recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 9731d og bluray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 9731d og bluray

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 9731d og bluray
    Sendt: 04-Marts-2007 kl. 21:31

Jeg havde tidligere et Philips 37pf9731d

Jeg så dvd'er via scart og der skete en 3:2 pulldown når man så en ntsc dvd pga den anderledes framerate der er på de film. Den forskel kunne jeg se i de fleste film når der bare var en smule bevægelse.

Hvis nu man sætter en bluray afspiller til via hdmi og skal se en film på tv'et igen, vil der så stadig ske en pulldown så man kan se det "hakker/hopper"?

Det er noget med at tv'et understøttet 1080i/24hz men sker det så uden pulldown?

Nogen der kan give et klart svar og ikke kun gætter ligesom det meste af Internettet gør

Det her står i en anden tråd herinde og det gør mig lidt mere forvirret

Det har ikke været muligt at få et håndfast svar fra Philips, og det eneste udstyr jeg har der kan sende 1080P ud er min DVDO scaler - og dén kan jeg ikke få til at spille sammen med Philips'en i det hele taget, uanset output. Så jeg har ikke et svar endnu. MEN - for at forholde sig til om det er et problem eller ej, må man lige vide lidt om 1080i vs. 1080P og Blu-Ray/HD-DVD i det hele taget: 1080P ved 50 eller 60 Hz er formentligt ikke understøttet, det interessante er om den understøtter 1080P ved 24 Hz, som er dét signal der ligger på Blu-Ray og HD-DVD. Dét i sig selv er principielt ikke voldsomt vigtigt, for du mister IKKE opløsning ved at overføre et 1080P/24 signal til skærmen som et 1080i-signal. Det forudsætter "kun" at tv'ets signalbehandling kan foretage en korrekt de-interlacing fra 1080i til 1080P, og netop dette skulle 9731 være i stand til. Derfor er der i praksis ikke nødvendigvis nogen forskel på om tv'et modtager 1080i eller 1080P - så længe kilden er Blu-Ray eller HD-DVD. Hvis kilden er en 50 eller 60 Hz 1080P, så er det en anden snak - men det skal du som sagt under alle omstændigheder ikke forvente at den understøtter.

Måske nogen kan få et svar ud fra det

Redigeret af bibihest - 04-Marts-2007 kl. 21:38
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 00:44

Den citerede tekst siger at du skal sende 1080i@60Hz til TVet, og det vil blive de-interlacet korrekt (inverse telecine), hvorved de oprindelige 24 frames per sekund rekonstrueres.

Spørgsmålet er så hvordan TVet viser disse frames efter de-interlacing. Formentlig sker det ved 60Hz, dvs. der sker 2:3 pulldown på progressive frames, hvilket antageligt er det samme som ved input af 480i@60Hz over SCART.

Redigeret af JesperLund - 05-Marts-2007 kl. 00:44
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 11:35
Er det svaret du leder efter bibi?
Til top

Besvar Besvar