recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dag 3 med Panasonic TH 37 PV 60 EH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDag 3 med Panasonic TH 37 PV 60 EH

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Dag 3 med Panasonic TH 37 PV 60 EH
    Sendt: 03-Februar-2007 kl. 01:20

hej

jeg må lige komme med et lille feedback til et af de forums jeg har benyttet meget flittigt siden konen blev overbevist om at vores gamle tv skulle på pension

jeg var lidt hurtig på aftrækkeren og fik bestilt et samsung 32 r72b hos easyshopping og da det rimelig hurtigt gik op for mig at de var fyldt med historier fra de varme lande om hvorfor mit fjernsyn ikke var på lager som forventet. valgte jeg efter 8 dages venten at annulere ordren..det skal dertil siges at jeg havde valgt den mest snotdumme betalingsform, nemlig at forudbetale via netbank, istedet for at lette min dovne r.. og hente dankortet i konens taske.så nu var det bare at vente på at mine penge blev tilbageført til kontoen igen .........der gik en uge og så kom de retur....dagen efter easyshopping blev ristet i tv-avisen.

så langt så godt. al den mellem liggende tid var blevet brugt fornuftigt til besøg i div butikker i odense for at finde det helt rigtige tv, for jeg fandt jo osse ud af kort tid efter min oprindelige bestilling at lcd nok ikke var sagen for os når vi har alm fællesantenne....og et kritisk øje.

alle nævnte panasonic som noget nær det suverænt bedste køb omkring de 10 k(jeg kunne osse sige 20k men jeg vil nødig fornærme nogen med anden smag)

så det tjekkede jeg jo osse af..... i elgiganten(uden tvivl den butik med den absolut RINGESTE service af dem ALLE) og for at gøre en lang historie kort modtog jeg vores nye TH 37 PV 60 EH sendt hele den lange vej fra tc i aarhus.

op på væggen ,om-møblere stuen, køre break-in i 24 timer.......

og jeg må sgu sige nu hvor jeg både har set håndbold semifinale,

fodbold, dvdfilm ,alm film osv osv osv, at jeg er satme begejstret for det jeg har set og kan levende forestille mig hvor orgasmisk det må være hvis man har et digitalsignal. så det må jeg ønske mig til jul....men forløbig kan jeg sagtens leve med fællesantennen, for det sparker sgu stadig røv.

ydermere skal det tilføjes at vores gamle tv er et sony 29" 100 hz så det

er altså ikke bare fordi vi aldrig har været vant til andet end et skodtv fra bilka.

sidst men ikke mindst vi har ikke haft besøg af hverken slanger brummelyde-trolden eller andet ubehageligt ....endnu  7-9-13

mvh en yderst begejstret panasonic ejer

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 12:23
Fantastisk tilbagemeldning..

Som ejer af en 42" PV60 kan jeg kun være enig - dog har jeg ikke kørt
breakin DVD på mit, men udelukkende skruet ned for fabriksindstillingerne.

Fantastisk TV. Og ja... det ser _pissegodt_ ud med digitalt signal, især fra DR
kanalerne som har den allerbedste billedekvalitet.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 12:43
Digital signal gir mange andre fordele end kvalitetsløft på billedet.Man må nemlig ikke forvente,at digital signal på nogen måde nærmer sig HDTV.lFaktisk er flere udsendelser så komprimeret,at de er klart dårligere end et godt analogt kabelsignal. 
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 13:00
Hvorfor vente med et digitalt signal når du kan få en god digitalmodtager til 600 kr (Maxiimum T-3000 FTA). Den er anmeldt her på recordere. Det burde du da kunne overtale din kone til inden jul. Jeg har fået et helt fantastisk billede efter jeg fik digitalt signal til samme tv som dit. Og ja det er et fedt tv og så til den pris. Manner!
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 13:26

Oprindeligt skrevet af renevk67 renevk67 skrev:

Hvorfor vente med et digitalt signal når du kan få en god digitalmodtager til 600 kr (Maxiimum T-3000 FTA). Den er anmeldt her på recordere. Det burde du da kunne overtale din kone til inden jul. Jeg har fået et helt fantastisk billede efter jeg fik digitalt signal til samme tv som dit. Og ja det er et fedt tv og så til den pris. Manner!

hvilke kanaler vil jeg kunne modtage med den pt og ville jeg feks kunne køre fælles antennen igennem og så opnå nogle i digi og nogle i analog eller hvordan fungere det?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 13:37

Du kan modtage DTT FTA kanaler. I DK DR og TV2, hvis du bor i et grænse område, så kan du fra Sverige modtage SVT, TV4, Barn, Nyheter. Fra Tyskland ARD, ZDF, NDR, SAT1, RTL.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan modtage DTT FTA kanaler. I DK DR og TV2, hvis du bor i et grænse område, så kan du fra Sverige modtage SVT, TV4, Barn, Nyheter. Fra Tyskland ARD, ZDF, NDR, SAT1, RTL.

og altså køre fællesantennen igennem den ?

panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 14:09
det burde du kunne, ring/E-mail evt. til din antenneforening og hør hvilken frekvens de kører på (i korsør 225,000MHz)
jeg har en strong srt 5126 den kunne ikke finde frekvensen

Redigeret af Anden4220 - 03-Februar-2007 kl. 14:10
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 14:11

DTT sendes ikke på kabelanlæg, dertil anvendes DVB-C. Mindre anlæg tilbyder dog mulighed for modtagelse af DR og TV2 på DTT. Da der skal være mulighed for at se DR og TV2 i Digitalt format, men udbyderen bestemmer selv om det skal være det ene eller det andet system der anvendes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 14:17

Jeg er ikke så sikker på at det anvendes DTT i Korsør, men derimod DVB-C, TDC netværks nummeret er 01325.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

DVB-T:

Især TV6 ( Viasat ) fra Sverige er god at tune ind på, viser mange gode film. Hver torsdag kl 21:00 er der storfilm.

Også svensk TV4 viser gode film. I det hele taget er der næsten hver aften en god film på en af de svenske kanaler.

DR1,  DR2 og TV2 Film genudsender genudsender og genudsender - især fredag aften

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
fbpdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 18:06
Jeg købte selv et TH42PX60EN hos Tapeconnection i tirsdags. For sølle 250 kr. mere end for PV'eren får man digital tuner og rhombe foden.

Jeg modtager kabeltv via Comx i den ejendom jeg bor i. De sender både DR og TV2 på det analoge men også digitalt. Det er lidt ærgerligt man skal skifte mellem den analoge og digitale tuner, men det sker på en enkelt knap så det er til at leve med. Der er kæmpe forskel på kvaliteten på det digitale og analoge. I går efter melodi grand prix kom der en film med Bruce Willis på DR - jeg skiftede lidt frem og tilbage mellem den analoge og digitale og jeg var stærkt imponeret over den digitale! Filmen mindede om DVD kvalitet!

Det eneste jeg er ked af er at det kun er DR og TV2 jeg kan fange på den digitale tuner :-)

Hilsen en meget tilfreds PX60 ejer
TH42PX60EN - XBOX360
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu