Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Del Pede
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: Vejledning igennem tv købs junglen Sendt: 27-Marts-2007 kl. 22:13 |
Jeg vil pensionere mig gamle tv, og vil derfor gerne ud og have en fladskærm. Har slået mig lidt fast på, at det skal være LCD, da jeg skal spille Xbox på den, og sætte den til min computer (muligvis bruges til mediecenter). Det skal helst være 40"
Jeg har regner med at bruge i omegnen af 15000 kr (kan være fleksibel her, hvis der findes noget meget godt).
Men jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg. Heldigvis ser det ud til, at stort set alle fjernsyn idag, har de indgange de skal have, samt features som PIP.
Hvad jeg ikke helt ved, er om jeg skal gå det ekstra for at få 1080p. Godt nok ser det ud til, at det eneste der sådan rigtigt understøtter 1080p, er HD DVD (og blueray?), og det er ikke en vogn, jeg har rasende travlt med at komme med på, omend det er da en vej jeg kommer. Men jeg skal også ud og bruge rigtigt mange penge på mit tv, og havde da håbet, at det skulle følge mig i mindst(!) 5-6 år. Men hvis jeg kan få et ordentlig tv med 1080p til omkring de 15000, så ville jeg da gerne have det.
Ud over at det skal bruges til Xbox, og computer, så vil der komme til at blive set en HEL de sport der på. Jeg forestiller mig, at jeg vil have mig Canal + så jeg kan se HD TV fodbold. Derfor må billeder gerne kunne klare en del bevægelse også.
Jeg er ikke den helt store entusiast, omend jeg godt kan lide kvalitets ting. Jeg er trods alt også nørd.
Har hidtil kigget på disse http://www.hifipriser.dk/Products/listprices.asp?ID=207158 http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246508
Det behøver død og pine ikke at være samsung, men det er dem jeg har hørt bedst om (hvilket jo ikke behøver at forholde sig sådan af den grund).
Jeg håber i kan give mig lidt pointers til hvad jeg skal kigge på, og efter, for jeg føler mig noget lost
Venlig hilsen Del Pede
|
 |
Del Pede
Ny bruger
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 13:38 |
Jeg er ved at være kommet frem til, at jeg gerne vi have et tv med 100hz, men såvidt jeg forstår, så er det ikke så aktuelt endnu? Samsung skulle komme med nogle 100 hz modeller snart (april?). Jeg vil gerne, at respons tiden er max 6ms, omend jeg er ret usikker på, om det reelt har noget at sige i forhold til slør/slæb/ghosting når man ser fodbold eller andet sport.
Samtidig er jeg stadig voldsomt i tvivl, om det kan svare sig at investere de ekstra penge i 1080p. Xbox spillene ser ud til, at kun understøtte 1080i, og så kan det vel være det samme (ihvertfald dem jeg indtil videre har).
Er også blevet anbefalet det tv her http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255352 Men det er dog 60hz, og jeg har jo fået at vide, at 100hz skulle være væsentligt bedre.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9445
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 13:53 |
Hej
Nu ved jeg ikke hvor travlt du har, men Sony er også på vej med 100Hz tv.
Philips nye modeller kører med 120Hz.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 13:54 |
Hej!
De bedste lcd tv på markedet er Philips 42"-9731(9831),og Sharp XD1E 42",46" 52"
Samsung er ikke helt heroppe.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Del Pede
Ny bruger
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 13:59 |
lrev p� jobbet skrev:
Hej!
De bedste lcd tv p� markedet er Philips 42"-9731(9831),og Sharp XD1E 42",46" 52"
Samsung er ikke helt heroppe.
lrev |
Altså - jeg vil jo helst at jeg havde fjernsynet allerede, men hvis der er noget der er værd at vente på, så vil jeg da gøre det. Men hvad er tidshorisonten på disse 100hz tv, og er det værd at vente på?
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 14:00 |
Det er lagervarer nogle steder----altså disse tv.
Glem alt om hz og opløsning.....køb det bedste billede......som et af de nævnte vil være et godt bud på.
lrev
Redigeret af lrev på jobbet - 29-Marts-2007 kl. 14:02
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Gelardi
Guld medlem
Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 14:09 |
Ja, 9731 er "kanon" god..se: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1629 8&PN=1
|
 |
Del Pede
Ny bruger
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 14:09 |
lrev p� jobbet skrev:
Det er lagervarer nogle steder----alts� disse tv.
Glem alt om hz og opl�sning.....k�b det bedste billede......som et af de n�vnte vil v�re et godt bud p�.
lrev |
Jeg er jo bare bange for at klatte 16000 væk, og så ikke få den fulde HD DVD oplevelse med tiden. Men det sharp har jo 1080p og 6 ms responstid, dog 60hz. Men jeg har jo tilgengæld ikke set et 100hz tv. Jeg har set det Samsung LE-40M71B og det var ganske flot, omend kun 720p (men det siges jo, det ikke er så vigtigt). Det er jo hellere ikke så skrækkeligt dyrt længere. Men Sharp'en har da de features jeg vil have, men jeg har desværre ikke set den
|
 |
Del Pede
Ny bruger
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 14:11 |
Der går da vist et eller andet voldsomt galt med mit tegnsæt når jeg quoter.....
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9445
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 14:15 |
lrev på jobbet skrev:
Det er lagervarer nogle steder----altså disse tv.
Glem alt om hz og opløsning.....køb det bedste billede......som et af de nævnte vil være et godt bud på.
lrev
|
korrekt at disse 2 LCD som lrev nævner er to gode bud hvis du skal købe i dag.
Har du overvejet om du har brug for 1080p, læs evt Ottos blog om 1080p.
Jeg søgte lige på 100/120HZ, det ser ud som om højere Hz giver en lavere virtuel response tid.. Så det er en positiv ting hvis det virker.
Om det virker, er nok noget vi først finder ud af når disse tv bliver releaset.
Philips’ 42PFL9832D boasts a 120 hertz refresh rate – doubling the standard 60 hertz. By doubling the standard picture refresh rate, Philips LCD FlatTVs deliver fast, streak-free action without the blurring previously experienced on other LCD sets.
|
 |
Del Pede
Ny bruger
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 14:21 |
Ja har læst det glimrende indlæg om 1080p, men et eller andet sted har jeg sgu svært ved at slippe tanken om det. Jeg tror det er et potens problem ;-)
Omvendt kan jeg få et god samsung til omkring 12000, og så er da sparet en del penge. Så kan jeg med bedre samvittighed købe mig et andet tv, når vi engang får full hd tv herhjemme, og med tanke på hvor lang tid det tog at få en UHF antenne, så bør jeg vel væbne mig med tålmodighed.
Jeg tror egentlig mest af alt, at jeg bliver lettere pendantisk, og vil bare have mig dækket ind på alle områder. Måske jeg bare skulle tage det lidt med ro, og tænke økonomi også. Det er jo ikke fordi, at et 60 hz billede er forfærdeligt at se på
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 29-Marts-2007 kl. 16:16 |
Hej!
Men husk lige:En samsung M71 er IKKE lige så god som eks.vis Sharp XD1E
Philips er endnu bedre..all in all men noget dyrere
Sharp XD1E er ikke voldsomt meget dyrere end Samsung.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |