvarende konfiguration. På hvilke punkter er MM-Vision bedre end Amitech 580? Amitech har nogle åbenlyse fordele mht. størrelse - men er MM-Visions MCE med bedre ydelse? |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Lige en lille rettelse:
Mig bekendt er der ingen mulighed for optagelse af internet baseret tv. Hverken Sputnik eller Microsoft har support for dette. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kender desværre ikke Amitech's medie centre så jeg kan ikke svare dig. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
32rækker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Har nu købt en MC300 med 500 gb HDD, 2 gb ram, Vistaview Saber 2020 2x Tv kort (skulle være godt), Logotech diNovo Egde keyboard og Microsofts remote. Alt kørte fint med Philips 9731 i 32" - men jeg vil jo voldsomt gerne have media centret stående i en reol hylde hvor jeg har taget bagbeklædningen ud for at skabe luftcirkulation. Imidlertid bliver der lidt varmt. Op til 47 grader målt ovenpå kabinettet over HDD placeringen i forreste venstre hjørne (her bliver det varmest på kabinettet). Hvor megen varme kan apparatet klare - Er 50 grader uskadeligt? Hvad kan siges om grænser for varme - Hvornår vil en CPU køler sætte ind med dvale? Hvordan kommer man ind til det BIOS billede du viser i anmeldelsen? (Keyboardet er i øvrigt en drøm. Matcher TV'et og er rigtigt godt at betjene.) Tak for god anmeldelse. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis der er 47 grader ovenpå kabinettet er der nok de 50 grader inde i kabinettet og det er meget for en harddisk. Med tiden vil den blive ødelagt. Hvor hurtigt det går ved jeg ikke, det kan tage år, men det kan også gå hurtigt. Jeg ville ikke være tilfreds med det, men jeg ved ikke lige hvad du kan gøre ved det. CPU blæseren går i dvale, når PC'en går i dvale, ellers ikke - det var netop et af mine anke punkter i anmeldelsen at blæseren sagde for meget. Du kommer ind i Bios ved at holde Delete tasten nede under opstart fra slukket tilstand. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |